• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sonaten
    louise1983 skrev 2013-06-11 08:26:58 följande:
    Den 3:e juni kom lilla Axel till världen. 2940 gram och 49 cm lång, Åkte in den 2:a juni för minskade fosterrörelser, ctg visade på att bebis inte mådde nå vidare vid vissa av mins sammandragningar. Man försökte sätta igång förlossningen men misslyckades så tidigt på morgonen den 3:e bestämde doktorn att plocka ut Axel nödutgången! Det blev akut snitt och det visade sig att min lilla vän hade navelsträngen 2 varv hårt runt halsen. Är så tacksam att jag åkte in när jag inte känt V bebis under dagen trots att jag såklart kände mig jätte löjlig.. ❤
    Vilken tur att allt gick bra! Grattis!!
  • hea
    sofie och laura skrev 2013-06-10 14:28:29 följande:
    4/6 föddes min vackra Leonora 2886g 47 lång
    Grattis, vilket fint namn.
    a dream within a dream skrev 2013-06-11 03:09:00 följande:
    Lilla Astrid förlöstes med snitt klockan 19.28 ikväll (10/5) - snittet var en otroligt häftig upplevelse men också en riktig räddning (allt finns att läsa i min blogg: entrupp.blogg.se) Astrid vägde 60 g mer än sin storebror Valter men annars höll de samma mott 56 cm lång, 36 cm runt huvudet och Astrid vägde 4410! Snittet var helt klart bättre än min vaginala förlossning och jag ammar för fullt lycka till nu tjejer - och grattis till er som fått!!!!
    Grattis, skönt att lilla Astrid äntligen tittade ut och att det blev ett snitt.
    regnskogen skrev 2013-06-11 02:18:16 följande:
    Är så sjukt nervös. Ska bli igångsatt imorgon bitti klockan åtta genom att ta hål på hinnorna. Gjorde en undersökning idag och jag var öppen 4 cm med ca 1 och en halv cm kvar av en framåtlutad tapp. Så det händer grejer iallafall!

Imorgon kommer jag ha min lilla bebis hos mig, ofattbart!
    Lycka till regnskogen, hoppas allt går bra.
    louise1983 skrev 2013-06-11 08:26:58 följande:
    Den 3:e juni kom lilla Axel till världen. 2940 gram och 49 cm lång, Åkte in den 2:a juni för minskade fosterrörelser, ctg visade på att bebis inte mådde nå vidare vid vissa av mins sammandragningar. Man försökte sätta igång förlossningen men misslyckades så tidigt på morgonen den 3:e bestämde doktorn att plocka ut Axel nödutgången! Det blev akut snitt och det visade sig att min lilla vän hade navelsträngen 2 varv hårt runt halsen. Är så tacksam att jag åkte in när jag inte känt V bebis under dagen trots att jag såklart kände mig jätte löjlig.. ❤
    Grattis till lilla Axel. Vi hade också Axel som förslag som namn till vår son. Fy vad hemskt med navelsträngen, vilken tur att allt gick bra för er!
    Oreos skrev 2013-06-11 13:21:35 följande:
    Våran Didrik kom i lördags 12.10. 8 dagar innan BF så jag trodde knappt att det var nått på gång när värkarna startade, trodde vi skulle få fara hem. Men ut kom han. <3
    Grattis

• regnskogen

Idag klockan 00.41 kom våran lille pojke till världen. 51 cm lång, 3920 g. Nu är vi på BB och myser för fullt, måste försöka se till att skaffa lite sömn också.

För övrigt gick Förlossnigen rätt så bra. Blev igångsatt 5 i 4 på eftermiddagen, första värken klockan 6, och första krystningen runt tolv tiden. sjukt vad ont det gjorde, jag kommer nog aldrig vilja föda barn mer...

• Madelen21

å här händer ingenting alls.. känner ingenting igen... fy va frustrerad ja börjar bli nu å då har jag ändå 7 dagar kvar till bf... ja räknar med ett bm besök i morron.. i em ska jag ut å klippa gräset har ja tänkt å hoppas att det ger några känningar, är det normalt att bäbisen är väldigt lugn såhär när bf? igår kväll var det fullt ös iaf.. sparka som en tok.

• lovea01
    regnskogen skrev 2013-06-12 03:33:15 följande:
    Idag klockan 00.41 kom våran lille pojke till världen. 51 cm lång, 3920 g. Nu är vi på BB och myser för fullt, måste försöka se till att skaffa lite sömn också.

För övrigt gick Förlossnigen rätt så bra. Blev igångsatt 5 i 4 på eftermiddagen, första värken klockan 6, och första krystningen runt tolv tiden. sjukt vad ont det gjorde, jag kommer nog aldrig vilja föda barn mer...

Grattis till pojken! :)
  • gorek86

Grattis till er alla som har fått bebis. Själv känner jag ingenting, elva dagar kvar till bf.
    Börjar tro att jag kommer att gå över så att det blir en julibebis istället.

• ThereseJohansson

Måste bara höra med er som fått er bebis...känner ni att det är jobbigt med folk??

Vi har några, inte alls många som vart här och sett våran prins och visst är det skoj att visa han för man är ju sååå stolt men nu senaste veckan känner jag att jag vill inte ha med folk att göra just nu...känner bara att jag vill vara med maken, våran lille prins och hund...behöver inte alls mer socialt än så känner jag....fler som känner så?

• Oreos
    ThereseJohansson skrev 2013-06-12 13:51:57 följande:
    Måste bara höra med er som fått er bebis...känner ni att det är jobbigt med folk??

Vi har några, inte alls många som vart här och sett våran prins och visst är det skoj att visa han för man är ju sååå stolt men nu senaste veckan känner jag att jag vill inte ha med folk att göra just nu...känner bara att jag vill vara med maken, våran lille prins och hund...behöver inte alls mer socialt än så känner jag....fler som känner så?
    För familj och vänner vill jag visa upp bebisen hur mycket som helst. Tycker dock det är skitdrygt att vara ute med vagnen då massor av grannar och sånt ska komma och kolla och säga Grattis. Då vill jag mest bara gå därifrån. Lite jobbigt då jag verkligen vill vara ute, blir så rastlös av att sitta inne..

Tycker att man ska ta den tid man behöver, vill man vara ensam ska man vara det. Alla kommer ju att träffa bebisen tids nog.
  • Hannathu

Tyckte att det var skönt att få vara ensamma första tiden. Tyvärr är det ju då som folk springer ner dörren.

• Oreos
    regnskogen skrev 2013-06-12 03:33:15 följande:

Haha, precis vad jag sa efter den här förlossningen också. Inga mera barn! (När jag fick första hade jag inga såna känslor dock). 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~