• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hjärtat3
    Oreos skrev 2013-05-15 14:17:07 följande:
    Med sonen drack jag det regelbundet från v. 36 ungefär, blödde bara i ca 1 ½ vecka efter förlossningen och rent kroppsligt återhämtade jag mig på bara några veckor. Vet inte om det har något med saken att göra men ska dricka hallonbladste nu också, ifall att. men det startade dock ingen förlossning, fick inte ens mer sammandragningar av det.

Däremot har jag en vän som fick massor av sammandragningar första gången hon drack hallonbladste, och andra gången hon drack det så gick vattnet, kanske bara ett sammanträffande, men ändå.
    I vilken vecka gick vattnet för din kompis?
  • mhpo

Hejsan 
    Har inte varit inne här på riktigt länge nu. Har 30 dagar kvar nu och sitter och skriver det sista på min C uppsats. Är sjukt stressad och hoppas att bebis stannar inne tills ventlieringen är över i början på juni :).
    Den 7 går jag iaf på mammaledighet och tänker slänga mig på sofflocket och bara äta praliner hela dagarna :)

Hur mår ni? Är ni många som fortfarande jobbar eller har alla gått på mammaledighet?

• Premismamma
    mhpo skrev 2013-05-15 15:50:33 följande:
    Hejsan 
    Har inte varit inne här på riktigt länge nu. Har 30 dagar kvar nu och sitter och skriver det sista på min C uppsats. Är sjukt stressad och hoppas att bebis stannar inne tills ventlieringen är över i början på juni :).
    Den 7 går jag iaf på mammaledighet och tänker slänga mig på sofflocket och bara äta praliner hela dagarna :)

Hur mår ni? Är ni många som fortfarande jobbar eller har alla gått på mammaledighet?

Jag har nyss blivit sjukskriven pga foglossningar och nu börjar värkarna smyga sig på. 

• mhpo
    Premismamma skrev 2013-05-15 16:00:07 följande:
    Jag har nyss blivit sjukskriven pga foglossningar och nu börjar värkarna smyga sig på. 

Aj då, skönt att det har fungerat så länge ändå :) 
  • Elfwinter84

Jamie hade sonden först i 5 dagar, drog ut den och hade den, var utan i 3 dagar och hade den sen i 9 dagar till. Men vi använde den inte de sista 4 dagarna :) Min fot blev också jättesvullen efter mitt snitt. Såg ut som en elefantfot. Fick bort det med stödstrumpor i 2 v. Har fortfarande på mig.

• Zora
    Elfwinter84 skrev 2013-05-15 18:33:50 följande:
    Jamie hade sonden först i 5 dagar, drog ut den och hade den, var utan i 3 dagar och hade den sen i 9 dagar till. Men vi använde den inte de sista 4 dagarna :) Min fot blev också jättesvullen efter mitt snitt. Såg ut som en elefantfot. Fick bort det med stödstrumpor i 2 v. Har fortfarande på mig.
    Okej, så runt 14 dagar alltså? Hoppas hoppas att vår lillskrutta kan bli av med sin snart.. Men då kanske det har med snittet att göra då att foten är svullen, undrar varför det kan bli så? Blir till att införskaffa stödstrumpor, för så här kan jag ju inte ha det.

Har lagt in en bild på vår lilla tjej i bildtråden nu  
  • Elfwinter84

Efter op kan fötter och ben svullna. Håll bara koll på så att du inte får ont i vaden eller är varm över vaden då kan det vara propp. Men stödisar hjälper mot vätskan och se till att dricka ordentligt så hjälper du kroppen att kissa ur sig.

• ThereseJohansson

Zora: vilken fin liten tjej ni fått :)

• Maravilhosa

Det var ett väldans babbel om Hallonblad hit och dit ;)... men förstår att det ska vara nyttigt med tanke på det ni/någon skrivit ;) 

Inte varit inne här på ett tag... Grattis till er som fått smått :)
    Undra när det är en annans tur?

• lovea01

Har åkt på en riktig funderförkylning, bihåleinflammation och ont i halsen men det värsta är nästäppan. Kan ju inte sova eller typ andas, tog ett ångbad förut och det hjälpte men nu är det heltäppt blir så less:( kan man inte få bort det på nåt sätt?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~