• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    mytol skrev 2012-10-21 15:39:25 följande:
    Vår son kommer bli jätteglad. Han har pratat om på dagis att han vill ha en syster men jag tror allt han får nöja sig med en bror
    Vet ni att ni väntar en pojk?
    Äntligen! BF ~14 juni
  • tantS

Jag är 26, sambon 31.

Hos oss tror alla att vi får pojke. Tydligen är jag pojkmammatypen.. Vill ni veta vad det blir för kön?

• Madelen21

tants  ja jag tror att vi ska kolla :) fast vi har en av varje så det spelar ingen roll, men jag är sådär nyfiken å så är det lite lättare å planera också :)

• Caroliin

Alexandraviberg : kul att du va så ung, jag va själv 18(fyllde 19 det året) när jag fick min första son ð???

• 1000

Nu har jag inhandlat koffeinfritt kaffe. 😊 Har någon andra ryckningar i ansiktet eller så? Jag har små ryck i min överläpp, haft sen i fredags från o till. Sådana man kan få i ögat när man e stressad? Jätteskum känsla o ha det i läppen. :(

• KarinF
    mytol skrev 2012-10-21 13:21:54 följande:
    Min mage har oxå lugnat ner sig. Tills för bara några dagar sen så har de enda sen pluset dragit ganska mkt. Men jag antar att det är just i början som det växer fort och händer mkt grejer på en gång. Numera kan ja bara känns ngt ibland. Men den molande mensvärkskänslan är borta. Idag har ja fått ett nytt symptom som jag känner igen sen sonen, magkatarrskänslan. Mår illa å de suger i magen. Inget behagligt alls.

Åh, jag har också den där hemska magkatarren! Suger i övre delen av magen och gör ont. Kombinerat med gaser och uppsvälldhet längre ned. Vaknar på nätterna av magkatarren, blir liksom värre när magen blir tom på mat.
  • AlexandraViberg

Caroliin! Kul med fler unga, men känns bra att vara en relativt normal gammal förälder nu! Jag var 16 när jag blev gravid juni 06. Fyllde 17 i september och hon kom i februari så jag skulle fylla 18 sju månader efter att hon kom! Hon kommer bli världens finaste storasyster och det känns skönt (om än lite överraskande överväldigande) att börja om! Hon hinner ju fylla 6 :)

Idag har jag kräkts två gånger och inte ens fått i mig glass, börjar bli orolig för min hälsa! Ringer och rådfrågar läkare i veckan. Vill inte må såhär! Imorgon kommer ju prinsessan hem :(

• KarinF

Jag är 32, min man 36. Väntar vårt andra barn, har en son som snart är 8mån (föddes 2,5mån för tidigt).

• Nisse88

Jag är 24 och min sambo 28år, vi väntar vårat första barn :)

Själv är jag riktigt svullen om magen! Känns som jag har en ballong innanför huden nästan..

• Önskan

Jag är 32 och min sambo 35 och detta blir vårt första barn. Hur känns magkatarr- är det typ som kramper i magen? Jag är svullen om magen, magen får ej bli tom för å gör det skit ont och gasig som sjutton! Sambon börjar undra vad som hänt.. Nätterna är värsta- har inte sovit en full natt sen slutet på sept.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~