Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Flagnell: önskar verkligen att det vore så enkelt.. Den enda privata kliniken gör inte ul för fosterkontroll. Sen har inte vårdcentralen någon maskin. Så måste till Sundsvalls kvinnoklinik och det är där det är så jävla svårt att få dom att fatta :P

Kluckis: ja men ni har väl ett sjukhus där eller måste du till svall? Svall sägs ju vara sämsta sjukhuset i landet typ. Alla jag vet som jobbat där vill hellre vara arbetslösa i princip.. Ja jag vet inte. Får försöka igen att få en tid då. Försöker fundera ut vad som låter tillräckligt allvarligt för att de ska vilja ta emot. Blod och oro räcker inte. Funderar på att säga att jag ramlat och har mensvärk.

Låter ju hemskt men så är det här nere/uppe..

• AlexandraViberg

Jag tror de enda som trivs med sina jobb och tar mammor på allvar är de på förlossningen när man kommer dit! (Möjligtvis bm också men de har inte så mycket "makt")

• AlexandraViberg

Flagnell: är samma med fertilitetsvård. Sämst i Sverige här uppe.. Suck!

Umeå sjukhus gillar jag men är 20 mil dit.
    Ska försöka med kk i Sundsvall kan vara värt deras tråkiga bemötande om man lyckas få komma dit.

Läkaren visste inte ens varför jag var där sist utan jag fick berätta att vi skulle kolla att fostret satt rätt denna gång..

Det löser sig nog! Är lite lugnare nu efter att ha fått lite ont i ligamenten när jag ställde mig upp nyss :P

• AlexandraViberg

Kan bara ha två par av mina byxor/jeans och det är ett par med lite strech i och ett par som var för stora innan..
    Missbrukar leggings nu, helt vanliga än så länge.

Träffade pappa igår lite snabbt första gången på en månad och han sa att det började synas lite nu. Jag sa att ja bebisen trycker ju fram tarmarna eftersom den börjar ta plats! Kul att det syns lite trots vikt nedgång, även om det är tarmarna som kommit längre fram och inte själva livmodern som tittat fram än :P

• AlexandraViberg

Pellefanten: jag var riktigt sjuk i v.8-9.. Aldrig mått sämre i hela mitt liv!! Var ju "bara" så att jag inte kunde svälja eller använda näsan och hade feber men det och illamåendet! KILL ME!! :P

Hoppas vara frisk nu resterande tid men i februari ungefär brukar jag alltid få magsjuka.. :S

• AlexandraViberg

Välkommen solrosen!

Ja kub ges till de över 35, annars får man åka till Umeå privat och betala 1600 för nupp och 2000 för kub.
    Så man kan göra fvp via landstinget? Kostar det som ett vanligt läkarbesök då eller?

Jag har en tjej född 07, trevlig ålder nu ;)

• AlexandraViberg

Solrosen: nej, vi ska berätta på jul! Hon har länge velat ha syskon så hon kommer nog bli jätte glad! Hon är lite på oss redan dock, hon är väldigt lillgammal av sig och förstår väldigt mycket. Så hon har sagt att "man skulle kunna tro att du har en bebis i magen nu".

Och hon vet att vi vill ha barn. Längtar så att få berätta!! Blir nog världens bästa julklapp :)

Ja det är ju så, vi funderade på kub men kunde aldrig bestämma oss 100 % så det blir inget :P
    Är bara 23 förvisso men risken finns alltid!

Vart i norrland bor du?

• AlexandraViberg

Solrosen: tänkte inte med dottern.. 6 år sedan snart och jag var 17 när hon kom!

Denna kämpade jag och maken (ej hennes bio pappa) för i 16 månader och fick ett utomkveds med operation och förlorad äggledare efter 7 månader så jag tänker på ALLT som kan gå fel till skillnad från då, då man inte fattade att exakt allt kan gå fel och att det är ett mirakel att barnet ens finns i livmodern :P

Bm sa att det är vanligt att ju yngre man är desto mindre tänker man och allt blir enklare och ja det är väl för att konsekvenstänket inte är fullt utvecklat förrän man är 22 år cirka..

Ja var ganska svårt! Ställde motfråga om jag var tjock och började kittla henne. Vi skrattade lite och konstaterade att jag inte var tjock sen var det inte mer med det. :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~