• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Oreos
    regnskogen skrev 2013-06-12 03:33:15 följande:
    Idag klockan 00.41 kom våran lille pojke till världen. 51 cm lång, 3920 g. Nu är vi på BB och myser för fullt, måste försöka se till att skaffa lite sömn också.

För övrigt gick Förlossnigen rätt så bra. Blev igångsatt 5 i 4 på eftermiddagen, första värken klockan 6, och första krystningen runt tolv tiden. sjukt vad ont det gjorde, jag kommer nog aldrig vilja föda barn mer...
    Och Grattis såklart!!
  • Kickilina
    Oreos skrev 2013-06-11 13:21:35 följande:
    Våran Didrik kom i lördags 12.10. 8 dagar innan BF så jag trodde knappt att det var nått på gång när värkarna startade, trodde vi skulle få fara hem. Men ut kom han. <3
    Grattis till en liten Didrik! 8 dgr innan, perfekt ju!
    regnskogen skrev 2013-06-12 03:33:15 följande:
    Idag klockan 00.41 kom våran lille pojke till världen. 51 cm lång, 3920 g. Nu är vi på BB och myser för fullt, måste försöka se till att skaffa lite sömn också.

För övrigt gick Förlossnigen rätt så bra. Blev igångsatt 5 i 4 på eftermiddagen, första värken klockan 6, och första krystningen runt tolv tiden. sjukt vad ont det gjorde, jag kommer nog aldrig vilja föda barn mer...
    Grattis! Som tur var glömmer man smärtan annars hade man nog aldrig försökt med fler barn! Har ni något namn klart??
    louise1983 skrev 2013-06-11 08:26:58 följande:
    Den 3:e juni kom lilla Axel till världen. 2940 gram och 49 cm lång, Åkte in den 2:a juni för minskade fosterrörelser, ctg visade på att bebis inte mådde nå vidare vid vissa av mins sammandragningar. Man försökte sätta igång förlossningen men misslyckades så tidigt på morgonen den 3:e bestämde doktorn att plocka ut Axel nödutgången! Det blev akut snitt och det visade sig att min lilla vän hade navelsträngen 2 varv hårt runt halsen. Är så tacksam att jag åkte in när jag inte känt V bebis under dagen trots att jag såklart kände mig jätte löjlig.. ❤
    Vad bra att ni åkte in! Att gå på sin magkänsla är bra i de flesta fall och grattis till Axel!

• Hannathu

Här är läget lite förändrat. Var på ultraljud idag av en annan anledning och då upptäcktes att bebisen ligger på tvären. Något som jag har trott ofta men som bm viftat bort.

Till och med läkaren vi var hos igår (som inte klämde på magen mer än två sekunder) sa att den låg med huvudet ner. Den har inte bytt läge sen igår kan jag lova.

Så nu blir det kontroll nästa vecka. Och igångsättning om det är moget och de kan vända liten.

• Carrossk

Här är det snitt i morgon :). Många blandade känslor inför det, men är så redo att träffa lilla grodan därinne :D. Så kl 11 åker vi in till BB!!!!

• ThereseJohansson

Carrossk: jag hade planerat snitt och har en super bra upplevelse av det...ur gullig och lättsam personal på op och vi pratade hela tiden :)

Snittades på förmiddagen och på eftermiddagen sa jag till att jag ville prova resa mig och då sa de att efter middagen kunde vi pröva men sen kom de in före middagen och tog bort katetern och jag fick resa mig...

På dag 2 åkte jag hem och tog endast panodil 2ggr den dagen och sen var jag utan smärtstillande...

Hoppas du får en lika positiv upplevelse som vi hade....lycka till :)

• Stinsen

Hej alla fina :)
    Hur går det för er alla nyblivna mammor och höggravida?
    Här flyter det på och bebben knallar sakta med säkert upp i vikt och toppar med nästan 3,3 kg nu :D

Tyvärr (får jag väl säga) så vill denna dam inte sova på rygg :/ Mage är hennes favorit!
    Vissa resonerar att det inte spelar nån roll,andra håller på å gå i taket över att hon får göra det ibland....och jag blir allmänt splittrad i fråga.

Trots en kämpig graviditet så längtar jag så oerhört tillbaka tills när hon låg i magen,fast jag vill ju självklart ha henne här....kan man få båda tror ni ;)

Hoppas alla mår bra! Kram!

• Carrossk

ThereseJohansson: tack så mycket :). Jag gjordes ett akut snitt med sonen i jan-12 och har bara bra upplevelser kring det. Hoppas på samma utgång även denna gång. Och precis som du så hade jag inte speciellt ont och var snabbt uppe på benen samma dag :).

• Maravilhosa

Stort grattis igen till alla ni som har era småttingar hos er!! :) Själv så väntar jag eller vi förstås på att något ska hända.. Lite molnande och sammandragningar som innan denna grav. Tryck neråt och så. Nå, den som väntar på något gott.. Väntar alltid för länge ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~