Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Ingen fara. Nä fast rökning är ju gamla rön så att säga och känns ju mer naturligt eftersom det väldigt bevisat även ger cancer, till skillnad från chips som också gav cancer för några år sedan enligt forskare men de nämnde inte de extrema mängder man skulle behöva äta. (Då kan ju allt ge cancer)

Jag hade nog ifrågasatt mvc också faktiskt om de sagt så till mig. Men du har rätt, man hade nog tagit det liiiite mer seriöst. Men för mig marginellt!

Nu ska jag blunda ett tag! Dör av trötthet!

Btw, klart man ska försöka undvika onaturliga och skadliga saker men jag kommer inte forma livet efter det :)

• AlexandraViberg

Idape: innan jag somnar ska jag säga att hcg sjunker mellan v.9-12 för att moderkakan börjar ta över och gulesäcken backar. Sen fortsätter hcg att sjunka till förlossningen. Det är nog ingen fara! :)

Börjar du blöda får du söka vård annars ska du inte oroa dig, men testa inte mer nu ;)

• AlexandraViberg

Hur lyckas man få vul egentligen?? Sjukvården brukar bara säga att de inte kan hindra missfall.. Tog 5 dagar för mig att övertala dom om att kolla på mig när jag blödde. 8 timmar senare låg jag på operationsbordet. Har inget förtroende för dom längre. Hade de kunnat säga "ta Alvedon" åt mf misstankar hade de nog gjort det..

Vad säger ni som får tider?

• AlexandraViberg

Hmm fast här på vårdcentralen där bm är så finns inget vul/ul maskin, så man måste till kvinnokliniken 6 mil bort.

• AlexandraViberg

Ja, är långt! Men åker gärna dit men de är otrevliga och svårt att få tid utan att vara döende typ :P

Nä är nog tidigt, v.11 och en bakåtlutad livmoder :/

Funderade på att använda min doppler men vågade inte :P

• AlexandraViberg

Ja det är klart! Ringer jag min fertilitetsläkare (privat) så kollar de nog men tror inte mitt fri kort gäller där om det bara är pga oro. Dvs inte medicinskt. Och känner att 300 kr är lite väl mycket för att kolla något som förmodligen bara är i mitt huvud..

Men ja, tydligt olika vart man bor, har som sagt inget förtroende för kvinnokliniken här efter vad som hänt de två senaste besöken där. Jag överlever nog till kub om cirka 2 veckor.

• AlexandraViberg

Baby lei: jag sa att jag blödde och hade ont senast.. Inte ens privat ville ta emot eftersom de inte kunde göra något åt mf. Men jag sa att det inte var det.. Fick som sagt en tid efter 5 dagar av tjat, sista dagen sa jag att jag blödde mycket och hade riktigt obeskrivligt ont i ryggen och då konstaterades utomkveds som var på bristningsgränsen. 8 h senare opererades jag. Så det tog lång tid att få komma in trots allt jag sa och hur mycket jag än grät.

Sjukaste jag varit med om..

Jag känner ju att om den dött vill jag ju få det överstökat och börja om igen.. Hoppas ju, har alla symptom kvar men förutom det så känner jag mig inte gravid. Men det kanske man inte ska denna vecka heller.. :P

• AlexandraViberg

Ja, de kunde ju inte rädda äggledaren pga hur stor embryot var. Så jag hade ju kunnat vakna av att det sprack och sen är det ju 6 mil till akuten.. Är glad att jag överlevde det där för att jag övertalade dom..

Fick gratis vul för att kolla att det satt rätt denna gång. Det var ju medicinskt. Nu är det ju bara den vanliga oron så att säga. Allt är nog som det ska :)

• AlexandraViberg

Jag hittade inte med doppler igår. Blir inte orolig för det dock, även om jag ville höra. Vet ju att det var aningen tidigt, plus att jag var stressad samt att jag faktiskt har en bakåtlutad livmoder :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~