• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

alla verkar få inskrivning så tidigt...

jag fick vänta ända till 4 december :/

har nyss vaknat å ska på utv samtal på dagis kl 9 med dottern mår just nu tjyvens..... vet inte om jag ska spy:(
    idag kommer jag å berätta för fröken på dagis iaf... känns som att d är bra å göra så dom vet varför man mår illa så dom inte tror ja tar dit mitt barn å själv ligger hemma i magsjuka.... för d skulle jag aldrig göra.

• 1000

Är det någon mer som fått ont i leder? Mina knän dööödar mig, och jag har läst att tigerbalsam inte rekommenderas vid graviditet. :(

• Madelen21

1000: ja jag hade förra v...

nu är de illamående :( ska promenera 2 km med min älsta till dagis om en tim.

ska på utv samtal å idag känner jag att nu berättar jag för fröken... 

• Lillpluttan

När berättar ni för jobbet? Pluggar nu men är klar i januari. Sökte jobb för ett par veckor sedan och fick det. Hade just plussat då. Har så dåligt samvete över att jag tackat ja till tjänsten (ett drömjobb för mig) och är gravid. De lär ju inte tro det. Men vad ska man göra? Kan ju inte strunta i att söka jobb för att jag är gravid!! När borde man berätta? Börjar där i slutet av januari. Den 7 dec ska jag träffa hon som har min tjänst nu för överlämning.. Känns jobbigt :( Hur hade ni gjort?

• Sömntutan

Jag fick också min inskrivning sent. Inte förrän den 30/11 ska jag dit, och då är jag i v.12. Inte för att det spelar mig så stor till egentligen, men det känns liksom mer verkligt när man börjar gå dit på nått sätt.

Jag som har pratat så mycket om jag inte mår dåligt fick sota för det i morse. Efter duschen höll jag fullkomligt på att dö. Svimningsattack och illamående från hell. Fick snabbt sätta mig på toalocket med huvudet mellan benen och andas. Båda barnen hemma och som tur var så satt de och såg på TV. Klarade mig från uppkastning, men det bar nära vill jag lova.

• Madelen21

jag tänker inte berätta nåt på jobbet förens v 12 eller senare beroende på...
    jag är bara timvikarie och är hemma med min son nu så...

• 1000

Jag berättar nog.... Runt v 12 jag med, på jobbet. Men inget som spelar nån större roll, har fast tjänst statligt. För mig handlar det nog mer om att jag inte vill att alla ska springa runt o klappa mig på magen... Haha

• Sandraa L
    Hjärtat3 skrev 2012-10-21 20:59:49 följande:
    Jag är väldigt tacksam att jag dels slipper vara höggravid på vintern o försöka knö in stormagen i en vinterjack och jag slipper va höggravid på hög/sensommaren när det brukar vara som varmast. (Min son är född i sept) Pust!!
    Denna tiden är perfekt att va gravid på tycker jag! Solig 
    Ja men precis, men heldre vinter än sommar kan jag tycka ;)  Minns när jag gick hela sommaren 2009 med dotterna, hon är född i september och det var så jäkla varmt dag ut och in... Puuuhhh. Nu är det perfekt ;D
  • Sandraa L
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 21:28:08 följande:
    Absolut Skrattande Men vi fegar lite och väntar nog till v 10 eller 11 innan vi berättar för vänner/familj! Längtar galet!! Läste i någon tråd om hur en skulle berätta för sin familj genom att köpa en "storebror" tröja till sin son. Vi funderar på att låna idén och låta svärmor lista ut det när hon ser sonen i en sådan tröjaSkrattande 
    Ja men förhoppningsvis går det bra =) Ååhh det var ju något nytt. Själv råkade min fabror försäga sig på min sambos sidan på facebook igår så antar att alla vet vid det här laget :P

Låter ju som en suverän idé ;D  
  • Sandraa L

Är det bara jag som inte har svullen mage? känner verkligen ingenting längre brösten ömmar inte heller och börjar bli smått orolig. VUL om drygt en vecka, den 31a... :/

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~