• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • kluckis

Har skitont i magen jämt....

Har en konstig hungrig/illamående känsla 24/7 är liksom  SKITHUNGRIG jämt men endå känns det som om det står upp i halsen :/ Så himla jobbigt att känna sig äckligt hungrig hela dagarna!

• Pillllan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-21 17:12:01 följande:
    Caroliin! Kul med fler unga, men känns bra att vara en relativt normal gammal förälder nu! Jag var 16 när jag blev gravid juni 06. Fyllde 17 i september och hon kom i februari så jag skulle fylla 18 sju månader efter att hon kom! Hon kommer bli världens finaste storasyster och det känns skönt (om än lite överraskande överväldigande) att börja om! Hon hinner ju fylla 6 :)

Idag har jag kräkts två gånger och inte ens fått i mig glass, börjar bli orolig för min hälsa! Ringer och rådfrågar läkare i veckan. Vill inte må såhär! Imorgon kommer ju prinsessan hem :(

Jag mår också illa, kräks morgon, middag & kväll. Idag var tredje dagen "bara" men fyy va jobbigt. Rynkar på näsanKan inte äta något...
    Hoppas du "krya på dej" och att illamåendet försvinner. Ush.... 
  • Sandraa L
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 10:04:18 följande:
    Sandraa L - det var ditt inlägg som fick mig att börja längta ännu mer tills vi berättar :) Vad mysigt det lät!!
    Ja det är underbart att kunna dela det med de absolut närmaste som glädjs med än :) Men det kommer väl för er snart med antar jag (A)
  • AlexandraViberg

Nä jag får bara i mig några dl nyponsoppa om dagen, känner mig svag. :(
    Hoppas det går över för oss efter först trimetern!

• Blåbärssaft

Vad jobbig det måste vara för er som mår sådär sjukt illa hela dagarna och kräks! Jag mår illa till och från ibland på morgonen men framförallt på eftermiddagarna/kvällarna. Jag mår mer diffust illa, absolut ingen aptit och tanken på mat får mig att må ännu mer illa. Det enda som jag faktiskt verkar kunna äta (blev min middag ikväll) var två rostmackor utan något på och nyponsoppa. Sålänge det är så här är det OK ändå känner jag. Hoppas inte det blir värre bara!

Ni som mått illa i era tidigare graviditeter, när började ert illamående? 

• Madelen21

blåbärssaft:

jag har åkt på vinterkräksjukan bägge mina graviditeter å de har varit i början... så d har inte varit roligt...
    nu är jag i v 7 på tis å mår illa mest på morgonen å lite under dagen...
    minns inte i vilken v jag börja må illa sist.. men d va nog ungefär samma...

däremot bägge mina graviditeter har jag haft jobbigt med blodtrycksfall så jag nästan svimmat, bägge gånger på jobbet... hemskt!!

• Fru Wennerström

Hej tjejer! Oj så ni skriver!  
    vi har varit hos svärföräldrarna i helgen så jag har inte hunnit sitta ngt vid datorn. Inte orkat heller för den delen, mår så jävla dåligt nu. Jag tyckte du "kluckis" beskrev min känsla väldigt bra, precis så känner jag. hoppas detta går över snart för bläää det är inge kul.  

• Asivol

Jag är 30 och min man 34 väntar 3:e barnet en 6-åring och en 3-åring sen innan. Mår ok men fruktansvärt trött och börjat känna hugg i rygg och höfter så livrädd för att åter igen få foglossning!

• Sandraa L

Känns som att ömheten i brösten kommer och går till och från, mensen kom dock inte idag som väntat något som gör det mer verkligt att jag faktiskt är gravid då jag plusade bim - 5 :) Nu vill jag att veckorna springer iväg, längtar tills vul den 31a och till allt som komma skall :)

Till något helt annat, ska alla göra KUB? själv tänkte jag skippa det eftersom att jag hört att det inte behövs då man är ung?

• Hjärtat3

Vi berättade för barnen idag. Glad Kunde inte hålla oss längre! 11-åringarna blev chockade men jublade ikapp, minstingen kramade min mage o sa "jag hoppas det blir en lillasyster!!!" och 13-åringen så lite skeptisk ut men sa inget. Sen blev hennes i-phone mer intressant igen.
    Reaktionerna blev som vi förväntade oss. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~