Inlägg från: Hjärtat3 |Visa alla inlägg
  • Hjärtat3

~* Juni Bebisar 2013 *~

MissMe83 skrev 2013-01-08 22:13:41 följande:
    Hjärtat3: ha ha join the club. Min man har varit hemma nu fyra dagar... Ska bli sååååå skönt att han jobbar imorron. Hoppas han jobbar över lite åxå
    Samma här. Han har vart hemma tre veckor nu och börjar jobba på måndag igen. Ska bli såå skönt att slippa honom några timmar.
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 23:19:15 följande:
    När jag var riktigt dålig i v.8 med grav illamående och värsta förkylningen pratade jag med läkare och fick då ok på nezeril (dock EJ otrivin) sant bafucin för halsen men absolut INTE zyx eller strepsils. Apoteket bekräftade detta.

Vad är det som gör Nezeril ok men inte Otrivin? Sa han/hon det?
  • Hjärtat3
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-08 23:44:09 följande:
    Du var här också , så vi har endå varandra på samma ställe ;)

Haha, ja det hade vi. Ibland ser man inte skogen för alla träden. Solig
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 23:50:20 följande:
    Hjärtat: nä något ämne men minns inte vad. Men tycker ju själv att otrivin är starkare i näsan och nezeril mer som en lösning. På deras står det även att den inte gör något på foster. Inget om ofullständiga forskningar..
    Hmm... Det e nog lika bäst att knata iväg till apoteket imorgon ändå och köpa Nezeril istället. Går och småblöder i näsan hela tiden så det är nog bäst att byta.
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-09 00:34:00 följande:
    Ja den är i allmänhet mildare! Kanske inte exakt lika verksam därför men hjälper iallafall! :)

Fick världens dängare på snittet inifrån nyss! Känns inte bra att det kändes riktigt obehagligt :(

Jag får bara något sporadiskt sprattel nån gång ibland och som om nån petar på mig inifrån. Längtar tills dom riktigt puffarna känns!
    Men förstår at det inte känns kul när det känns obehagligt. Rynkar på näsan
  • Hjärtat3
    Sömntutan skrev 2013-01-09 09:00:16 följande:
    Åh tittade precis på ett avsnitt av "En unge i minuten". De filmar ju från förlossningen i Västerås där båda mina barn är födda. Blir lite nostalgisk. Det är med skräckblandad förtjusning man tittar och längtar.

Jag VÄGRAR kolla på filmer/program där man får se förlossningar! Jag är så totalt skräckslagen inför förlossningen så jag vill inte tänka på den. Skäms 
  • Hjärtat3
    cj2 skrev 2013-01-09 12:55:01 följande:
    Har ni andra börjar fundera på namn ännu?
    Japp! Blir det en kille kommer han heta Eric efter min pappa som gick bort förra året, och tjej så kommer hon heta Alva. Glad
  • Hjärtat3
    cj2 skrev 2013-01-09 13:01:34 följande:
    Båda dom namnen är helt i min stil.
    Tror vi väntar en flicka , hon sa på rul att det såg ut så. och tyvärr heter min kusin Malva men annars hade det gärna fått vara en Alva för min del. :)
    Det va ju synd. Men det e ju inte riktigt samma. Solig 
    De andra barnen i hushållet heter Liam, Nathalie, Emma och Oscar, så vi vill ha nåt enkelt och inte ovanligt namn som passar ihop med de andra. Glad
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-09 18:01:49 följande:
    Ingen fara, har själv nojjat hela grav hittills till och från och samlat på mig massa information! Är ett mirakel man har i magen så det är klart man är rädd att det ska vara något fel! Men spökveckor nu med så! :)

Hahaha du! Jag kan titta på dom i spegeln och bli helt fascinerad! Har gått från små B/stora A till fan C än så länge, kan inte ha någon bh längre utan att det känns att de är för små! Men minns sen dottern att jag fick ännu större innan förlossningen och sedan efter att hon kom. Så ingen mening att köra massa nya BHar heller! :P

Jag vet inte vem som är mest fascinerad, jag eller maken :P
    Här har ni en till som ääälskar sina nya tuttar!! Åkej att vårtgården blivit både större o mörkare och det syns ådror, men vem bryr sig? Jag älskar dem!! Med rätt bh ser det ut som jag har silicon. 
    Min gubbe e tråkig o säger att han tyckte lika mycket om dem innan. Fast iofs hade jag väl inte jublat om han sa tvärtom. Glad
  • Hjärtat3
    Valborgs skrev 2013-01-09 20:20:49 följande:
    Kollat kinesiska kalendern nu, enligt den är det en pojk.
    Och mina döttrar var enligt kalendern tjejer.. :)

Enligt kalendern så e detta en liten tjej. Och min son var enligt kalendern en pojk. ska bli spännande!

Nån som vet när man gör den där grejen med guldringen, vilket är vilket? Är det pojk när den pendlar fram o tillbaka eller går i en cirkel?? 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~