• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • kluckis
    Hjärtat3 skrev 2012-10-21 19:42:44 följande:
    Vi berättade för barnen idag. Glad Kunde inte hålla oss längre! 11-åringarna blev chockade men jublade ikapp, minstingen kramade min mage o sa "jag hoppas det blir en lillasyster!!!" och 13-åringen så lite skeptisk ut men sa inget. Sen blev hennes i-phone mer intressant igen.
    Reaktionerna blev som vi förväntade oss. 

Kul :)

vilken vecka är du i? 
  • Träz
    Sandraa L skrev 2012-10-21 19:39:57 följande:
    Känns som att ömheten i brösten kommer och går till och från, mensen kom dock inte idag som väntat något som gör det mer verkligt att jag faktiskt är gravid då jag plusade bim - 5 :) Nu vill jag att veckorna springer iväg, längtar tills vul den 31a och till allt som komma skall :)

Till något helt annat, ska alla göra KUB? själv tänkte jag skippa det eftersom att jag hört att det inte behövs då man är ung?
    Här blir vi inte erbjudna KUB.. Bara dom över 35 tror jag att det är.. 
    Försökt att få ett vul också, men nääe.. inte det heller...!

• Madelen21

kub vad  är det???

jag ska inte göra det iaf... jag gör bara vanligt rutin ul å d blir nog i januari 

• mytol
    Sömntutan skrev 2012-10-21 15:44:00 följande:
    Vet ni att ni väntar en pojk?
    Äntligen! BF ~14 juni

Näe, men ja tror nog att det blir en pojke till. Men vi kommer inte ta reda på könet. Idag har varit en helvetisk dag å ja börjar befara att denna graviditet blir dom den förra. Har kräkts 15+ ggr å sist var det bara galla, alldeles grönt. Slutade räkna efter den 15:e spyan. Jag försöker äta å dricka trots att ja vet att de kommer upp för då hinner iaf bebisen ta det den behöver. Har mest sovit å varit världens tråkigaste mamma idag.
  • Hjärtat3

V 5 (4+5) än så länge. Många kanske tycker det är tidigt att berätta, men vi har försökt så länge så jag kunde inte hålla tyst. Glad

• Träz

Idag har jag och äldsta dottern varit och tittat på en liten ponny, som hon ska få rida 1-2 ggr i veckan! Gissa om hon är stolt!!! Hon fick provrida idag, och svävade på moln!! Hon rider på ridskola en gång i veckan också, men hon fick "erbjudande" att rida denna lilla goding nån gång i veckan också! Jättekul att dom har ett intresse... Hoppas bara att jag inte blir att må alltför dåligt nu under graviditeten.. Då pappan i huset är allergisk och kan inte köra o hjälpa till med hästen! Men på nått vis fixar det väl sig!! Flört

Som sagt, just nu har jag inga symptom förutom att brösten ömmar lite grann, men det är inte farligt...! 
    Blir så tveksam och fundersam..! Hmmm...!!
    Äsch, det är nog som det ska!  

• mytol
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 19:07:37 följande:
    Vad jobbig det måste vara för er som mår sådär sjukt illa hela dagarna och kräks! Jag mår illa till och från ibland på morgonen men framförallt på eftermiddagarna/kvällarna. Jag mår mer diffust illa, absolut ingen aptit och tanken på mat får mig att må ännu mer illa. Det enda som jag faktiskt verkar kunna äta (blev min middag ikväll) var två rostmackor utan något på och nyponsoppa. Sålänge det är så här är det OK ändå känner jag. Hoppas inte det blir värre bara! Ni som mått illa i era tidigare graviditeter, när började ert illamående? 

I förra graviditeten så började det redan i v 3. Plussade med digitalt på äl+7 vilket enligt min läkare är väldigt ovanligt men med facit på hand hur jag mådde så förklarade han att jag producerar så extremt mkt hormoner och kroppen klarar inte av att hantera så mkt. Nu denna gång började det lite snällare i v 5 å nu i v 7 verkar de gå åt samma håll...
  • wassan
    Sandraa L skrev 2012-10-21 19:39:57 följande:
    Känns som att ömheten i brösten kommer och går till och från, mensen kom dock inte idag som väntat något som gör det mer verkligt att jag faktiskt är gravid då jag plusade bim - 5 :) Nu vill jag att veckorna springer iväg, längtar tills vul den 31a och till allt som komma skall :) Till något helt annat, ska alla göra KUB? själv tänkte jag skippa det eftersom att jag hört att det inte behövs då man är ung?

Jag ska göra kub bara för att dämpa oron ;))
  • Sandraa L
    Hjärtat3 skrev 2012-10-21 19:42:44 följande:
    Vi berättade för barnen idag. Glad Kunde inte hålla oss längre! 11-åringarna blev chockade men jublade ikapp, minstingen kramade min mage o sa "jag hoppas det blir en lillasyster!!!" och 13-åringen så lite skeptisk ut men sa inget. Sen blev hennes i-phone mer intressant igen.
    Reaktionerna blev som vi förväntade oss. 
    Gud vad kul :D i vilken vecka är du, min dotter är 3år och längtar så efter ett syskon, frågan är om vi vågar berätta när hon kommer hem från sin pappa på söndag redan. Är i v. 6 då (A)

Grattis :D  
  • Hjärtat3
    Sandraa L skrev 2012-10-21 20:20:51 följande:
    Gud vad kul :D i vilken vecka är du, min dotter är 3år och längtar så efter ett syskon, frågan är om vi vågar berätta när hon kommer hem från sin pappa på söndag redan. Är i v. 6 då (A)

Grattis :D  

Är i v 5 (4+5). Kan tyckas tidigt att berätta men två av dem (jublarna) har tjatat lääääänge om ett syskon och vi har försökt länge så jag/vi kunde inte hålla oss. Glad
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~