Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

valborgs: ja ganska praktiskt. fast vi kommer ändå å använda min emmaljunga till bäbis å sova i osv.
    ush jag är så sjukt trött idag. orkar ingenting å har sovit sjukt dåligt i natt pga att jag har haft ont i huvudet. har massa att göra hemma så jag lär försöka hitta  energi så jag orkar göra nåt idag. 

• Madelen21

kickilina: okej, ja jag tycker denna verkar bra faktiskt... här håller jag på å städar å röjer å vill kasta massa skit... ush man samlar på sig så jävla mycket bråte.... bläää :/ lär säga åt min sambo att vi lär ta en rensarhelg snart å kasta massa skit!!! :) ja jag är inne i en boa period nu fast ja är jävligt trött just nu.. orken kommer å går.. skitdrygt :/

• Madelen21

Näää ny vagn är verkligen aldrig tråkigt :) å denna kan man ju ha som enkelvagn också.. fast jag har inte vågat mig på å gå ut me den än..ja vill vänta å köpa regnskydd också innan jag går ut med den. så länge kör jag  runt runt inne med den haha :) kan väl lägga i en docka å låtsas det är bäbben :) hihi :)

vet inte om jag skrivit om det igår men äsh ja skriver igen...

Jag har ju fått ett extremt sug efter gräddbakelser.. i måndags bakade jag en budapest stubbe å vipps den va slut fort :) igår kväll blev det rulltårta bakelser.. å ikväll.. ja ikväll kanske d blir choklad pudding eller kladdkaka :) haha... är sjukt sugen hela tiden.. sen igår så satt vi här å såg på tv varav matte på bygglov börjar prata om tunnbröd rulle.. å då blev ja galet sugen på en tunnbröd rulle me korv å räksallad åååå.... fy fasen va gott!!!!
    päron äter ja massor oxå å gärna rå lök och smörgåsgurka :) man är ju knäpp alltså....

nån annan som känner igen sig? antar att bebisen behöver mkt fett nu så det kan va därför man äter som en häst : ) 

• Madelen21

Baby lei: Ja är man sugen så bakar man :) hihi :)
    attans choklad puddingen var slut, antingen får min sambo köpa mer eller så bakar jag en kladdkaka :)

idag kände jag mig sådär sjukt trött igen så ja tänkte att nej ja tar en järntablett. tog en igår och vi kom överens om att ta 1 var 3e dag men jag tar när jag känner istället just nu.  men bara 1 om dagen.
    Har fått väldigt ont i mitt vänstra ben (åderbråcksbenet) kan knappt gå... idag tog mkt längre tid att gå till dagis å hämta dottern än va d brukar :/

sitter å väntar på middagen som idag fick bli korvgryta med potatis korv morötter och kålrot. man kokar upp potatis morot och kålrot sen tillsätter man strimlad korv och salt och kryddpepparkorn och om man vill buljong.

nån som är medlem på minbebis.com?
    jag blev det idag för jag tänkte starta en blogg där men ja vet inte hur man gör :( 

• Madelen21

valborgs: haha ja jag vägde mig igår och nästan 7 kg plus. jag bakar varje dag å äter mkt grädde :) min bäbis blir sjövild i magen när jag äter gräddbakelser han gillar det helt enkelt :) haha...
    jag är ofta sjukt sugen på sånt me grädde å fett mm :) 

• Madelen21

valborgs: kan nog ha me att ja gick ner en del i början då jag mådde så illa och spydde så mkt... men de går åt rätt håll... förstår inte mig på såna tjejer som inte går upp nånting under graviditeten... har hört om en tjej som inte gick upp ett enda kilo... det tycker jag nästan låter onormalt faktiskt :)

• Madelen21

valborgs: kan nog ha me att ja gick ner en del i början då jag mådde så illa och spydde så mkt... men de går åt rätt håll... förstår inte mig på såna tjejer som inte går upp nånting under graviditeten... har hört om en tjej som inte gick upp ett enda kilo... det tycker jag nästan låter onormalt faktiskt :)

• Madelen21

regnskogen: Jag tycker inte det  är nåt fel å köpa begagnat. det gör jag också. både nytt och begagnat å så har jag ju massa kläder från min son också som denna bäbis kan ha :) absolut inget fel :)

• Madelen21

regnskogen: fy vilken elak vän... Att köpa begagnat har behöver verkligen inte ha nåt med snålhet att göra. jag brukar shoppa på tradera en hel del och så brukar det vara klädbytardagar här en gång på våren och en gång på hösten där ja brukar shoppa. har lämnat in en del till försäljning också och tjänat ihop 1000 kr vilket är ganska bra faktiskt :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~