• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Myrizz

Jag köpte mitt på Kahls te och kaffehandel www.kahls.se
    35kr/hg.. ett hekto blir en stooor påse då teet är som bomull nästan!
    Jag gillar inte smaken direkt.. smakar typ gräs? Men brukar hä i nån påse jordgubb/citronte i samma kopp, då blir det ok smak! Lät ju some n bra idé med kanel och nejlikor.. bättre än att att hä i mer te!

• Oreos
    a dream within a dream skrev 2013-05-15 10:20:11 följande:
    Hälsokost har oftast bara de i påse då det endast är 50 procent hallonblad, på hallonbladste.se finns det att beställa 100 procentig
    Hade jag ingen aning om, måste nog ta och beställa istället!
  • Hjärtat3

Jag köpte också mitt hos Kahls. Men hade även påsar från hälokost så i början så blandade jag sorterna för att få bättre smak på det, men nu tycker jag det är helt ok att dricka med lite honung.
    Har inte märkt nån skillnad på vare sig sammandragningar eller annat, så att det skulle sätta igång nåt bekymrar jag mig inte för. :)

• lovea01

När kan man börja dricka hallonbladste isåfall? Är nu i v 34 ( 33+2) och har ju en del sammandragningar men om jag skulle börja dricka det är det väl inte så att det sätter igång nåt på en gång? Vill mest dricka det för dom andra bra fördelarna det har, dom detta med att blöda mindre och så, blödde mycket efter andra barnet och förlorade mycket blod vid förlossningen...

• Hjärtat3
    lovea01 skrev 2013-05-15 13:38:50 följande:
    När kan man börja dricka hallonbladste isåfall? Är nu i v 34 ( 33+2) och har ju en del sammandragningar men om jag skulle börja dricka det är det väl inte så att det sätter igång nåt på en gång? Vill mest dricka det för dom andra bra fördelarna det har, dom detta med att blöda mindre och så, blödde mycket efter andra barnet och förlorade mycket blod vid förlossningen...

Från vecka 35-36 rekommenderar dom att man kan börja. Googla det. Det finns även en mängd äldre trådar här där folk delat med sig av sina erfarenheter av att dricka det, och väldigt många skriver att dom återhämtade sig väldigt snabbt efter förlossningen, men det satte inte igång nåt.
  • Oreos
    Hjärtat3 skrev 2013-05-15 13:48:50 följande:

Från vecka 35-36 rekommenderar dom att man kan börja. Googla det. Det finns även en mängd äldre trådar här där folk delat med sig av sina erfarenheter av att dricka det, och väldigt många skriver att dom återhämtade sig väldigt snabbt efter förlossningen, men det satte inte igång nåt.
    Med sonen drack jag det regelbundet från v. 36 ungefär, blödde bara i ca 1 ½ vecka efter förlossningen och rent kroppsligt återhämtade jag mig på bara några veckor. Vet inte om det har något med saken att göra men ska dricka hallonbladste nu också, ifall att. men det startade dock ingen förlossning, fick inte ens mer sammandragningar av det.

Däremot har jag en vän som fick massor av sammandragningar första gången hon drack hallonbladste, och andra gången hon drack det så gick vattnet, kanske bara ett sammanträffande, men ändå.
  • Zora
    Elfwinter84 skrev 2013-05-14 22:28:14 följande:
    Zora: vi har också hemsjukvård 2 ggr/v. Vår lille Jamie är dock sondfri sedan 1,5 v och äter lite på mig och resten ersättning i flaska :) På torsdag ska vi tillbaka till neo för träff m läkaren och förmodligen blir vi utskrivna då :)

Vad skönt för er! :) Hur länge hade han sonden? Jag hoppas så att vi ska bli av med den snart!! Har haft den sedan hon föddes, vilket blir 8 dagar idag. Tycker att det är ganska jobbigt att ha den och det går så mycket tid vid matningen iom alla moment. Först amma, sen sonda och sist pumpa. Känns som att det skulle vara så mycket smidigare att bara kunna ge bröstet. Blir ju liksom bara ett moment. Min ena fot har blivit ganska svullen. Ringde HC eftersom jag blev lite nervös över att det ska vara en blodpropp, men dom sa att om det är blodpropp så är det snarare benet och inte ankeln/foten som är svullen. Hon jag pratade med trodde att det kanske kunde vara någon biverkning av spinalbedövningen, men hon visste faktiskt inte riktigt utan sa bara att jag skulle återkomma om några dagar om det blir värre.. Nån som vet vad det kan vara och om bedövningen kan ge sån bieffekt? Upptäckte det igår när jag skulle ta på mig vanliga skor, så jag vet egentligen inte hur länge den har varit svullen.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~