• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • lovea01
    a dream within a dream skrev 2013-06-11 03:09:00 följande:
    Lilla Astrid förlöstes med snitt klockan 19.28 ikväll (10/5) - snittet var en otroligt häftig upplevelse men också en riktig räddning (allt finns att läsa i min blogg: entrupp.blogg.se) Astrid vägde 60 g mer än sin storebror Valter men annars höll de samma mott 56 cm lång, 36 cm runt huvudet och Astrid vägde 4410! Snittet var helt klart bättre än min vaginala förlossning och jag ammar för fullt lycka till nu tjejer - och grattis till er som fått!!!!

Grattis! :) Och du är verkligen stark som orkat gå igenom allt! Äntkigen fick ni er bebis till slut :)
  • lovea01
    Maravilhosa skrev 2013-06-11 07:57:22 följande:
    Har haft jätte mycket sammandragningar nu i kombination av molnande värk vid ljumskarna och ner i benen i några timmar. Tycker det kan vara ett tecken, men har fått så förut denna grav.

!

Jag har oxå haft så nu ett bra tag, har jag inte förvärkar så har jag molande och nu vaknade jag även med typ världens kramp i ben och på ena sidan av rumpan typ:( aj!
  • louise1983

Den 3:e juni kom lilla Axel till världen. 2940 gram och 49 cm lång, Åkte in den 2:a juni för minskade fosterrörelser, ctg visade på att bebis inte mådde nå vidare vid vissa av mins sammandragningar. Man försökte sätta igång förlossningen men misslyckades så tidigt på morgonen den 3:e bestämde doktorn att plocka ut Axel nödutgången! Det blev akut snitt och det visade sig att min lilla vän hade navelsträngen 2 varv hårt runt halsen. Är så tacksam att jag åkte in när jag inte känt V bebis under dagen trots att jag såklart kände mig jätte löjlig.. ❤

• lovea01
    louise1983 skrev 2013-06-11 08:26:58 följande:
    Den 3:e juni kom lilla Axel till världen. 2940 gram och 49 cm lång, Åkte in den 2:a juni för minskade fosterrörelser, ctg visade på att bebis inte mådde nå vidare vid vissa av mins sammandragningar. Man försökte sätta igång förlossningen men misslyckades så tidigt på morgonen den 3:e bestämde doktorn att plocka ut Axel nödutgången! Det blev akut snitt och det visade sig att min lilla vän hade navelsträngen 2 varv hårt runt halsen. Är så tacksam att jag åkte in när jag inte känt V bebis under dagen trots att jag såklart kände mig jätte löjlig.. â¤

Oj, stackars lille bebis! Tur att kroppen känner på sig ibland när nåt inte stämmer och tur att allt blev bra! Grattis :)!
  • Madelen21

Jag har sån jävla värk i benen idag så det är nå vidrigt åt det... Ja orkar inte mer... vill ha ut bäbisen nu!!! helst igår...

• Meoow

Grattis Louise! Vilken tur att ni åkte in! Hoppas ni alla mår bra nu :)

• Meoow

Vaknade 03.15 idag med "mensvärken" from hell... Håller fortfarande i sig men kommer varken regelbundet eller blir värre... :/

• Oreos

Våran Didrik kom i lördags 12.10. 8 dagar innan BF så jag trodde knappt att det var nått på gång när värkarna startade, trodde vi skulle få fara hem. Men ut kom han. <3

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~