• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Baby Lei
    mhpo skrev 2013-05-15 15:50:33 följande:
    Hejsan  Har inte varit inne här på riktigt länge nu. Har 30 dagar kvar nu och sitter och skriver det sista på min C uppsats. Är sjukt stressad och hoppas att bebis stannar inne tills ventlieringen är över i början på juni :). Den 7 går jag iaf på mammaledighet och tänker slänga mig på sofflocket och bara äta praliner hela dagarna :) Hur mår ni? Är ni många som fortfarande jobbar eller har alla gått på mammaledighet?  

Hej! Vad duktig du är som kan fokusera på en C-uppsats nu! Själv har jag dragit ner på takten den här veckan, och jobbar sista dagen i morgon.. Känns helt märkligt att tänka att jag inte kommer vara tillbaka förrän efter nästa sommar!! Haha! Men det ska bli ljuvligt att få ta igen mig nu de närmaste dagarna/veckorna!
  • lovea01
    MissMe83 skrev 2013-05-16 08:25:22 följande:
    Lovea01: köp otrivin. Det får du använda

Okej, får ta och köpa det :) tack :)
  • Sagolina

Hemma från veckans rådgivningsbesök. Blir en gång/vecka nu fram tills lill*n är född, så känns nästan som om man bor där:P
    Alla värden var riktigt bra, förutom att lill*n igen blev stressad då jag låg på rygg när sköterskan sku lyssna på hjärtljudet. När jag vände mig på sida sjönk det nog sen ner till 156, så kanske det skulle ha sjunkit ännu mera om jag legat lite längre. SF måttet var 31 också denna vecka, vilket jag tycke hörs lite litet då jag nu är i v36+4. Men det är ju ännu inom normalkurvan och han/hon sparkar på och tycks må bra, så ska försöka att inte fundera på den saken. 

• Etangen

Inatt vaknade min 3åring med världens magsjuka, det var upp och tvätta av henne och mig samt börja tvätta sängkläder...nu hoppas jag att jag slipper det så jag inte blir liggandes på förlossningen med magsjuka...Men viktigast är ju att min 3åring och min lill* i magen mår bra :) 

• regnskogen

Sagolina - tror inte du behöver oroa dig om ditt sf mått. Jag är i v 35+6 idag och igår mätte BM magen, fick fram 32 cm. Hon sa att det var normalt, även fast jag tycker det låter skitlite! :/

• Sagolina

Regnskog: Får bara hoppas på att det gått upp lite till nästa gång. För två veckor sen var det 32cm, men så sjönk det till 31cm till förra veckan och har nu då stannat där... Men som sagt, livlig baby och inom normalkurvan, så nog är väl allting bra!

• lovea01
    Etangen skrev 2013-05-16 09:20:17 följande:
    Inatt vaknade min 3åring med världens magsjuka, det var upp och tvätta av henne och mig samt börja tvätta sängkläder...nu hoppas jag att jag slipper det så jag inte blir liggandes på förlossningen med magsjuka...Men viktigast är ju att min 3åring och min lill* i magen mår bra :) 

Uschdå stackars liten. jobbigt det där med magsjuka och speciellt när dom är så små det blir ju lätt att det hamnar överallt... Hoppas han/hon blir bättre :) när min fick magsjuka så klarade vi andra oss men lillebror blev smittad men hoppas du har tur och slipper det, magsjuka är inget man vill åka på och speciellt nu i slutet:)
  • Baby Lei
    Sagolina skrev 2013-05-16 09:05:21 följande:
    Hemma från veckans rådgivningsbesök. Blir en gång/vecka nu fram tills lill*n är född, så känns nästan som om man bor där:P
    Alla värden var riktigt bra, förutom att lill*n igen blev stressad då jag låg på rygg när sköterskan sku lyssna på hjärtljudet. När jag vände mig på sida sjönk det nog sen ner till 156, så kanske det skulle ha sjunkit ännu mera om jag legat lite längre. SF måttet var 31 också denna vecka, vilket jag tycke hörs lite litet då jag nu är i v36+4. Men det är ju ännu inom normalkurvan och han/hon sparkar på och tycks må bra, så ska försöka att inte fundera på den saken. 

Skönt att du ligger inom normalkurvan i alla fall. Då behöver du ju inte oroa dig :)
    Jag ska också flytta in hos Barnmorskan :) ett besök i veckan från och med i måndags eftersom jag hade lite höjt blodtryck samt spår av äggviteämnen i urinen. Kostigt att det kallas just äggivta förresten :/ 
  • Oreos
    Hjärtat3 skrev 2013-05-15 15:44:54 följande:
    I vilken vecka gick vattnet för din kompis?
    Om jag minns rätt så var det v. 37 tror jag.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~