Inlägg från: Hjärtat3 |Visa alla inlägg
  • Hjärtat3

~* Juni Bebisar 2013 *~

cindy03 skrev 2013-04-24 12:17:53 följande:
    Hjärtat3 likadant som du känner jag, dem kommer ibland när jag är igång eller jag ligger i soffan. Några av mina sammandragningar har hållt i sig typ hela dagen och då har jag bara fått ligga ner och ta alvedon till men nu har det börjat även att göra ont i bak i ryggen....

Idag har jag gjort glukosbelastning inte gott men nödvändigt! invänta bara svar nu, och på tisdag ska jag gå och mäta magen igen. Hoppas allt är bra med med lille i magenHjärta
    Vilken vecka är du i nu? Jag är 31+4.
    Du får gärna berätta vad glukosbelastning är, för det vet inte jag... Skäms
    Jag tycker även att magen sjunkit väldigt mycket redan. Den liksom nästan hänger över byxkanten och jag måste sitta väldigt bredbent för det är så obehagligt att han den liggandes i knät.
     En väninna till mig fick barn igår exakt på bf, men vi träffades för ett par dagar sen så konstaterade vi att min mage är myyycket lägre än va hennes var.  
  • Hjärtat3

Jag har en annan jättekonstig "åkomma" som jag inte hade förra gången.... Huden ovarför magen, typ vid solar plexus är såå fruktansvärt öm!! Ibland känns det som getingstick i huden utan att jag ens är när.

Nån annan som har det så eller som vet vad det kan bero på? Det är inte det att huden sträcks för magen är så låg så den når inte dit. Skitjobbigt! 

• Hjärtat3

Spenderade valborgsmässoafton på sjukhuset jag. Egentligen åkte vi in för extra kontroll då jag inte känta av bebis på hela dan trots buffar och knuffar som jag alltid får gensvar på. Konstaterade att mina sammandragningar va lite väl täta och kraftiga och min tapp har börjat mjukas upp och dra sig framåt. Är bara i v 33 så det är liiiite för tidigt. Fick en spruta bricanyl och ligga kvar några timmar, fick sen åka hem med nöd och näppe. Jag gifter mig på lördag! Bebis får inte komma nu!!

• Hjärtat3
    Madelen21 skrev 2013-05-14 19:51:21 följande:
    hjärtat3: Nej ja tänkte om man skulle testa hallonblads te men näää.... Jag gör inga huskurer eller andra saker för att nåt ska hända... i slutet av maj åker mina 2 barnvakter bort på kryssning så då ska jag int göra nånting alls... utan när dom kommer hem då kör jag på å fixar å donar mm... då blir de väl torka fönster varannan dag och klippa gräs mm :) haha... me första barnet klippte ja gräs varannan dag.. inget hände.. så de bästa är nog bara å vila tror jag... man ska ju inte ta ut sig helt innan förlossningen.. man behöver all ork och krafter när det sätter igång.
    Hallonbladste har jag börjat dricka. Inte för att jag tror det hjälper att sätta igång nåt, men det ska ha en mängd andra egenskaper.

Hallonbladste innehåller Oxytocin, ett hormon, som frisätts naturligt i kroppen vid beröring. Det har en lugnande och avslappnande effekt på kroppen och motverkar stress. 

De nyttiga vitaminer och mineraler som finns i röda hallonblad är:
    - C-vitamin (hög koncentration)
    - E-vitamin
    - Kalcium och järn
    - Mangan och magnesium
    - Vitamin A
    - Vitamin B-komplex
    - Många mineralämnen inklusive fosfor och kalium

Hur hallonbladste hjälper mamma och barn

Ökat vitamin A intag kan stärka immunförsvaret samt underlätta till en frisk hud och skelettutveckling för barnet.

E-vitamin hjälper till att främja en bättre omsättning i mamman vars blodvolymen ökar dramatiskt under graviditeten. En ökad tillgänglighet av kalcium är nödvändigt för att kontrollera nervreaktion på smärta vid förlossning och i att bistå skelettutvecklingen i barnet.

Förekomsten av det s.k., fragrine, låter livmodermusklerna arbeta mera kraftfullt och effektivt under förlossningen.

Det höga vitamin-och mineralinnehåll hjälper till att ersätta dem som går förlorade genom blodförlusten i förlossningen.

De s.k. alkaloider som finns i hallonbladste ger ett stöd till livmodern efter förlossningen för att gå tillbaka till sin vanliga storlek.

Underlättar graviditetsillamående

Minskar smärta under förlossningen och efter födseln.

Hjälper till i produktionen för en riklig bröstmjölk.

• Hjärtat3
    idab91 skrev 2013-05-15 00:00:48 följande:
    Köpte hallonbladste idag :) är ingen te drickare men ska försöka!
    Med en klick honung och ev lite mjölk är det riktigt gott. :)
  • Hjärtat3

Jag köpte också mitt hos Kahls. Men hade även påsar från hälokost så i början så blandade jag sorterna för att få bättre smak på det, men nu tycker jag det är helt ok att dricka med lite honung.
    Har inte märkt nån skillnad på vare sig sammandragningar eller annat, så att det skulle sätta igång nåt bekymrar jag mig inte för. :)

• Hjärtat3
    lovea01 skrev 2013-05-15 13:38:50 följande:
    När kan man börja dricka hallonbladste isåfall? Är nu i v 34 ( 33+2) och har ju en del sammandragningar men om jag skulle börja dricka det är det väl inte så att det sätter igång nåt på en gång? Vill mest dricka det för dom andra bra fördelarna det har, dom detta med att blöda mindre och så, blödde mycket efter andra barnet och förlorade mycket blod vid förlossningen...

Från vecka 35-36 rekommenderar dom att man kan börja. Googla det. Det finns även en mängd äldre trådar här där folk delat med sig av sina erfarenheter av att dricka det, och väldigt många skriver att dom återhämtade sig väldigt snabbt efter förlossningen, men det satte inte igång nåt.
  • Hjärtat3
    Oreos skrev 2013-05-15 14:17:07 följande:
    Med sonen drack jag det regelbundet från v. 36 ungefär, blödde bara i ca 1 ½ vecka efter förlossningen och rent kroppsligt återhämtade jag mig på bara några veckor. Vet inte om det har något med saken att göra men ska dricka hallonbladste nu också, ifall att. men det startade dock ingen förlossning, fick inte ens mer sammandragningar av det.

Däremot har jag en vän som fick massor av sammandragningar första gången hon drack hallonbladste, och andra gången hon drack det så gick vattnet, kanske bara ett sammanträffande, men ändå.
    I vilken vecka gick vattnet för din kompis?
  • Hjärtat3

Skulle det sätta igång för tidigt för mig så tvivlar jag strakt på att det skulle ha med hallonbladsteet att göra.. Skulle isf tippa på alla färdknäppar jag fått och får som nygift. Flört

• Hjärtat3

Va på kontroll idag, och denna envisa bruden har lagt sig på tvären igen! För två veckor sen låg hon med huvudet ner. Tid på sjukhuset om 11 dagar för nytt ultraljud och ev vändningsförsök. Rynkar på näsan

• Hjärtat3
    Kickilina skrev 2013-05-17 14:22:37 följande:
    Hjärtat, det var då väldans vilken envis tös! Men då kommer hon komma långt i livet...
    Hon brås nog på sin morfar. Skulle alltid sätta sig på tvären. ;)
  • Hjärtat3

Min mage beter sig jättekonstigt idag... Den är stenhård hela tiden. Alltså ungefär som när man får sammandragningar, men utan uppehåll. Nån mer som får så?

• Hjärtat3

Faaaan va förbannad jag är på min korkade karl!! Vår bebis ligger ju fel och vi ska in på vändningsförsök nästa vecka. Åså har han mage att såga till mig "gumman, blir det kejsarsnitt så kommer vi gå under". (Han mena att vi inte kommer ha råd att han går hemma nån längre period och hjälper mig när snittet är nytt) Nähä, sa jag. Jag får väl plåga mig igenom att föda i säte då, sa jag lite syrligt och ironisk. "Ja, men det kan väl inte va värre än att föda vanligt" kläcker han till mig då. Så jävla dum i huvet!!

• Hjärtat3

Det är de att vi har 4 barn till och jag vet ju inte hur bra jag kommer klara att va nysnittad och va ensam med 5 barn.

• Hjärtat3

Hahaha, fick tjatat till mig en färdknäpp tidigare. Hoppades verkligen att det skulle funka.... MEN, vet ni vad det roliga är? Jag fick i ga sammandragningar, men däremot satte magen igång. Jag som annars är grymt förstoppad. Så den var inte helt i onödan. :P

• Hjärtat3

Nu har jag intagit en matsked ricinolja. (På uppmuntran av min bm faktiskt) Funkar inte detta så funkar inget. Då har jag verkligen provat ALLT! Tog det för ca 2 timmar sen och än så länge så har det inte hänt nånting alls. Inte ens magknip...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~