• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    Baby Lei skrev 2013-05-16 11:56:31 följande:

Skönt att du ligger inom normalkurvan i alla fall. Då behöver du ju inte oroa dig :)
    Jag ska också flytta in hos Barnmorskan :) ett besök i veckan från och med i måndags eftersom jag hade lite höjt blodtryck samt spår av äggviteämnen i urinen. Kostigt att det kallas just äggivta förresten :/ 

alla proteiner kallades äggviteämnen förr
  • Hjärtat3

Skulle det sätta igång för tidigt för mig så tvivlar jag strakt på att det skulle ha med hallonbladsteet att göra.. Skulle isf tippa på alla färdknäppar jag fått och får som nygift. Flört

• Stinsen

Tänk hur livet kan överraska en!
    När vi kom in för samtal och ev igångsättning så visade det sig att jag var öppen nästan 2 cm och man kunde känna barnets huvud stå långt långt ner :-O Däremot hade jag själv inte ont,bara enstaka sammandragningar.
    Så 17:04 tog man hål på hinnorna och satte värkstimulerande dropp och 5 timmar och 40 minuter senare föddes en liten liten tös på 2930 gram med en längd av 48 cm.
    Allt gick jätte bra,jag fick lite "känningar" av EP:n strax innan epiduralen sattes....tyvärr tog den lite tokigt så jag tappade känseln i sidorna av kroppen och några tår och delar av fötterna,den tog bara bort smärtan mellan värkarna,men på så vis fick jag pauser ivf. Värkarna var intensiva som attans,sista 2 timmarna var det enbart 1-2 minuter mellan....
    Men som sagt allt gick jätte bra :)

• a dream within a dream

Stinsen, GRATTIS!!!!! Och vad skönt att det gick så bra och att du slapp ett anfall! Fy fan vad bra du gjort det, trots den rädslan och vetskapen :) grymt bra jobbat! Kramar till er!

• lovea01

Stinsen- Grattis! :) skönt o höra att allt gick bra till slut och att det gick så smidigt som det gjorde :) ta hand om dig och din lilla tjej nu! :)

• Etangen
    Stinsen skrev 2013-05-16 14:18:16 följande:
    Tänk hur livet kan överraska en!
    När vi kom in för samtal och ev igångsättning så visade det sig att jag var öppen nästan 2 cm och man kunde känna barnets huvud stå långt långt ner :-O Däremot hade jag själv inte ont,bara enstaka sammandragningar.
    Så 17:04 tog man hål på hinnorna och satte värkstimulerande dropp och 5 timmar och 40 minuter senare föddes en liten liten tös på 2930 gram med en längd av 48 cm.
    Allt gick jätte bra,jag fick lite "känningar" av EP:n strax innan epiduralen sattes....tyvärr tog den lite tokigt så jag tappade känseln i sidorna av kroppen och några tår och delar av fötterna,den tog bara bort smärtan mellan värkarna,men på så vis fick jag pauser ivf. Värkarna var intensiva som attans,sista 2 timmarna var det enbart 1-2 minuter mellan....
    Men som sagt allt gick jätte bra :)
    Grattis Stinsen!
    Och gott att allt gick bra!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~