• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Här blir det också beg. vagn. Har kollat lite smått på blocket, men inte riktigt hittat någon bra. Ska höra mig för bland vänner som inte har så stora barn också tänkte jag. Måste ha en som tål lite då jag inte bor så till att en vagn med små hjul räcker. Ja vi får se vad det bli tillslut. Vågar nästan inte köpa något innan ULet.
    Foglossning from hell har jag iaf. Kan knappt vända mig i sängen utan att oja mig. Det bränner och drar i hela bäckenet.

• 2003ett lycko år
    Solrosen82 skrev 2012-12-27 23:45:12 följande:
    Åka bil är ingen höjdare att göra när man e gravid. Tur att du inte är längre gången 2003ettlyckoår :)

nej ingen höjdare. har problem med övre kropp efter några bilolyckor innan denna graviditet å kan säga att det är ju inte mindre nu. känns att jag har fuskat lite med bäckenbältet idag å tens apparaten då jag har mycket mer ont ikväll/natt. men nu har vi nått Leksand och hoppas vi nu kan sova. sambon och jag delar på en dubbel luftmadrass som säller
  • 2003ett lycko år

oj råkade skicka. skriver ifrån mobilen just nu. som sagt vi delar på en luftmadrass som är 30cm hög eller något men gungar lite när någon rör sig så jag hoppas illamåendet håller sig borta. nu blir det sova. god natt.

• SunnaLiv
    tantS skrev 2012-12-27 20:57:01 följande:
    Måste besöka mina fastrar för att lära mig det här med bärsele känner jag :P Vågar inte utan knytskola först! Skulle vilja ha en riktigt fin afrikansk sjal i klara färger, som matchar mina african hips :P Var fick du tag i din Sunnaliv? Eller köper man bara ett vanligt tyg? 

Va hos doktorn idag och blev sjukskriven i 3 veckor för vila. Hon skrev "illamående vid ansträngning" som anledning. Jotack, om man kallar att resa sig på morgonen ansträngning. Men hoppas att det hinner gå över. Har massor att göra på jobb innan jag går på långledighet. 

Man lära sig knyta himla snabbt och köper man en trikå sjal(min är köpt från minimundus 380kr ekologisk bomull ,rekommeneras!många köper trico slen o får betala massa ca 800kr,super onödigt) så knyter man en gång o kan sedan vira in sig och ur sig utan att behöva knyta upp.Trikå e super mysigt o svalt och bebisen kommer riktigt nära och är mysigt inbakad som inne i magen.Man kan även köpa vävda sjalar,de är i regel dyrare men man kan bära i samma sjal upp ti barnet är 4 år va 20-25 kg.Trikå börjar svaja lite när bebisen börjar bli tung.Ja bar i min upp ti min som va ca 7-8 månader.Därefter köpte ja en ergonomisk bärsele ergobaby som jag är super nöjd med,pendlar mellan att bära på magen och ryggen.Passar super nu när jan är större.Det är inte alls samma känsla att bära i sjal som sele när de e små tycker ja.Så våga sjal!!! Ni kommer bli överlyckliga :) på min BVC rekomenderas sjal med pgr av att bebis just ligger ergonomisk som inne i magen. Långt utlägg men jag verkligen älskar sjalar bärselen osv som vissa gör med vagnar ;), har provat mig igenom en del olika :)
  • Solrosen82

Alexandra: Lät ju rätt häftigt med en grön med vita prickar :)

Sömntutan: Här funkar det inte heller med små hjul, så de vagnar jag gärna skulle ha går bort. Iofs får jag så stora barn att det är bäst med en rejälare vagn. :)

• Oreos

Sunnaliv: jag e också sjalfrälst! Kom inte på det där med sjal förrän sonen var strax över året men han älskade det! Och nu ska jag definitivt ha en till bebisen.

• Kickilina

Här är det bärsjalsprat hör jag *gilla*

Körde Tricotslen med tvåan. Köpte den för 300kr på Tradera i nyskick! Kanonsjal verkligen! Bara man lär sig hur man ska knyta den så finns det en mängd olika varianter och man kan ha bebisen i den redan från början. Vilket inte funkar med bärsele. Sen var det kanon att gå och amma i den när man var ute på promenad, klippte gräsmattan eller vad jag nu hittade på...ingen såg vad jag höll på med...

Kul att ni börjat köpa vagnar! Tänkte köpa efter RUL:et...hoppas på lite rea då också...Blir nog en Phil & Ted för mig eftersom jag behöver en syskonvagn denna gång.

em77: Grattis till lyckat FVP...håller tummarna för resultatet! Hur kommer det sig att du valde att göra FVP?      

• Hjärtat3

Jag har kvar vagnen efter min son, inköpt 2001.
    Det e så kul för alla som sett den har sagt typ "ååh, va fiin! Är det Emmaljunga?"
    Men i själva verket köpte jag den på Jysk för ca 2500 kr på den tiden då dom hade barnvagnar där.  Solig  
  • em77

Det där med bärsjal får jag investera i hör jag. .

Kickilina, jag gjorde det dels pga av åldern blir 36 i mars men oxå för att min mans kusin samt nga nära vänner har fått barn med Ds och dom e svårt hjärtsjuka båda två.. Känner att dom två barnen jag har skulle bli väldigt lidande. Vet dock att det kan hända saker ändå vid förlossning å längst vägen men det kändes rätt att göra testet. Trots rå ångest! . Gjorde kub/nup med barn nr.2 (07) och fick väldigt höga siffror så jag var i val å kval om jag skulle nöja mig med det men så blev det knas med en vän som gjorde det å då bestämde jag mig!! Jösses vilket utlägg det blev.. Haha.

Märks att man e ny på familjeliv.. Nu märkte jag att det fanns en bildtråd samt en bf lista.. Haha. Kan man ladda in en bild från tfn:en eller måste man gå via datorn?? Vilka fina magar alla har )). Känner igen dig Kickelina.. Var det Gbg du bodde??

• Madelen21

ja vagnar finns d ju hur många som helst... ja skulle behöva en syskonvagn å har kollat på nya emmaljunga donkey.. fast på tok för mkt pengar 7200 :(

Vill gärna ha en emmaljunga fast jag skulle nog gärna vilja ha svängbara framhjul...

å d känns för mkt pengar å köpa nytt.. får kolla på blocket...
    har en gammal en nu från 01 som ja köpte innan ja plussa men den är så sliten å nej... ja vill ha nån nyare.. så ska lägga ut den på blocket å se om nån vill köpa den.

skulle vilja ha ny enkelvagn oxå.. gärna emmaljunga där oxå... har brio happy nu... kikar på blocket dagligen :)

sambon tycker jag är knäpp som byter vagn så ofta haha... tur att alla har olika laster lr va man ska säga :)         

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~