• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Mj1983 skrev 2012-12-27 19:47:10 följande:
    Jag hoppas verkligen att få uppleva allt det där jag inte fick med dottern, fick inte uppleva så mkt mysig el roligt m mammaledigheten iom att hon bara skrek
    Värre kan det inte bli iaf :-P
    Åh vad jobbigt, får hoppas på bättre lycka nästa gång! Jag fick inte heller av olika anledningar njuta så mycket. Tänker ta igen det tusenfalt nu! :)

Sitter och knåpar på inköpslista nu, så mysigt! :D
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • Acantha
    Zora skrev 2012-12-27 15:42:36 följande:
    Fick nyss en spark som kändes utanpå magen, mot min hand! Dessutom sparkade den en gång till och då hann min kille också känna!! Häftig känsla måste jag säga!
    Maken fick känna tv2 illejulafton och den andra igår. Han är super nöjd. Med sonen var jag nog i sjunde månaden innan han kände nått.

Ligger just nu med laptopen på magen och den blir rejält buffad på Glad 
  • SunnaLiv

Ja ammade min son 24/7 de första månaderna.Har inte behövt vagga honom till sömn,aldrig sovit i vagn inomhus utan jag la mig alltid med honom o ammade honom till sömns,sen sov han med oss :) visst vaknade han ett par gånger på natten för ammning men de kändes rätt oki.Han slutade självmant med att amma för ca 2 månader sen.Känns som ja ändå haft de rätt lyx o hoppas att nästa blir likadan :*

• SunnaLiv

Sen måste ja rekomendera BärSjal i början speciellt,finns Inge bättre än att bära bebis i sjal,sååå mycket bättre än bärsele.O eftersom vi får på sommaren är det hur mysigt som helst att bara stoppa ner bebisen i sjalen när man ska nånstans :) perfekt att amma i med!

• AlexandraViberg

Sunna: Dottern sov i vår säng första tre månaderna, ammade också så vi somnade båda två, sen på natten vände man bara på sig själv och bebisen så den ammade på andra bröstet och somnade där istället. Sen sov hon själv när hon kunde äta så mycket att hon klarade sig hela natten på det :)

Kommer göra likadant denna gång, känns onödigt ansträngande för en själv i början och gå upp och ner med bebisen, om inte maken vill göra det, varje gång :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    SunnaLiv skrev 2012-12-27 20:39:16 följande:
    Sen måste ja rekomendera BärSjal i början speciellt,finns Inge bättre än att bära bebis i sjal,sååå mycket bättre än bärsele.O eftersom vi får på sommaren är det hur mysigt som helst att bara stoppa ner bebisen i sjalen när man ska nånstans :) perfekt att amma i med!
    Funderar på en sjal, något speciellt märke du rekommenderar?
  • tantS

Måste besöka mina fastrar för att lära mig det här med bärsele känner jag :P Vågar inte utan knytskola först! Skulle vilja ha en riktigt fin afrikansk sjal i klara färger, som matchar mina african hips :P Var fick du tag i din Sunnaliv? Eller köper man bara ett vanligt tyg? 

Va hos doktorn idag och blev sjukskriven i 3 veckor för vila. Hon skrev "illamående vid ansträngning" som anledning. Jotack, om man kallar att resa sig på morgonen ansträngning. Men hoppas att det hinner gå över. Har massor att göra på jobb innan jag går på långledighet. 

• Friiidaaay
    Mj1983 skrev 2012-12-27 19:47:10 följande:
    Jag hoppas verkligen att få uppleva allt det där jag inte fick med dottern, fick inte uppleva så mkt mysig el roligt m mammaledigheten iom att hon bara skrek
    Värre kan det inte bli iaf :-P
    Jag hoppas också på en "bättre bebistid" än vad vi fick med sonen. Först vart det jobbigt i slutet graviditeten, sen vart förlossning skitintensiv & snabb, hemma vägrade han amma så jag vart världens sämsta mamma och på det fick han kolik som varade i 10 extremt intensiva veckor.. Mitt uppe i allt försökte jag plugga heltid samtidigt. Verkligen inte världens bästa ide.. 

Det tog en liten stund efter att det lugnat ner sig, att känna bebissuget igen (; För det var mååååånga nätter där vi lovade varandra att bara ha ett enda barn Flört
    Denna gången ska jag vara mammaledig BARA så jag kan lägga all ork och fokus på barnen Skrattande 
  • AlexandraViberg

Friiidaaay: Haha, jag försökte också plugga med första.. Mina nuvarande studier har jag lagt så de slutar i maj! Gör med andra ord inte om det.. Är glad att de höjt lägsta nivån från 180 till 225. Blir lite extra i månaden :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~