• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000
    Valborgs skrev 2012-10-18 19:04:04 följande:
    .. Men direkt när jag la mig började det göra ont i magen, eller det stramar och drar typ och jag känner mig jättesvullen. Man blir ju orolig att något är fel :(

Så känner jag oxo i slutet av dagarna, senaste v. Känns jäkligt läskigt. Går med uppknäppta byxor på jobbet.. Hmmmm...
  • Valborgs

Wassan: kommer vara i 6+4 då, så är väl på gränsen att man kan se hjärtat då som jag förstått det. Vilken vecka kollar du i?

Nonayti: oj vad tufft det låter, har tyvärr inga svar på dina frågor, men hoppas någon kan hjälpa. Får man fråga vad det är för sjukdom du har? Hoppas allt går bra iaf..

Novasmamma: finns det ingen ort i närheten som har privat klinik? Jag bor oxå på ett litet ställe, men har två större orter i närheten där det finns.

• Novasmamma02
    Valborgs skrev 2012-10-18 19:45:46 följande:
    Wassan: kommer vara i 6+4 då, så är väl på gränsen att man kan se hjärtat då som jag förstått det. Vilken vecka kollar du i? Nonayti: oj vad tufft det låter, har tyvärr inga svar på dina frågor, men hoppas någon kan hjälpa. Får man fråga vad det är för sjukdom du har? Hoppas allt går bra iaf.. Novasmamma: finns det ingen ort i närheten som har privat klinik? Jag bor oxå på ett litet ställe, men har två större orter i närheten där det finns.

Jo möjligtvis. får kika på detta. Hur kan jag hitta dessa. (är skit kass på att leta reda på sånt) . Går det att googla eller?
  • wassan

Valborg: jag vet inte hur jag ska räkna men enligt fl räknare så är jag i vecka 6 denna veckan ;) vet inte ifall de stämmer !

• nonayti

Valborgs: tack, klart du får fråga. Jag har inte sjukdomen. Men min man bär på genen till den( trots han har inte sjukdomen. Den heter autosomal dominant polycystisk njursjukdom. Det är i princip cystor i njurarna. Om cystor bildas på fostret så kan fostret inte dricka och kissa fostervatten, på så sätt inga lungor som utvecklas. Vi förlorade vår förstfödda i vecka 21+ på grund av det. Vi har upp till 50 % risk att det upprepas. men längtan efter en trea är större, så jag tar risken. Vi har ju trots allt fått ett friskt barn. Hoppas bara att vi har turen med oss denna gången också

• kluckis

Hej alla!
    Kom inte hem förens nu då vi vart på kalasfirande!

Men det gick superbra och bebis sitter där den ska och hjärtat slår på för fullt!
    Därimot trodde hon att jag var i 6+3 istället för 6+5...
    Men nån dag hit och dit, jag tror endå på min uträkning.    

• Valborgs

Wassan: Jag är oxå i vecka 6 nu, går in i vecka 7 imorgon :) eller 6+0
    Tror det brukar stå på familjelivs sida hur många fulla veckor + dagar man gått oxå? :)

Novasmamma: jag googlade på privata gyn och kollade deras hemsidor efter ultraljud.. Här får vi betala 300kr iaf. Hoppas du hittar något :)

Nonayti: håller tummarna för er. Kan de se på vägen då om det händer något och finns det isåfall något som kan göras åt det?

• Annafredrika
    wassan skrev 2012-10-18 17:01:42 följande:
    Idag fick jag äntligen tid för vul ;)) 23/10

Då ska vi göra samma dag! Hur långt gången är du? Jag är 7+3 :D
  • Mrs staar

hej får man hoppa in här?

väntar mitt femte barn och är idag på v 4+6. BF den 20 juni alltså :)
    mår fortf bra.. men vet från tidigare graviditeter att illamåendet kommer inom kort..
    känner av växtvärk i livmodern. o det tar jag som ett gott tecken :)
    ha en trevlig kväll alla.

• nonayti

Valborgs: de tog ju en vävnadsprov från Safa för sekvensering för att hitta genen. Hade de hittat den skulle man kunna göra mkp eller fvp, men det var för fyra år sen och hittills inget svar. Så det ända jag kan göra är ul då och då för att mäta mängd fostervatten. Om fostervattnet försvinner har jag bara valet att avbryta. Och det sorgliga att det kan man först upptäcka ganska sent .

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~