Inlägg från: Hjärtat3 |Visa alla inlägg
  • Hjärtat3

~* Juni Bebisar 2013 *~

MissMe83 skrev 2013-01-05 17:13:50 följande:
    Hjärtat3: är det värt den korta stundens njutning?
    Med tanke på att jag var beroende av Red bull och drack 4-5 om dagen och fick sluta tvärt och slutat både röka och snusa och dricka kaffe så ja, om det inte anses som farligt.
    Vet att det pågår debatter om det, men vissa menar att det är lika mycket koffein i kaffe och coca cola som i red bull. 
  • Hjärtat3

Såhär står det på Livsmedelsverkets sida:
    Halter av koffein i energidrycker

En burk energidryck á 250 ml med en koffeinhalt 320 mg/l (vilket är den vanligaste halten i energidrycker i Sverige), motsvarar i koffeinmängd ungefär en kopp kaffe (bryggkaffe med koffeinhalt c:a 700 mg/l).

• Hjärtat3

Och min bm har sagt max tre koppar kaffe om dagen, vilket alltså borde vara mer skadligt än om jag går och småsippar på en energidryck.

• Hjärtat3
    tantS skrev 2013-01-05 17:40:37 följande:
    Hjärtat - ta en liten klunk och häll ut resten. Det är inte gott ändå, smakar giftigt när man inte är van :P Jag drack också alldeles för mkt red bull innan. En varje morgon. Har hört att de rekommenderar det vid förlossningen så ska packa en i bb-väskan :D
    Jag ska packa väskan full! Skrattande
  • Hjärtat3
    MissMe83 skrev 2013-01-05 17:48:08 följande:
    Hjärtat3: då är det säkert inga problem. Se det som din lördags drink
    Själv dricker jag Loka och lyxar till det med en skiva citron
    Det e inte fy skam det heller! Solig
    Jag hällde upp lite i ett whiskeyglas med en isbit. Känns faktiskt lite lyxigt.
    Jag vet att många tycker jag har världens sämsta omdöme nu, men skulle man undvika precis allt som anses som farligt så skulle man inte kunna leva.
    Läste även på livsmedelsverket att musslor kan innehålla nästan dubbelt så mycket taurin som en energidryck. Det visste jag inte!     
  • Hjärtat3
    Sömntutan skrev 2013-01-05 18:04:36 följande:
    På tal om dryck så har jag blivit såld på citronvatten, alltså helt vanligt kranvatten med citronskivor i....muuuums!
    Sen blir jag galen i mjölk när jag är gravid .
    Jag häller i mig ca en liter mjölk om dagen. Citron är jag inte så förtjust i så det hoppar jag gärna...Då måste du ha väldigt friska urinvägar! Glad Däremot har jag blivit hooked på Ramlösa mango! Yum yum yum!
  • Hjärtat3
    MissMe83 skrev 2013-01-05 18:09:28 följande:
    Mjölk har jag aldrig klarat varken som ogravid och speciellt inte nu, uörk!
    Ååh, det som är så gott! Åså ska den va sådär riktigt jättekall så det nästan gör ont att dricka den!
    Guds gåva till mänskligheten! "Cháteau Muu" kallar vi det hemma. Flört
  • Hjärtat3
    Sömntutan skrev 2013-01-05 18:17:53 följande:
    Haha, ja vi får hoppas det. Tidigare har jag haft väldiga problem med mina urinvägar .
    Samma här. Har sen jag blev gravid ätit mig igenom 2 pencillinkurer mot UVI. Det gör ju så ont!  Rynkar på näsanSå var 14:e dag går jag och lämnar urinprov hos bm. Det är inget kul, men är samtidigt glad att dom kollar regelbundet för att kunna upptäcka det tidigt.
  • Hjärtat3
    MissMe83 skrev 2013-01-05 18:34:49 följande:
    Sömntutan: jag har alltid druckit mycket men sen jag blev gravid är jag ett bottenlöst hål. Är gräsligt törstig och vågar inte ens gissa hur många liter vatten jag häller i mig. Har jag inte vatten med överallt får jag panik
    Du menar "Cháteau H2O"? Flört
    Sömntutan skrev 2013-01-05 18:28:48 följande:
    Ja hua! Jag vet inte hur många UVI jag har haft i mina dagar. Var värre när jag var yngre. Men när jag väntade första sonen fick jag en UVI som jag gick med för länge så det gick upp i njurarna. Det var smärta vill jag lova.
    Fy, det förstår jag!
    Ett tips om du har mycket besvär med ständigt återkommande UVI så be om att få Hiprex utskrivet. Det kan du även ta utan risk när du är gravid. Det är alltså tabletter du tar i förebyggande syfte en gång om dagen som gör urinen ogästvänlig för bakterier. Jag har ätit det i ett par år, men burken tog slut strax innan jag blev gravid, sen hann jag inte få nya utskrivet innan de va kört. :( 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~