Inlägg från: ThereseJohansson |Visa alla inlägg
  • ThereseJohansson

~* Juni Bebisar 2013 *~

Imorgon är det dags för vårt planerade snitt....vaknade redan kring 3:30 tiden imorsse och har inte kunnat somna om...är så förväntansfull...vid denna tid imorgon sker snittet och vi blir föräldrar och får träffa den underbara lilla killen som bor i min mage :)

Idag njuter jag av sista dagen som gravid och att känna hans rörelser i magen...kan knappt förstå att det gick så snabbt för oss att bli gravida för just då kändes det som att det blir aldrig ett plus men nu 1år senare så har vi han snart i våran famn :)

• ThereseJohansson

Våran älskade pojke är här...52cm och 3516gram...världens finaste :)

• ThereseJohansson

Tack Tack! Han heter Vincent :)

• ThereseJohansson

Nättrosorna och de stora bindorna är kanon bra!

Vi har fått komma hem idag och det känns så skönt...vi kände oss redo redan igår egentligen men sa till idag om att vi kände oss redo att åka hem och komma in i rutinerna hemma...Vincent är sååå duktig, ammar, sover, kissar och bajsar...alla grundbehoven uppfyllda :)

Visst känns det i mitt kejsarsnitt men tar endast panodil nu och känner att det är hanterbart...tittar man dessutom på sonen så hade jag kunnat ha hur mycket ondare som helst för det är såååå värt det :)

• ThereseJohansson

Lillstrumpan82: är det av snittet du har ont?? I så fall kan jag glädja dig med att jag blev snittad en fredag och söndag tog jag endast panodil och vi fick åka hem...jag var uppe och rörde mig ganska mycket, tror man kommer igång snabbare då...iaf från tisdagen tog jag inget smärtstillande alls...så det blir bättre :) grattis till er son!

• ThereseJohansson

Idag blir våran älskade Vincent 2veckor :)

• ThereseJohansson

Måste bara höra med er som fått er bebis...känner ni att det är jobbigt med folk??

Vi har några, inte alls många som vart här och sett våran prins och visst är det skoj att visa han för man är ju sååå stolt men nu senaste veckan känner jag att jag vill inte ha med folk att göra just nu...känner bara att jag vill vara med maken, våran lille prins och hund...behöver inte alls mer socialt än så känner jag....fler som känner så?

• ThereseJohansson

Carrossk: jag hade planerat snitt och har en super bra upplevelse av det...ur gullig och lättsam personal på op och vi pratade hela tiden :)

Snittades på förmiddagen och på eftermiddagen sa jag till att jag ville prova resa mig och då sa de att efter middagen kunde vi pröva men sen kom de in före middagen och tog bort katetern och jag fick resa mig...

På dag 2 åkte jag hem och tog endast panodil 2ggr den dagen och sen var jag utan smärtstillande...

Hoppas du får en lika positiv upplevelse som vi hade....lycka till :)

• ThereseJohansson

Vaknade i natt av att våran lilla kille som är 3v tagit sig från sin säng till min och låg och buffade på mig och pratade för fullt :) (vi har satt ihop hans spjälsäng med min)

• ThereseJohansson

lovea01: tagit bort ena sidan och sedan har vi tagit spännband och spänt fast i sängarnas ben så de inte ska glida i sär :)

• ThereseJohansson

Regnskogen: våran son är snart 4v och jag har ammat sedan första dagen...gått på de tidiga signalerna och låtit han suga ofta för att öka produktionen...sedan dag 4 har han trots det inte blivit nöjd av min mat och jag har fått ge ersättning efter amningstillfällena och min mjölkproduktion verkar trots flera veckors slit inte öka...enligt BVC är det så ibland...

Jag vill verkligen amma men nu när han aldrig blir nöjd av min mat börjar jag tvivla på om allt kämpande är värt det för det tar enormt på psyket att inte kunna ge den man älskar över allt annat vad han "behöver"...ska prata med BVC om mina funderingar kring detta på onsdag då vi ska dit...men som sagt, helst av allt vill jag att det skulle funka men hoppet om det börjar dala tyvärr!

Kan tillägga att jag även vart på amningsmottagningen och han har ett bra grepp och sug så det handlar enbart om att jag inte får tillräckligt med mat åt han....

• ThereseJohansson

Jag har prövat amningsnapp då jag i början fick såriga bröstvårtor, det gjorde dock att jag fick ännu sämre med mjölk då det enligt BVC inte alltid stimulerar brösten till att producera mer...slutade med den så fort jag läkt och fick pytte lite mer mjölk men som sagt långt ifrån att han klarar sig på min mat trots fri amning och rätt teknik och bra sug enligt amningsmottagningen...så ibland hjälper tydligen inte fri amning och låta de suga så mycket de vill för ökad produktion...

• ThereseJohansson

Våran son blir 4v på fredag och jag tänker redan på syskon trots att jag haft hemsk foglossning och gått med kryckor :) men först ska fogarna återhämta sig ordentligt :)

• ThereseJohansson

Skrivs inte så mycket här nu...kan det va så att era bebisar kommit nu? :)

• ThereseJohansson

Det är helt fantastiskt att bli förälder...våran Vincent blev 1månad igår och han är ett "mag barn" så jag sover ca 2,5-4h/natt och på dagarna har jag svårt att sova...helt otroligt vad man klarar sig på lite sömn...men jag känner mig ändå rätt pigg och jag och maken pratar att om ca 2år vill vi ge han ett syskon :)

• ThereseJohansson

Usch å fy! Finns inga ord för denna tragiska händelse...Styrkekramar till er!

• ThereseJohansson

Jag misstycker inte! Har vänner som mist sina barn, den ena en vecka innan bf och en i v36...de var såå fina! Er Einar är garanterat också en fin liten ängel! Kramar till er

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~