• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Är det normalt att gå ner i vikt mot slutet? Brukar alltid väga mig själv på lördagar och alltid på morgonen.

Idag har jag tydligen gått ner 0,5 kg sen förra veckan??? Det känns inte helt bra faktiskt.. Kollade på resten av min viktuppgång också och från vecka 35 - nu har jag bara gått upp 0,7 kg. Från v 34 - nu har jag gått upp 2,1 kg. Sammanlagd uppgång 12,9 kg. Blir lite orolig eftersom bebisen är liten..

Så här ser viktuppgången ut från v 30 (kanske inte säger så mycket.. men ändå:

30: +1,1
    31: 0
    32: +0,8
    33: +0,6      
    34: 0
    35: +1,4
    36: 0
    37: +1,2
    38: -0,5

• Zora

Hittade ett troligt svar själv. Kan tydligen ha en varierande mängd vatten i kroppen, så då kanske det inte är så konstigt om man kanske har gått ner i vikt en vecka.

• KäRinGa2

Minns juhnte hur det var, men ni vet säkert besked :p

Magen min har trillat ner, i går.. Känns jättekonstigt att titta ner på den, bulan är ju int lika stor o markant uppifrån längre. Och så detta spring på toa o smådutta hela tiden.. Men bebis ligger ändå högt upp, minns allt den där känslan av melon mellan bena, när man liksom får knipa med knäna för att det känns som ungen ska trilla ut...

Men, nu är det ju så att detta inte är mitt första barn, då magen ju sjunker tidigare än för omföderskor, o bebis fixeras oxo tidigare. Vi är i v 32+6 (+5 i går när magen "försvann" uppifrån sett). Det känns TIDIGT?!! Men de kke inte är det? :p Minns juhnte...!! :s   

BF130622 (p-00 f-02 p-05 p-11 bonusar f-96 p-98)
  • ThereseJohansson

Är sjukt trött idag...skulle bara vilja sova men samtidigt har jag inte ro i kroppen till det!!

• Baby Lei
    Friiidaaay skrev 2013-05-03 06:22:40 följande:
    Tjena tjejer! Är här och läser ibland, men efter familjeliv inte kan ha en bra app, så blir det att man inte skriver så mycket. Men många av er är väll med på FB? :) Grattis till de knoddar som kommit, som jag inte läst om på fejjan :) Jag är ju typ sist ut med BF den 29/6, men idag har vi äntligen nått 80% av tiden! Så nu är det bara skola kvar i en månad innan jag kan lägga mig med fötterna i höglöge (; Såg att någon skulle gifta sig? Härligt:) Vi gifte oss den 30/3 och var då i vecka 28. Tungt var det men det gick ändå :) Hoppas ni har det gött med era bebisar i magarna & utanför :) Snart kommer det börja komma massor av smått! Förresten, Baby lei, har inte sett henne skriva på länge. Men hon kanske bytt nick? Hare gött tjejer!

Hej tjejer! Vad gulligt att ni frågat efter mig! Jag har haft fullt upp på både jobbet och fritiden. Vi bor hos kompisar just nu eftersom vi renoverar badrummet.. Hahaha, bra tajming :/ Om en vecka ska det vara klart i alla fall, så efter en rejäl byggstädning får vi äntligen flytta hem igen! Efter samtal med min läkare har jag fått tid för kejsarsnitt pg av förlossningsrädsla. När beslutet väl var taget så var alla snittider slut! Så jag fick tid den 7/6, alltså dagen efter min BF. Men om det sätter igång tidigare så får jag ett snitt då istället. Det känns faktiskt bra! Då vet man att lillkillen är färdig och redo att komma ut. Jag såg att Monica har fått sin lilla tjej! Och att Zora är på tur redan i nästa vecka! Så häftigt! Hur går det för er andra?
  • Kickilina
    Zora skrev 2013-05-04 09:59:53 följande:
    Hittade ett troligt svar själv. Kan tydligen ha en varierande mängd vatten i kroppen, så då kanske det inte är så konstigt om man kanske har gått ner i vikt en vecka.
    I slutet av graviditeten kräver du även ca 500 kcal extra/dag, det är inte alltid man får i sig den extra mängden. Jag har vid mina tidigare graviditeter knappt gått upp något från vecka 33...
  • Zora
    Kickilina skrev 2013-05-04 17:46:23 följande:
    I slutet av graviditeten kräver du även ca 500 kcal extra/dag, det är inte alltid man får i sig den extra mängden. Jag har vid mina tidigare graviditeter knappt gått upp något från vecka 33...

Aha! Då är det säkert nåt sånt, för jag äter nog ungefär lika mycket som jag alltid brukar göra. Men idag blir det pizza, så några gram extra blir det kanske
  • Premismamma

I dag har jag haft en riktig skitdag. Fått upp allt jag ätit. Får halsbränna av det. Äter tabletter och sen är det dags igen. sonen ligger i famnen och snuttar tutte. Bebis sparkar på honom. Han ser lite frågande ut ;) Funderar på hur jag ska lyckas få honom att sluta snutta innan bebis kommer och var över. Förslag någon?

• Uffesson
    MissMe83 skrev 2013-05-01 11:05:30 följande:
    Fram till nu har jag varit lugn som en filbunke. Den senaste veckan har nervositeten växt. Har ca 5 veckor kvar och jag är skit rädd! Ser förlossningar på tv och blir livrädd. Varför är jag det helt plötsligt? Inte varit det innan.
    Är rädd för att tappa kontrollen. Att något ska hända med bebis. Att han ska vara vanskapt, sjuk eller bara ful.
    3D ultraljuden vi har gjort ser ju inte kloka ut. Enorm näsa å ihoptryckta spetsiga läppar. Tänk om det betyder att något är fel??

Åååå giv mig styrka
    Kan lova dig att du kommer tycka din bebis är den sötaste i världen! Glad
  • Uffesson
    Lizz89 skrev 2013-05-01 21:25:19 följande:
    Uffesson: jaha okej ;) jag bor på den berömda queckfeldtsgatan hehe ;) inte vanligt att se en Nässjö bo i sånna här trådar ;)
    Okej! :) Nej, det är inte ofta man ser en nässjöbo här inte! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~