• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mysmamman2
    Sheila82 skrev 2012-10-07 19:16:25 följande:
    Jag tycker att det gav mycket då jag verkligen vill bli igångsatt och det fick jag beviljat redan då, så jag är mycket nöjd Skrattande

jag hade riktiga onda värkar i en hel vecka, sov inget förutom 5min sen vakna av värk... så min kropp blev så trött så det hände liksom inget ( gick över 17 dagar !!) blev igångsatt sen och jag trodde jag skulle dö av smärta, gick inte att kontrollera för jag var alldeles för trött fyskiskt och psykiskt...... som tur var tog jag eda och det var nog min räddning.. men just krystvärkarna och allt var fruktansvärt............ usch usch uuusch....
  • Sagolina

I Finland ( i alla fall i södra) får alla göra ett vul i v.10-14 typ. Vill man delta i screening för kromosomavvikelser (också möjligt för alla) görs detta i samband med första vul.  Sen är det ett andra ultraljud runt v18-22 har jag för mig. Tycker det är skönt att få ett vul ganska tidigt, speciellt med tanke på att vi senast fick reda på att fostret dött flera veckor tidigare. Tänk att kanske gå mera än 10v utan att veta att fostret dött:S

• vigillarmtb

Med sonen fick vi göra vul i vecka 8 ul i vecka 12-13 och ul igen i veckan 18 - det var rutin det året och i det landstinget. - Sjukt hur det ändrad hit och dit..

• kluckis

Läste din blogg och blir peppad!!

ÄR överviktigt och enligt BM har jag nu världesn chans lägga om mitt liv och iallafall inte gå upp i vikt :) Eftersom förbränningen snart ökar hoppas det ska rulla på:) 

• wassan
    Sagolina skrev 2012-10-07 19:23:04 följande:
    I Finland ( i alla fall i södra) får alla göra ett vul i v.10-14 typ. Vill man delta i screening för kromosomavvikelser (också möjligt för alla) görs detta i samband med första vul.  Sen är det ett andra ultraljud runt v18-22 har jag för mig. Tycker det är skönt att få ett vul ganska tidigt, speciellt med tanke på att vi senast fick reda på att fostret dött flera veckor tidigare. Tänk att kanske gå mera än 10v utan att veta att fostret dött:S

Så va det för mig skulle in i v.16 men fick lite blödning jag åkte in och de sa att fostret är död sen V.10 och senaste mf va jag i vecka 12 ungefär och de sa att fostret hade dött 10/11 veckan
  • mysmamman2
    kluckis skrev 2012-10-07 19:26:25 följande:
    Läste din blogg och blir peppad!!

ÄR överviktigt och enligt BM har jag nu världesn chans lägga om mitt liv och iallafall inte gå upp i vikt :) Eftersom förbränningen snart ökar hoppas det ska rulla på:) 

me too ganska rejält så jag undrar hur detta skall gå igentligen...........
  • Sagolina
    wassan skrev 2012-10-07 19:27:45 följande:

Så va det för mig skulle in i v.16 men fick lite blödning jag åkte in och de sa att fostret är död sen V.10 och senaste mf va jag i vecka 12 ungefär och de sa att fostret hade dött 10/11 veckan
    Mmm.. kändes så konstigt att fostret varit dött inne i mig i 3-4v då vi fick reda på det. På ett sätt var det lite obehagligt, men samtidigt kändes det ju som att min kropp verkligen vill få vara gravid och skapa ett nytt liv. Var verkligen en massa tankar som snurrade just då och som ännu ploppar upp.
  • kolbodatjej

Mysmamman2- man får inte vul oftast om det konträr sv någon särskild anledning utan då får man beställa ett själv hos privat mottagning...

• kolbodatjej

Wassan- får man göra det gratis efter ett mf? Fick aldrig det med min dotter i så fall det fick jag betala därav undrar jag om jag kommer att få göra det nu då jag är orolig också...

• mysmamman2
    kolbodatjej skrev 2012-10-07 19:32:04 följande:
    Mysmamman2- man får inte vul oftast om det konträr sv någon särskild anledning utan då får man beställa ett själv hos privat mottagning...

ja jag har ju haft ett mf .. men antar det spelar ingen roll och det spelar nog ingen roll att jag oroar mig en massa heller :( vi har ingen privat mottagning där jag bor annars hade jag mer än gärna gjort det, lätt !

Ja vi får se hur det går känns inte som jag vågar tänka på vagn, namn och sånt ännu :P så feg ja.....
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~