• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-10-19 10:01:10 följande:
    Såg en 1 cm räka och dess hjärtslag idag! Bild kommer senare i bildtråden, super häftigt!
    åhh, vad skönt!
    Jag ska på mitt nästa torsdag, längtar ngt enormt... 
  • Novasmamma02
    Såg en 1 cm räka och dess hjärtslag idag! Bild kommer senare i bildtråden, super häftigt!

Åh vad härligt! Hur långt har du gått?
  • Asivol
    Madelen21 skrev 2012-10-19 08:07:23 följande:
    jag fick äta järn med andra barnet men mådde så dåligt av dom å när jag vänta första barnet då var min passion jordgubbar åt flera liter i veckan å då behövde ja aldrig äta järn... men jag är gasig å var väldigt mkt med andra barnet också..

åååå ja är sugen på julmust å saffran sockerkaka :)

en mindre kul sak är att idag har jag ont i huvve, känns som migrän, fy fan!
    jag kan inte ta nån tablett, för d enda som funkar på mig är treo... men törs inte ta de, eller har läst att man ska inte ta d när man är gravid så jag undviker det. 

Hej!
    Jag har med migrän och hämtade igår ut min medicin Imigran nässprej 20 mg. De kan man ta hela första trimestern utan oro och hon trodde även man kunde ta dem senare i grav men rekommenderade att prata med läkare då. Oftast brukar migränen ge sig efter första trimestern sa hon... men vid min första grav blev det tvärtom. Då åt jag Koffazon tabletter som finns receptfritt på apoteket (efter inrådan av läkare) och fick även akupunktur... men kolla med din läkare för det finns alternativ till treo om du lider av migrän! Hoppas det ger med sig för dig!
  • AlexandraViberg
    Novasmamma02 skrev 2012-10-19 10:37:43 följande:

Åh vad härligt! Hur långt har du gått?
    Han sa 6+5 men enligt mig och min äl så är  det 6+4, men det är ju saksamma såhär tidigt.

Ska lägga in bild nu!

Och man mår dåligt när sköterskan kommer och frågar hur man mår för man ser lite "nosblek" ut.

Trodde jag skulle dö imorse! Värsta illamåendet hittills, varje steg har varit jobbigt, fick stanna var tredje meter på affären för att inte kräkas. Jag HATAR att kräkas men när man har migrän eller mår illa så brukar man känna att "ja men jag kräks då så mår jag bättre sen". Men nu är det ju inte så, mår lika jävla dåligt fast jag kräkts, så det är det inte värt :P
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Madelen21

asivol

ok, nu har huvudvärken släppt lite.. åt lite lunch å har försökt ha i mig vätska så d känns bättre...

attans på min ica butik hade dom ingen julmust :( men dom hade saffrans kaka :)
    hörde iaf att willys har julmust :) 

• NamliBecca

Ah jag trodde att jag skulle komma undan men vaknade igår med ett hemsk illamående. Det lugnar ner sig när jag äter men man kan ju inte gå runt och gnaga på morötter dygnet runt! :-P 

• SunnaLiv

Känner mig jätte risig idag :( låg,hormonell,illamående o otroligt trött.Undrar om jag kommer kunna klara detta :( känner mig som världens sämsta mamma till min lilla här hemma eftersom ja knappt orkar göra nåt med honom :'(

• Önskan

Men Gud va kul och häftigt för er!!! Stort grattis och nu njuter ni ordentligt!
  • Asivol

Hade med mig lax att äta till lunch och det var stopp efter några tuggor lukta pyton och smaka inget!!! Har inget du efter någonting vill bara dricka Loka citron om jag får välja ska ut med en tjejkompis och äta ikväll så hoppas det blir lite bättre tills dess!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~