Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag gick ner 3 kg för en månad sedan när jag mådde som sämst! Nu kan jag äta igen iom medicinerna och har kunnat det i ungefär två veckor. Jag har börjat äta frukost och äter frukt några gånger om dagen, vilket jag var dålig på innan för jag har alltid haft svårt att känna hunger och mättnad.

Men nu när jag VET att jag äter som man ska och det är betydligt mer än vad min kropp brukar få i sig så känner jag att jag borde gå upp det jag gick ner.

Men det är tammefan OMÖJLIGT! Jag är hungrig nästan hela tiden och äter så fort jag känner mig hungrig. Blir MÅNGA mackor på en dag.. Men ändå är jag konstant hungrig och går inte upp något.
    Tar bebisen verkligen ALLT jag stoppar i mig eller vad händer? :P

Har bara gått upp 0.6 på två-tre veckor..

Jag mailade iallafall också min fertilitetsläkare idag om att få komma på vul samt kolla upp min jäst doftande slida. Hoppas de ringer upp snart och kan hjälpa mig! :)

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Och jag ljög och läste fel på min app! Gick ner från 59.9 till 56.6 som minst, gick upp lite til 57 över två dagar men är på 56.6 igen nu.. :P

• AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2012-11-19 13:53:33 följande:

Kolla med din BM om de ska göra en check-up på din sköldkörtel om du känner dig orolig. Om den överproducerar hormon så går man ner i vikt utan förklaring. Eller så har du bara en avundsvärd ämnesomsättning. Dela gärna med dig till mig i så fall ;)
    Haha, ja alltså jag vet ju att jag alltid haft bra ämnesomsättning. Har alltid kunnat äta vad jag vill utan att gå upp i vikt. Men så har jag sportat hela mitt liv också vilket nog bidragit.
    De hittade inga fel på min sköldkörtel vid barnlöshetsutredningen, så jag tror den mår bra! :P

Jag gick ju bara upp 6 kg med dottern, så jag är ju beredd på att inte gå upp mycket. Men jag önskar mig 10 kg eftersom jag gick ner så mycket av att amma..

Du kan gärna få lite, bara att komma och hämta!
    Jag hoppas bara att barnet liksom får vad den behöver fast jag inte verkar lägga på mig ett smack!
  • AlexandraViberg

Min fertilitetsläkare hade fullt upp.. En läkare kommer och ska hjälpa till lite nästa måndag, så då fick jag tid. Känns som en EVIGHET!

• AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2012-11-19 16:23:49 följande:

Ja, visst är det sjukt hur lång en vecka är nu när man är gravid? En hel evighet!! Vi ska göra ultraljud på måndag, längtar och fasar.. Men känner mig något lugnare än innan eftersom vi såg den lilla förra veckan. Har ni bestämt hur ni ska göra med Kub ännu? Minns att du skrev att du inte var säker. Tycker själv att det är sjukt läskigt. Kanske ångrar mig innan det är dax. Vi får se..
    Eftersom vi inte kommit fram till om vi är helt säkra på att vi vill göra det och kan hantera siffrorna osv så kommer vi inte göra det! Jag har alltid sagt att man får dom barn man klarar av, så jag får börja leva efter det också :P

Ja på min fertilitetsklinik finns bara en läkare men nästa måndag skulle en förlossningsläkare från Sundsvall komma så då fick jag en tid, i övrigt var det fullt. Så sköterskan sa att det som luktar jäst kan vara en infektion om man har otur så han skulle kolla det sen så är han ju förlossningsläkare så han kunde nog göra ett vul/ul också, sa hon. Då är jag i 12+0, så känns som att om den lever då och ser bra ut så kan man nog släppa den mesta oron tror jag :)

IDAG är jag mig själv! Känns så häftigt! Har hämtat på dagis, varit och handlat, lagat mat och bakat en kaka! Har inte varit i närheten av köket på två veckor (nej det är sant, jag har legat i soffan och maken har kommit med mat till mig) och har inte ätit någon lergigan comp eller något idag!
    Får se om jag får en släng illamående framåt kvällen, har varit så förut när jag inte mått dåligt på dagen. Så det återstår att se! :)
  • AlexandraViberg
    Acantha skrev 2012-11-19 18:39:08 följande:
    Vad skönt att du fått må bra! Har inte alls den där påträngande illamåndet jag haft tidigar, så länge jag äter när jag ska och sover ordentligt. Skönt att man börjar bli lite mer normal. v11+3. På fredag börjar v. 12, sju årsen jag kom så långt sist, känns konstigt och underbart!
    Vad bra! Hoppas att det är en vändningspunkt nu för oss då! Är i 11+0, så inte långt ifrån dig med andra ord! Har hört att man oftast mår mer illa vid tvilling grav, så vad bra att det börjar gå över nu för dig!

Håller med! Dottern fyller 6 i februari så jag blev gravid med henne juni 06, så var 6 år sedan jag var gravid. Och då tänkte jag ingenting. Hade inte tillräckligt med konsekvenstänk när jag var 17 så jag kunde tänka på allt som kan gå fel. Lite synd att man inte är lika "fri" på de sättet nu :P

Senaste grav var utomkveds i 6+2, så känns coolt att ha kommit såhär långt nu och längre ska vi minsann gå!
  • AlexandraViberg

Det känns så hemskt att säga efter att ha försökt få barn länge men jag börjar bli trött på att ha problem och smärta! Detta är totala motsatsen mot grav med dottern som var rosen skimrande.. Jag har med stor sannolikhet en infektion i slidan sa läkaren idag.. Jag har ledvärk utan dess like. Jag har mått illa och kräkts var och varannan dag.
    Jag brukar ja migrän en gång om året runt midsommar när solen är stark.. Har haft fyra anfall nu under grav som hjort så ont att jag gråtit och velat dö nästan. Så ont att det inte går att sova. Och jag hade migrän ofta som barn men aldrig såhär!!
    Håret är en tova och jag blir yr varje gång jag ställer mig upp!
    Och just det! Det blöder vid nr 2

• AlexandraViberg

Jävla telefon!

Och just det! Det blöder vid nr 2, jag har REDAN hemorojder!

Må det för allt i världen vända snart!
    Såhär går det när man i nån av sina böner om barn säger att man klarar alla symtom och tar allas illamående. Suck!

Så nu slipper maken höra det där!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~