• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • SunnaLiv

Natan: har med illamående Fortf o kräks minst 1 gång dagen.Sist slutade de i v 20.Och är i v 17 nu (16+1) vissa dagar är bättre än andra men har ställt in mig på v 20 denna gång med.

• tantS

Mår också fortfarande illa. Hela tiden. Och all mat är rälig. Ska träffa doktor idag för att prata om det. Fick lergigan sist men de söver mig bara. Intressant att se hormontabell! Undrar var man ligger!

• Madelen21

här är en  som inte mår nå bra.
    Jag är super förkyld ont i kroppen huvudvärk super tät näsa å allmänt blaha.. 
    känns som d satt sig i magen oxå.
    lite drygt detta, måste handla  mat idag...lär gå upp å försöka äta nåt mm å ringa bm nu

• Friiidaaay

Såg att ni pratade om livmoderns storlek, och såg din bild Alexandra. Supertydligt! Min mage blir helt platt och alldeles mjuk när jag ligger ner, borde man inte känna den nu i v.14-15? Så fort jag ställer mig upp så hoppar magen fram iaf :p

• sarabengtsson

Alexandra- Malte tog ca 5 år innan han kom. Det var sådana köer på den tiden. Vid 4 utplocket fick de ut 21 ägg varpå 12 blev befruktade. Vi startade på nytt i januari 2012 och kroppen ballade ur totalt! Hade menscykler på 50-60 dagar. Misslyckades vid årens försök men lyckades på östens Malte och pyret är alltså befruktade på samma dag men insatta med ca 5 års mellanrum. Caroline- längtar av bara den här oxå, tänk att det bara är en vecka kvar! Var ska du göra ditt?

¤¤Amor vincit omnia et nos cedamus amori¤¤
  • Sömntutan

Ja min mage är också alldeles mjuk när jag ligger. Men det beror nog som mycket annat på att min vadderade mage . När jag är kissnödig på morgonen kan jag känna att det är hårdare än vanligt.

• Acantha
    AlexandraViberg skrev 2012-12-27 00:17:58 följande:
    Det blev det såklart inte..

v.3: 5 – 50
    v.4: 4 – 426
    v.5: 5 19 – 7 340
    v.6: 1 080 – 56 500
    v.7-8: 7 650 – 229 000
    v.9-12: 25 700 – 288 000
    v.13-16: 13 300 – 254 000
    v.17-24: 4 060 – 165 400
    v.25 – 40: 3 640 – 117 000

Siffrorna efter veckorna är hcg mängden från lägsta möjliga hcg till högsta, men som du ser så når det sin topp någonstans mellan 9-12 och börjar sen minska.
    v.17-24 är det längre än i v.7-8 (då min VÄRSTA illamående och huvudvärk började)
    Antar att jag ligger i de högre regionerna med två. Illamåendet kommer och går, och nur hag börjat få huvudvärk. Men den beror säkert på att det är svårt att sova då magen är ivägen.

Min livmoder går upp till navlen ungefär, veckan innan jul var den ca 3-4 cm nedan för. Tycker nästan det syns att jag växer för varje minut som går.

Svärmor blev helt chockad igår när de var på besök. Tre veckor sen sist vi sågs och då syntes det inte, nu går det inte att ta miste på!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~