• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Carrossk

Inga större planer här inte. Sambon är iväg redan och spelar golf. Äter lite frukost här med sonen. I kväll ska vi iväg till några vänner på middag. I morgon ska vi iväg ut till mina föräldrars land och sätta ihop en gunga till sonen och hans jämnåriga kusin. Så en rätt lugn helg helt enkelt :). Ska nog även passa på att få ihop en början på BB väskan är bara 18 dagar kvar nu ;).

• Premismamma
    Baby Lei skrev 2013-05-18 07:10:12 följande:
    och jag hade exakt tre veckor kvar till mitt snitt igår! Fick ju ett snitt datum en dag efter bf. När hade ni andra beräknad förlossning?  

Jag ska snitta den 7/6. Gubben tror att hon kommer komma tidigare pga mina förvärkar . Lider verkligen av min bäckenuppluckring så det hoppas jag oxå.
  • hea

Mina förvärkar har satt igång ordentligt, var på bio i går och det höll på i 30-40 min, magen var som en tennisboll och bebisen som en gasell. Det släppte tre min innan filmen var slut. Var som en elefant när jag skulle försöka komma upp ur stolen och gå iväg, jag måste sett rolig ut
    Kanske var det hallonbladstet jag köpte igår

• Moniica

Baby Lei: Jag är beräknad till den 6 juni. Fick snitt dag 1 vecka tidigare. Vrf fick du en dag efter BF? Låter ju inte klokt.

• monika84

Våran lilla Keira blir en månad den 25 maj. Helt otroligt hur fort det gick. 
  • monika84
    Madelen21 skrev 2013-05-18 21:00:53 följande:
    monika84: ååå vilken gullis :) Jag längtar som en tok nu 32 dagar kvar.
    Så kul när man ser hennes ögon. Blå fortfarande. Både jag och min man har bruna. Samma sak Kaylee. Hon är en sån glädje lilla Keira
  • Stinsen

Allt går superbra,lilla tösen som fått namnet Nova-Li mår alldeles prima :) Känns väldigt konstigt att ha en tös i familjen bland alla grabbar ;)
    Hon äter och sover och är vaken på nätterna ;)
    Förlossningen gick som sagt superbra,första barnmorskan var väl si sådär,hon var i rummet 3 gånger mellan 16 och 21 och hon verkade hata sin kandidat som hon hade med sig :P

Men vid skiftbytet kl 21 rasslade det in 3 ljuvliga kvinnor/tjejer :D Så himla underbara alla 3 (BM/USK & en kandidat) dom närvarade hela tiden och lämnade inte oss en sekund. Det var trygghet och en stor portion "girlpower" som la sig som bomull i hela rummet när dom tog över. Hela förlossningen fortskred direkt och jag är bombis på att det är tack vare deras närvaro och stöd OCH att dom kommunicerade med både mig och min man hela tiden som gjorde att allt gick så toppen bra!

Önskar att alla födande kvinnor fick ha ett så bra team som vi fick när vår tös kom till världen :)

Supertack till er alla! Vi njuter varje sekund av vår lilla tös <3

• Kickilina

Stinsen! Fantastiskt att höra! Glad jag blir att du fick uppleva en bra sida av förlossningsvården trots att det är så stressigt och hysteriskt för tillfället! Nova-Li var ett hemskt gulligt namn! Mys vidare!

• Baby Lei
    Premismamma skrev 2013-05-18 08:33:39 följande:

Jag ska snitta den 7/6. Gubben tror att hon kommer komma tidigare pga mina förvärkar . Lider verkligen av min bäckenuppluckring så det hoppas jag oxå.
    samma snittdag som mig då! När var du beräknad? Jag hade BF den 6/6
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~