~* Juni Bebisar 2013 *~
Ringde BM och frågade när mitt ultraljud blir då jag är i v16 och inte fått veta nått..remissen var iaf skickad så vilken dag som helst borde vi få besked..hon trodde det blir v18 ev v19, längtar otroligt mycket :)
Ringde BM och frågade när mitt ultraljud blir då jag är i v16 och inte fått veta nått..remissen var iaf skickad så vilken dag som helst borde vi få besked..hon trodde det blir v18 ev v19, längtar otroligt mycket :)
Tar mig en kvällsknäcke med julskinka på...så himla gott :)
Gillade också kläderna på den sidan :)
I februari 2011 gjorde jag en gastric bypass, gick ner ca 50kg och har stått stilla i vikt några månader innan jag blev gravid..efter jag plussat gick jag ner ytterligare 2kg och där står jag nu...har 10kg kvar att gå ner innan jag är helt nöjd eftersom jag fortfarande räknas som överviktig..är iaf i v16 och nu har graviditeten börjat synas vilket jag verkligen är super lycklig över! Som jag längtat efter att bli gravid och att vi ska bli en riktig familj...men min hjärna spelar mig ett spratt..samtidigt som jag är överlycklig så är det lite jobbigt att magen blir stor igen...men jag vill ju ha bebismage också...hel knasig känsla...är ju inte överviktsmage utan bebismage...svårt att förklara känslan..men som sagt, är överlycklig över att vara gravid och att vi ska bli en riktig familj :)
Mytol: den har hunnit med rätt bra...visst jag har överskott så det blir liksom bulldegsmage men allt är ju bättre än att väga +50kg till! :) ångrar inte alls operationen trots att det vart riktigt kämpigt många gånger...många säger att det är den lätta vägen men det har det inte vart för mig, har jobbar hårt, mått dåligt och haft hjärtklappning pga pulsförändring, gall och njurstenar osv...
Har gått från storlek 56 till 42-44
Där jag bor görs glukosbelastningen i v28 men jag kommer inte göra den eftersom jag är gastric bypass opererad...kommer istället få låna en blodsockermätare från specmödra som jag ska använda efter måltider en viss period..
Valborgs: gjorde min op feb 2011 och nu under graviditeten har jag mått bra..kramp i magen emellanåt då mina tarmar ligger på ett annat sätt och är fästa för att inte få tarmvred som är relativt vanligt efter op...så när tarmarna trycks undan så skapar det ibland väldans kramp i magen men släpper efter någon timme...annars mår jag toppen bra...den största rädslan för mig är ju att gå upp i vikt...
Valborgs: jag har gått ner ca 50kg :)
Melikey0u: tack så jätte mycket :) min fina man älskade mig precis som jag var innan och även som jag är nu...tror det är vi själva som gör problemen större än vad våra män tycker :) du har ju också var super duktig! Vi kämpar tillsammans sen når våra underbara bebisar har kommit :)