• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    Zora skrev 2012-10-18 11:50:12 följande:
    Någon här som ska göra KUB/NUPP? Fick veta idag på inskrivning/hälsosamtal att här där jag bor får man inte göra det om man inte är 35 när barnet "tillverkas" och jag är ju "bara" 34. Jag kommer dock att göra det ändå. Både jag och pojkvännen är överens om det. Känns dock väldigt nervöst..
    I min kommun får vi oxå göra oavsett ålder, bor i östergötland...
  • Mamma 2011

Jag testade förra fredagen, lördagen och i måndags (BIM) och plus alla gånger. Mår lite illa och har ont i huvudet. Har lite att tänka på eftersom jag har en liten redan:) Funderar iaf att köpa ett test till imorn och kontakta barnmorska nästa v.

• mysmamman2

gjorde ett CB test nu ikväll och det gick inte länge förrän de kom upp 3+ WOOP WOOP !!!

Skööööööööööönt !! 5+2 idag!

• Träz

Gjorde ett CB digital jag också idag.. men på mitt stod det "bara" 2-3... Enligt uträkning är jag i vecka 5+2.. ObestämdÄnnu en sak jag ska oroa mig för nu då....!? 

• Valborgs

Hoppas det går bra Alexandra!! Håller tummarna här i Småland :)

Warran - då har vi VUL samma dag, kul! :) Ser verkligen fram emot att det och hoppas man får se ett hjärta slå..

Har haft en riktig pissdag idag, minstingen har varit tjurig och grinig hela dagen och den stora kaxig "tonåring". Har redan krupit ner i sängen nu efter minsta somnat och hoppas på lite sömn.. Men direkt när jag la mig började det göra ont i magen, eller det stramar och drar typ och jag känner mig jättesvullen. Man blir ju orolig att något är fel :(

• wassan

Valborgs: åh kul! Hoppas hoppas vi se hjärta båda två då ;)) vilken vecka ? Jag längtar såå mycket ;)

• nonayti

Hej alla. Jag börjar känna av graviditeten nu. Är sååå trött och börjar må illa. Har varit gravid två gånger förut och har mått extremt dåligt båda gångarna. Har behövt dropp och var inlagd många gånger. Gick ner 16 kilo första graviditeten och 14 med andra. Är så rädd att behöva uppleva det igen. Eftersom vi har en genetisk sjukdom som hotar min bäbis liv ska jag få göra ul vecka 13,15,18,25 och 30.

Allt detta gör mig så orolig. Iallafall så pratade jag med bm och jag ska träffa dietist på måndag. Nu har jag googlat lite ang dropp hemma. Jag har ju en 3 årig pojke, hur ska det gå om jag behöver bli inlagt på sjukhus. Min man jobbar i Stockholm( bor i Uppsala) så det blir långa dagar för honom.

Jag undrar nu, har någon hört att man kan få dropp hemma?

Min bm sa att hon har inte inte hört talas om det. Jag läste att visa får det via hemtjänsten. Vet mån vem man ska prata med?Kram alla

• Novasmamma02

Åh, jag vill också göra vul :( . Tror int att jag får det. Bor i en liten kommun och min bm är bara här två dagar i veckan.

• 1000
    Sassahed skrev 2012-10-17 10:59:31 följande:
    1000. Välkommen hit!  Här kommer ett tips då   Carriwell Flex-belt Kostar en del men man kan säkert sy ett om man vill kunna ha sina vanliga byxor lite längre.  

Ah ok, beställt o väntar spänt nu... Tack för tipset!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~