• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Haha, då kanske jag också bär på två då!! Blev lite nervös nu! :) sover på sida med uppdragna ben och när jag lägger mig på rygg på morgonen och rätar ut benen så känner jag en tydlig kula precis under naveln och stryker man på den med händerna så känner man lite hur den "flyter" iväg..är i mitten av v18 :)

• AlexandraViberg
    FFiNorrland skrev 2012-12-26 20:24:59 följande:
    Alexandra, har du gjort ul och fått bekräftat att du "bara" bär på en? Jag börjar tro på två, ul på fredag - så vi får se då... Spännande! Annars är den nog bara så hög för att vi fött/varit gravida tidigare
    Ja jag tror det iallafall.. många som tror på två men i v.13 såg jag bara en, så om inte den andra gömde sig exakt bakom den vi såg (var en snabb koll med vul under en vanlig gyn undersökning) så är det nog en. Får väl det bekräftat på RUL 10/1 om inte annat.

Ja, födde ju en tjej i februari 2007, så kroppen kanske minns lite iallafall ;D
    efter en lång kamp kom vårat +, BF 10/6 | Dotter-07
  • tantS

Har dratt på mig nåt virus som satt sig i hals och öron och nu börjar näsan också svullna upp. Skulle vilja ta mina strepsils och otrivin (och en 4a mintu) men vågar inte riktigt. Hur gör ni tjejer med sånt? Ska in på apoteket imorgon och prata med dem, om jag överlever natten :P

• AlexandraViberg
    tantS skrev 2012-12-26 20:53:26 följande:
    Har dratt på mig nåt virus som satt sig i hals och öron och nu börjar näsan också svullna upp. Skulle vilja ta mina strepsils och otrivin (och en 4a mintu) men vågar inte riktigt. Hur gör ni tjejer med sånt? Ska in på apoteket imorgon och prata med dem, om jag överlever natten :P
    Jag var tok sjuk i v.8.. Fick efter att doktorn forskat massa BARA ta bafucin (halstabletter) och Nezeril (nässpray) alla andra sorter, som zyx för halsen och otrivin för näsan var big nono enligt min läkare OCH apoteksteknikern jag pratade med bakom disken på apoteket...

Köpte nezeril idag och läste ännu en gång för att vara säker och den är OK för gravida, tror det är för att de är utan konserveringsmedel. Så strepsils och otrivin skulle jag skippa!
  • Madelen21

Här är en till som är dunderförkyld, så pass att jag hosta så ja spydde tidigare idag :( Varit på shopping idag, till mig själv blev d endast 3 par trosor och ett par mammabyxor, rea på hm hitta ett par beiga manchester för 150 så hade jag kupong 100 kr så ja betala bara 50 kr :)

blev väl desto mer åt barna, lr ja iaf dottern.. fanns ju typ inget åt min son...
    Just ja: handla första bäbis plagget idag.. lägger in bild sen nån dag. 

• tantS

Hittade nezeril i sambons låda. Yeay! och vi hade bafucin också. Men tycker inte de hjälper. Svider i halsen! Dricker ramlösa i slowmotion för att klia :P

• AlexandraViberg
    tantS skrev 2012-12-26 21:21:20 följande:
    Hittade nezeril i sambons låda. Yeay! och vi hade bafucin också. Men tycker inte de hjälper. Svider i halsen! Dricker ramlösa i slowmotion för att klia :P
    Nä tycker också bafucin mest är skit men det hjälper ju pytte ett tag :P

Kolsyra är det bästa, tycker jag! River skönt :)
  • Solrosen82

Vad är det som gör att man inte kan ta otrivin? Skadar det barnet eller är det dåligt för slemhinnorna? Jag hade ingen aning om att det kunde vara fel att ta nässpray... Har haft ont i huvudet några ggr de senaste veckorna och jag blir så less att man bara får ta panodil. De hjälper ju inget känns det som. :(

• AlexandraViberg
    Solrosen82 skrev 2012-12-26 22:02:02 följande:
    Vad är det som gör att man inte kan ta otrivin? Skadar det barnet eller är det dåligt för slemhinnorna? Jag hade ingen aning om att det kunde vara fel att ta nässpray... Har haft ont i huvudet några ggr de senaste veckorna och jag blir så less att man bara får ta panodil. De hjälper ju inget känns det som. :(
    Vet inte, men på bruksanvisningen står det att man ska rådfråga läkare innan och min sa nej till det, bara ja på nezeril som tydligen gjort mest pålitliga studier osv..

Du kan ju ta alvedon, men det hjälper inte så bra det heller.

Jag hade hormonell huvudvärk 5-6 gånger/veckan och det utvecklades migrän 2-3 gånger/veckan ungefär.. Jag fick recept på en migrän medicin som gravida får äta, tog ju inte bort huvudvärken helt men lindrade den. När jag gick in i v.16 försvann huvudvärken.

Hcg nivån ger ner rätt kraftigt runt den tiden och det hjälpte mig! Varit utan smärta i över en vecka nu :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~