Inlägg från: ThereseJohansson |Visa alla inlägg
  • ThereseJohansson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har inte mått illa mer än i v5 men har ändå gått ner 2kg..har världens huvudvärk ikväll, känner att det är påväg att utvecklas till migrän och jag får inte ta diklofenak supp som är det enda som hjälper..det är missbildningsrisk av dem så jag kommer ju absolut inte ta dem! Första migränen sen jag blev gravid..så här blir det natt nu och hoppas jag kan sova bort den..

• ThereseJohansson

Natan: Grattis till att ni ska gifta er! Det är en fantastisk känsla...jag och min man gifte oss i sommras efter 10år tillsammans :)

• ThereseJohansson

Beklagar Blåbärssaft!

Jag kände lite på magen nedanför naveln idag och känner att magen har börjat hårdna..så iaf så tryckte jag lite försiktigt, inte alls hårt och då fick jag en stor vibrationsvågs känsla...aldrig vart gravid innan men det måste ju ha vart bebis, eller?? Går in i v15 på tisdag..

• ThereseJohansson

Har haft mitt livs obehagligaste natt hittills som gravid...har haft hjärtklappning halva natten men nu när jag är uppe så känns det lite bättre men fy vad otäckt att känna hjärtat slå så utan att man gör nått..

• ThereseJohansson

Gissar att det beror på att man får ökad blodmängd och då kan man få hjärtklappning...men mår bra nu igen :) men det var riktigt otäckt!

• ThereseJohansson

Kickilina: jo, jag har läst någonstans att man kan få just hjärtklappning men ack så förvånad man blir när den kommer då man sover...tog det lugnt eftersom jag läst om det men går ju inte att komma ifrån obehagskänslan..men som sagt nu mår jag bra igen :)

• ThereseJohansson

Min trötthet har börjat avta, eller trodde iaf det då jag slog upp ögonen strax efter 06:00 imorsse...sedan långprommis och efter det handling...tänkte julbaka lite men drar mig för det, ligger i soffan och känner mig helt orkeslös men kan inte sova så snart får jag ta tag i mig själv och iaf baka en sort :)

• ThereseJohansson

Går in i v16 imorgon och min BM sa på inskrivningen i v11 att jag kunde räkna med att RUL blir lite senare, mest troligen i början av januari pga många röda dagar...men borde jag inte få tiden för det snart?? Funderar på att ringa henne imorgon..

• ThereseJohansson

Alexandra: på papprena står det v18 men hon sa ju att det blir lite senare just pga de röda dagarna..så ibörjan av januari är vi i v20-21..ringer nog och kollar, vi längtar sååå efter att få se bebisen..är ju vårt första barn :)

• ThereseJohansson

Får ringa och höra, vill också veta nu ju :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~