• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Tessss
    Träz skrev 2012-10-18 20:57:50 följande:
    Räknar jag ut från den 30:e så är jag i vecka 4+4 o bf den 22:juni
    Räknar jag från sista mens är det den 18:e juni o är i vecka 5+2.. Gahhhh!! Haha!
    Jag har ca 30-dagars cykel så jag räknar efter ÄL eftersom jag vet när den var Räknar jag från sista mensen första dag hamnar jag också fel.
    Gravid med första barnet! BF 18 juni 2013 ♥
  • Sömntutan
    Träz skrev 2012-10-18 20:46:43 följande:
    Tjejer..! Nu behöver jag eran hjälp..!
    Jag hade min senaste mens den 11 september.. Fick en glad gubbe på ÄL-test den 30 september.. Vi hade sex den 28:e och 30:e..! Mens cykeln har varierat 28-35 dagar sen maj.. När sjutton ska jag räkna ut bf från, sista mensen eller den dagen jag fick glad gubbe på ÄL-testet?!
    Blev helt lost.. Haha..

Nån som vet?
    Visst är det krångligt. Jag hade min senaste mens den 2:a september och har haft en cykel på ca 29-32 dagar. Borde ha haft mensen runt den 7:e denna månad, men ingen mens kom. Tog test på BIM, BIM+3 och BIM+5 men totalt neg. Men efter att ha mått skit i två dagar och mensen fortfarande inte kommit så tog jag ett till test på BIM+7 som visade positivt. Jag tror därför att min ÄL var senare och därmed rubbades hela cykeln. Räknar jag från sista mensens första dag så borde jag idag vara i v. 7 nu (6+3) och ha BF runt den 10:e juni. Men eftersom testet inte visade pos. förrän efter 7 dagar efter BIM så tror jag att jag inte riktigt är så långt gången.
    Men säker kan man ju aldrig vara .
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Ska tillägga att jag tog ett digitalt förra fredagen som visade 2-3 vilket också bekräftar det jag tror.

Äntligen! BF ~14 juni
  • Träz

Det är ju en hel vetenskap!!
    Nästa följdfråga.. Om ÄL-testet visade glad gubbe den 30:e, var äl då eller va den senare..? Och jag ska ha två barn sen innan.. Kan ingenting iaf!!

• Sömntutan
    Träz skrev 2012-10-18 21:06:35 följande:
    Det är ju en hel vetenskap!!
    Nästa följdfråga.. Om ÄL-testet visade glad gubbe den 30:e, var äl då eller va den senare..? Och jag ska ha två barn sen innan.. Kan ingenting iaf!!
    Ja alltså som jag har fattat det så släpper ägget normalt mellan 12-24 timmar efter att man fått fullt utslag på testet.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Träz

Sömntutan- jag får någ helt enkelt ringa och höra med min bm, hur det egentligen ligger till!! är nånstans mellan vecka 5-6.. Men vill ju gärna veta lite mer specifikt..! Haha!!

Tack för eran hjälp!!!

• Tristar
    Valborgs skrev 2012-10-17 19:12:47 följande:
    Vad är frejasamtal?
    Samtal innan KUB testet, träffa barnmorska och gå igenom risker vad man kan få veta och hur man då går vidare.
  • AlexandraViberg

Stämmer bra att ägget släpper 12-25 h efter utslag men det är ju väldigt svårt att säga exakt hur långt gången man är trots det. Ägget lever i 24 h och kan alltså när som under den tiden befruktas och sedan ska det fästa och det är väl först då som den verkliga utvecklingen sker. Och ägget kan ju flyta omkring 5-10 dagar. Vanligaste är att det fäster på äl+7. Man vet nog inte helt förrän RUL.

Men sönntutan, du verkar tänka logiskt. Tror inte du är så låg hormoner att du hade äl när du först trodde utan som du säger senare. :)

• mytol
    Träz skrev 2012-10-18 21:06:35 följande:
    Det är ju en hel vetenskap!! Nästa följdfråga.. Om ÄL-testet visade glad gubbe den 30:e, var äl då eller va den senare..? Och jag ska ha två barn sen innan.. Kan ingenting iaf!!

Jag skulle räkna på äl den 30:e å sen ta de + el - en dag. Jag vet att jag måste ha blivit gravid nån gång straxt efter den 18:e september då det var det första tillfället vi hade sex den månaden å sen gick det minst en vecka till. Så enligt mig är jag i 6+1 men min bm som räknar på sista mens tror 6+5. Mitt första digitala visade 2-3 exakt 15 dagar efter den 18:e och en vecka senare visade mitt andra 3+.
  • Träz

Mytol- Ja, alltså jag vet ju att vi hade sex bara där den 30:e, så den borde ju ha blivit till då.. Å eftersom jag vet att äl var därikring, så är det kanske mer rätt att räkna därifrån..! Då gör jag så ist, o "går om" några dagar!!

Tack!!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~