• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tessss

Stort grattis till lilltjejen!! Hälsade idag på en tjej som föddes för tre dagar sedan och var 2300gram och 45cm liten så jag vet precis hur liten din underbaring är :)

• hea
    Stinsen skrev 2013-05-16 14:18:16 följande:
    Tänk hur livet kan överraska en!
    När vi kom in för samtal och ev igångsättning så visade det sig att jag var öppen nästan 2 cm och man kunde känna barnets huvud stå långt långt ner :-O Däremot hade jag själv inte ont,bara enstaka sammandragningar.
    Så 17:04 tog man hål på hinnorna och satte värkstimulerande dropp och 5 timmar och 40 minuter senare föddes en liten liten tös på 2930 gram med en längd av 48 cm.
    Allt gick jätte bra,jag fick lite "känningar" av EP:n strax innan epiduralen sattes....tyvärr tog den lite tokigt så jag tappade känseln i sidorna av kroppen och några tår och delar av fötterna,den tog bara bort smärtan mellan värkarna,men på så vis fick jag pauser ivf. Värkarna var intensiva som attans,sista 2 timmarna var det enbart 1-2 minuter mellan....
    Men som sagt allt gick jätte bra :)
    Så härligt
    Grattis till den lilla prinsessan.
  • sofie och laura

Grattiiiiis stinsen, Gud så kul underbart! Har hållt mig på juni sidan på fb och totalt glömt bort vad som händer på fl !!!!!
    Hur mkt för tidigt föddes hon :0)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~