• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Annafredrika
    Mrs staar skrev 2012-10-18 20:08:54 följande:
    hej får man hoppa in här? väntar mitt femte barn och är idag på v 4+6. BF den 20 juni alltså :) mår fortf bra.. men vet från tidigare graviditeter att illamåendet kommer inom kort.. känner av växtvärk i livmodern. o det tar jag som ett gott tecken :) ha en trevlig kväll alla.

Välkommen! Kul med en storkullsmamma till i gruppen! Själv väntar jag nummer 6, är 36 år gammal och bor i Halmstad!
  • Mrs staar

AnnaFredrika.. wow 6 stycken :) grattis!!
     varje barn är en fantastisk gåva.

jag "var" dock klar efter tre då jag blev lämnad ensam under sista graviditeten. men träffade Mr right som inte hade några egna barn. o nån mer barnkär kille blir nog svårhittad.. så jag gav med mig. o nu är jag som sagt påväg mot nummer fem :)
    jag är 29 år och bor i östergötland.

jag är superglad!

• wassan
    Annafredrika skrev 2012-10-18 20:07:49 följande:
    Då ska vi göra samma dag! Hur långt gången är du? Jag är 7+3 :D

Åh kul ;) jag är i vecka 6 kollade nyss 5+5
  • Träz

Tjejer..! Nu behöver jag eran hjälp..!
    Jag hade min senaste mens den 11 september.. Fick en glad gubbe på ÄL-test den 30 september.. Vi hade sex den 28:e och 30:e..! Mens cykeln har varierat 28-35 dagar sen maj.. När sjutton ska jag räkna ut bf från, sista mensen eller den dagen jag fick glad gubbe på ÄL-testet?!
    Blev helt lost.. Haha..

Nån som vet?

• wassan

Uträkning utgår från dagens datum: Tors 18 okt 2012. Din graviditet startade Mån 1 okt 2012. Din menscykel är ca 29 dagar Du blev gravid ungefär Mån 15 okt 2012 (ägglossningen). Du är på dag 18 av 280. (6,4%).   Du är i vecka 3. Du har gått 2 fulla veckor och 3 fulla dagar (v2+3). Du är i 1:a kalendermånaden. Du är i 1:a graviditetsmånaden (lunarmånaden). [Läs mer här] Du är i trimester ett. Beräknat förlossningsdatum Sön 7 jul 2013 Du har 262 dagar kvar till beräknad förlossning. SÅ FÅR JAG TILL DE Med 29 DAGARS CYKEL ENLIGT FL DÅ

D
  • Träz

Madelen21
    Okej..! Blev o fundera över mitt cb digital idag när det stod gravid 2-3 och någon annan (f'låt, minnet sviker vem det va) hade fått 3+ på sitt.. Och vi va ändå i samma vecka..! :-/
    Jag blir så fundersam..

• Träz

Räknar jag ut från den 30:e så är jag i vecka 4+4 o bf den 22:juni
    Räknar jag från sista mens är det den 18:e juni o är i vecka 5+2.. Gahhhh!! Haha!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~