Oreos skrev 2013-06-11 13:21:35 följande:
Våran Didrik kom i lördags 12.10. 8 dagar innan BF så jag trodde knappt att det var nått på gång när värkarna startade, trodde vi skulle få fara hem. Men ut kom han. <3
Grattis till en liten Didrik! 8 dgr innan, perfekt ju!
regnskogen skrev 2013-06-12 03:33:15 följande:
Idag klockan 00.41 kom våran lille pojke till världen. 51 cm lång, 3920 g. Nu är vi på BB och myser för fullt, måste försöka se till att skaffa lite sömn också.
För övrigt gick Förlossnigen rätt så bra. Blev igångsatt 5 i 4 på eftermiddagen, första värken klockan 6, och första krystningen runt tolv tiden. sjukt vad ont det gjorde, jag kommer nog aldrig vilja föda barn mer...
Grattis! Som tur var glömmer man smärtan annars hade man nog aldrig försökt med fler barn! Har ni något namn klart??
louise1983 skrev 2013-06-11 08:26:58 följande:
Den 3:e juni kom lilla Axel till världen. 2940 gram och 49 cm lång, Åkte in den 2:a juni för minskade fosterrörelser, ctg visade på att bebis inte mådde nå vidare vid vissa av mins sammandragningar. Man försökte sätta igång förlossningen men misslyckades så tidigt på morgonen den 3:e bestämde doktorn att plocka ut Axel nödutgången! Det blev akut snitt och det visade sig att min lilla vän hade navelsträngen 2 varv hårt runt halsen. Är så tacksam att jag åkte in när jag inte känt V bebis under dagen trots att jag såklart kände mig jätte löjlig.. â¤
Vad bra att ni åkte in! Att gå på sin magkänsla är bra i de flesta fall och grattis till Axel!