Inlägg från: Hjärtat3 |Visa alla inlägg
  • Hjärtat3

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby Lei skrev 2013-02-09 08:53:18 följande:
    V.24 igår! :) Vi ska hem till mina föräldrar och äta palt idag. Mmmmmmm......!!!

Åååh, jag vill oxå ha palt!! Vilken sort blev det?
  • Hjärtat3

Tog mod till mig idag och vägde mig. Har inte gjort det sen invägningen 23:e november och döm av min förvåning när vågen visade + drygt 3 kg!!!
    Trodde jag aldrig!!! Skrattande Det e ju typ 1 kg i månaden. Förra graviditeten gick jag upp typ 1 kg i veckan. Wöööhööjj!!!

• Hjärtat3

Har ca 2 veckor kvar till nästa kontroll. Vill höra det lilla hjärtat! :) Aurorasamtal på tisdag. Känns bra. :)

• Hjärtat3

Haha, jag kommer bli tvungen att införskaffa en ny väska att ha som BB. Min store son spydde ner den jag hade när han va magsjuk sist så den va inget att spara på. :)

V 30 för mig nu. Och jag tycker magen är sååå i vägen! Kan inte minnas att jag tyckte det va så jobbigt sist. Jag kan knappt ta på mig skorna utan hjälp. Sen är min mage rätt låg och lillfröken envisas med att ligga på tvären, kankse därflör den känns extra klumpig. 

• Hjärtat3
    Madelen21 skrev 2013-04-08 10:31:50 följande:
    hjärtat3: alla jag träffar tycker att min mage har sjunkit och jag går in i v 31 på torsdag!! Tycker de känns tidigt att magen redan sjunkit.... kanske blir före för min del denna gång :)  hoppas de! vågen visar på +  13 kg ungefär.

Min mage har varit låg hela tiden. (typiskt tjejmage har jag fått göra). Låg o bred är den. Fördelen med att bebisen ligger på tvären e att riskken är minimal att nånting sätter igång på tryck iag. :)
    Men det känns så otroligt obehagligt när jag känner rörelser lång nere i ljumskarna. 
  • Hjärtat3
    Zora skrev 2013-04-08 11:08:54 följande:
    Min mage är nog också ganska låg, tror jag. Jag känner bara rörelser (sparkar) lååångt ner, så jag är ganska van hur det känns även om det är lite obehagligt ibland. Känner aldrig något ovanför
    naveln (och har aldrig kännt) förutom något enstaka bump uppe vid högra revbenen (bebis har huvudet där). Är i v 34 (33+3) nu.

Får du oxå den där känslan att det "krafsar" i ljumskarna, typ nästan vid äggstockarna? Ibland rör det sig så mycket så jag försöker lyfta upp magen, men det går inte så bra. :P
  • Hjärtat3

Ett konstigt craving som jag har fått är sånt där ättiksvatten som smörgårgurka ligger i. Det konstiga är att jag tycker inte ens om smörgåsgurka!! Yuck! 
    Men nu har jag köpt hem två stoora burkar som jag skopar spat ur o dricker som juice. :P

• Hjärtat3

Hurdana är era sammandragningar?
    De senaste dagarna har mina varit riktigt långa, alltså magen är stenhård i flera minuter. Det kan räcka med att jag reser mig ur soffan och går ut i köket för att det ska börja.

• Hjärtat3
    mhpo skrev 2013-04-24 10:10:31 följande:
    Åååå vad vidrigt Skrattande Häftigt att man kan bli så sugen på sånt man aldrig annars tänker på! 
    Jättekonstigt! När jag väntade min son var det uteslutande mjölk, yogurt och mjukglass som gällde.. Men denna gången har det vart saker som gurkspad, röd paprika, coctailtomater (jag gillar inte tomater heller), broccolibuketter och all sorts frukt som är syrlig el sur, som ananas, apelsiner, vindruvor, kiwi....

Såg nån här i tråden hade skrivit skumgummi....??!! Say what?? Hur i hela friden kan man bli sugen på skumgummi??
  • Hjärtat3

Jag gör ett nytt litet försök... :)

Hur känns era sammandragningar/förvärkar? När brukar de oftast komma och vad gör ni då?
    De senaste dagarna har jag haft riktigt låååånga som varat i flera minuter trots att jag sitter ner, framförallt på kvällen. De gör inte direkt ont, men det blir ju bra obehagligt att röra sig när det trycker neråt...  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~