• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sonaten
    Baby Lei skrev 2013-06-08 18:24:36 följande:

Vilken traumatisk upplevelse! Så ska ingen behöva föda sitt barn i Sverige år 2013!! Hoppas att du får hjälp att bearbeta den.
    Jag fick bra bemötande sen på BB och bl a BM där som tog min upplevelse på allvar o gav flera ingångar till att bearbeta den med stöd. BB på väg som gjort hembesök är också värda en eloge!
  • Sonaten
    Carr0n skrev 2013-06-09 09:00:23 följande:
    Jag vaknade av ett "knäpp" i kroppen. Likadant som när jag väntade våra tvillingar. Kl 4 på fredags morgon. Sedan gick hela dagen och jag hade någon värk i timmen bara. Åkte och storhandlade med gubben för att dom skulle komma igång, men icke.
    Min mamma sov över hos oss och vi kollade på film till 23:30 på fredags kväll. Inga värkar alls hade jag under kvällen.
    Sedan vaknade jag utav värkar kl 1, vid 3 väckte jag gubben och mamma, då stod jag inte ut längre.
    3:44 var vi inne på förlossningen. Fick lite lustgas och sedan var hon ute 5:00.
    Måste säga att det var min bästa förlossning hittills.
    Men våran äldre dotter så tog det allt som allt 1tim och 40min, då hann ja inte få någon lustgas och dessutom gick vattnet när hon kom ut, dom hann inte ta hål på hinnan eftersom allt gick så fort.
    Det kändes som om dom släppte en bomb mellan benen på mig.

Så det gjorde inte ondare denna gång trots att hon vägde 5202g och var 54cm lång :)
    Grattis!!
    Och tack för en stärkande förl-berättelse!
  • Hjärtat3

Hahaha, fick tjatat till mig en färdknäpp tidigare. Hoppades verkligen att det skulle funka.... MEN, vet ni vad det roliga är? Jag fick i ga sammandragningar, men däremot satte magen igång. Jag som annars är grymt förstoppad. Så den var inte helt i onödan. :P

• lovea01

Idag har jag haft dammandragningar hela dagen och magen har sjunkit mycket. Har även molvärk typ hela tiden och känner mycket tryck och det är obehagligt att gå. Ha ont i ryggen och så oxå. Hoppas ju på att nåt ska hända. Allt började typ inatt så hoppas ju att nåt är på g snart och att dom ökar i styrka eller nåt :)!

• Kickilina

Carr0n: låter som en fantastisk förlossning! Hoppas på en likadan

Hjärtat3: alltid förs det med sig något positivt av söndagsrajtantajtan

Lovea; verkar som det är på gång för dig! Spännande! Du får hålla oss uppdaterade...

• Sagolina

Hemma från rådgivningen igen, BF+1. Allting ser fint ut och mitt hemoglobin har stigit tillbaka till 128 efter ett dropp till 109 för några veckor sedan. Skönt att det steg utan järntabletter! SF-måttet ligger nu på 36, så nog har det växt de senaste veckorna.
    Har haft magont och molande värk i ryggen hela natten, så har inte blivit mycket sömn. Och nu är magen öm igen efter allt tryckande och kännande, så får se om det blir någon tupplur som jag har planerat, eller om den får skjutas fram med någon timme... Försöker verkligen få ihop mycket sömn nu, så att jag inte är trött när förlossningen kör igång! 

• Hannathu

Korkad fråga kanske

vi hade lite trevligt igår och maken kände inte livmodertappen alls (vilket han brukar göra, den brukar sitta rätt lågt) trots hans långa fingrar var den för högt upp. Tänkte inte på det då men han nämnde det lite förbigående.

Kan den ge sig iväg uppåt när det närmar sig? Känner tryck neråt hela tiden så jag tror inte att bebisen har bytt läge

Med sonen kom tappen lägre och lägre nu verkar det vara tvärtom - men med sonen blev det igångsättning

• Myrizz
    a dream within a dream skrev 2013-06-10 11:13:12 följande:
    Hur länge kan ett igångsättningsförsök pågå? entrupp.blogg.se - detta är det sjukaste jag upplevt. Och fyfan vad jag ALDRIG kommer att vänta barn igen! Tack NUS för att ni förstört detta

Men så jobbigt!! Förstår att du är hiskeligt less. Lär väl bli tröttsamt för både kropp och psyke? Blir kanske kejsarsnitt ändå då? När är/var du beräknad?

Jag är nu på bf+1 och har haft förvärkar i två dagar .. regelbundna och oregelbundna, 10-20 min emellan som varade 30-45 sek och igår kväll 30 min emellan som varade 1 min. Sovit nattetid dock. Men så idag är allt som bortblåst.. Märkligt. 
  • jolith

I fredags kom vår lilla prins Hjärta 
    Igångsättningen skulle ske tidigare, men var tvungen att skjutas på. Så vi fick tid kl 8 på fredagsmorgonen.
    8.30 tog bm hål på hinnorna, och värkarna drog genast igång. Kl 13.44 föddes vår pojke, som ännu inte har något namn. 3920 g tung och 51 cm lång, och alldeles underbar Skrattande

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~