tantS skrev 2012-12-27 20:57:01 följande:
Måste besöka mina fastrar för att lära mig det här med bärsele känner jag :P Vågar inte utan knytskola först! Skulle vilja ha en riktigt fin afrikansk sjal i klara färger, som matchar mina african hips :P Var fick du tag i din Sunnaliv? Eller köper man bara ett vanligt tyg?
Va hos doktorn idag och blev sjukskriven i 3 veckor för vila. Hon skrev "illamående vid ansträngning" som anledning. Jotack, om man kallar att resa sig på morgonen ansträngning. Men hoppas att det hinner gå över. Har massor att göra på jobb innan jag går på långledighet.
Man lära sig knyta himla snabbt och köper man en trikå sjal(min är köpt från minimundus 380kr ekologisk bomull ,rekommeneras!många köper trico slen o får betala massa ca 800kr,super onödigt) så knyter man en gång o kan sedan vira in sig och ur sig utan att behöva knyta upp.Trikå e super mysigt o svalt och bebisen kommer riktigt nära och är mysigt inbakad som inne i magen.Man kan även köpa vävda sjalar,de är i regel dyrare men man kan bära i samma sjal upp ti barnet är 4 år va 20-25 kg.Trikå börjar svaja lite när bebisen börjar bli tung.Ja bar i min upp ti min som va ca 7-8 månader.Därefter köpte ja en ergonomisk bärsele ergobaby som jag är super nöjd med,pendlar mellan att bära på magen och ryggen.Passar super nu när jan är större.Det är inte alls samma känsla att bära i sjal som sele när de e små tycker ja.Så våga sjal!!! Ni kommer bli överlyckliga :) på min BVC rekomenderas sjal med pgr av att bebis just ligger ergonomisk som inne i magen. Långt utlägg men jag verkligen älskar sjalar bärselen osv som vissa gör med vagnar ;), har provat mig igenom en del olika :)