• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mabaja

Pojknamn har vi klart sen första barnet. Flicknamn kommer bli svårt!

• Karpalo

Är i v.6 (5+1) med första barnet, bf 8/6. Drömmer konstigt, vrålhungrig mest hela tiden o lite stick i magregionen från o till. Inga namnfunderingar ännu. Kommer troligen ta reda på kön o tycker det är evigheter till v.12!

• Valborgs

Mamma till w: hur gick det med avundsjuka och så när ni fick andra barnet? Är lite orolig över det, men hoppas ju att det ska gå bra trots att det bara blir 18 mån mellan. Hur känns det att få tre täta? Blir ju tredje här oxå, men äldsta är 11 år, så lite andra problem och bekymmer där :)

• Mabaja

Valborgs: wilda blev 17 mån när Willemo var 1 vecka... Vi märkte andra veckan att nåt inte stämde! Hon var ledsen och elak... Pappa hade full fokus på storasyster och jag tog lilla.. När nästan två v hade gått var w1 mest ledsen och då kom jag på knepet... Mamma saknades! Så jag tog stora och min man lilla (utom vid amning) och två dagar senare var hon tillbaka i fas!

Sen var det kämpigt första veckan själv men hela våren var vi ute hela dagarna! Lillasyster sovandes i vagnen och jag och storasyster lekte i parker... På så vis har vi klarat oss utan avundsjuka!

Nu blir det 15 mån mellan nr 2 och 3 och hoppas på att det ska funka det med!

• vigillarmtb

Kul med en levande tråd! Shit vad jag är arg helatiden, såååå jobbigt!

• NamliBecca

Appropå ingenting: Nu har jag fått TRE olika bf beroende på vilken app/hemsida jag tittar på. Intressant :-P men de är i alla fall 6e, 7e och 8e juni så de har ju ungefär samma koll i alla fall!

• idape

Hej!

Jag vill oxå vara med! Är gravid v 4+4 så beräknad bebis 12 juni.

Kram och lycka till alla

• Mabaja

Namli: här på fl får jag alltid "fel" bf... De har 39+6 som bf och här där jag bor är det 40+0 som gäller...

• Valborgs

Det går säkert jättebra mamma till w, blir nog lite vad man gör det till oxå.

På mvc får jag alltid bf efter 39+6. Jag gick efter bf på denna sidan nu, har inte kollat vad fl säger, men är ganska säker på att det blir 16e iaf. Äldsta är född 16 mars och minsta 16 dec, plus att det är 4 till i släkten som är födda den 16e i olika månader ;)) så blir förvånad om pyret byter trenden :)

www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~