Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

Madebyday : Ush å fy...Krya på dig och hoppas du blir bättre snart.. Det är ingen hit å få magsjuka när man är gravid.. ja har haft d när ja vänta både nr 1 och 2.. fasar för å få nå sånt skit igen... sist ja va gravid hade ja d innan v 12 när man mådde nog illa endå.. 

• Madelen21

Madebyday: Okej, nej det är en djungel faktiskt. Hoppas ni hittar nåt som passar er.. Det är svårt faktiskt... jag ville ha en vagn där man kan ha båda barna emot sig/ den ena framåt.. men alternativen var få... Därför  blev d babyjogger city select.

• Madelen21

ser att ni diskuterar mamma kläder.. jag har använt dom sen jag plussade :)
    Varit hos min syster idag å fått massa kläder ( hon är ganska stor i storlek om man jämför me mig som är M) så jag fick massa leggings av henne å 3 jackor :) Perfekt.. Så nu tvättas de för fullt å så fick jag en gucci väska.. perfekt som bb väska :) Nu ska ja snart äta blomkålsgratäng  mmm gott.. 

• Madelen21

sofie och laura: Japp det blev så :) Kände att vi inte orkade hålla på å vela nå..Så vi bestämde oss å fort gick det, fick mail igår om att den är på väg så kanske vi har den på Tisdag :)

• Madelen21

Gomorron allihopa..
    Jobbigt att höra om dom som får ångest över  viktuppgången. Jag har hittills gått upp nästan 5 kg i v 21 (22 på torsdag) Min sambo sa till mig igår att ja det är nu som vikten kan dra iväg...Å det stämmer nog.. Har en bra bok som ja läser i om graviditeten vecka för vecka. å i denna v så är bäbisen stor som en banan.. Ganska fränt att tänka: Jag har en banan i magen :) hehe :) Jag har oxå märkt att jag börjat äta mer.. Jag äter frukost å sen 10 minuter senare.. vipps hungrig igen... har nu köpt hem massor m päron som jag kan ta som mellis.. (blivit beroende av conference päron, å ja hade sån tur att dom kosta 10 kr/kg ända till igår ) å sen lunch mellis middag mellis å nåt mer till kvällen å så vaknar ja mitt i natten å kissar å såklart kan ja inte låta bli å gå till köket.. å alltid finns d nåt som ja stoppar i mig :)
    men men jag oroar mig inte för min vikt uppgång.. Jag gissar på att ja kommer landa på samma uppgång denna gång, ca 20 kg. Nog om vikt...

Min dotter ramla inne på badrummet igår å gjorde illa sig i snippan så hon börja blöda... ja låg i badet när d hände så min sambo fick ta henne å kolla å hon fick en liiiiiiten spricka typ 2-3 mm så vi fick ringa 1177 å fråga men dom sa att d va nog ingen fara å tur det.. men hon fick vara hemma idag så hon kan ta det lugnt... hon fick ju ett blåmärke också så hon har ont när hon går mm. De va ju tur att d int vart nåt stort sår.

Valborgs:Nej ja har inga erfarenheter av den, finns den att köpa i fysisk butik eller nåt man köper på nätet?
    Vi beställde ju babyjogger city select å får den nog i morgon. Den har vi testat i butik innan så det känns bra.. Jag skulle nog ha svårt för  å beställa vagn om ja inte provkört innan, det är nästan ett måste faktiskt.

Kan man ha den vagnen på det sättet att man har tex stora barnet vänt framåt å bäbben mot sig?
    Isf kan d va bra :) 

• Madelen21

jag har ju åderbråck å denna gång är värre än när ja vänta nr 2 nu har jag på hela vänstra benet samt mellan benen... Jag brukar ofta ( inte varje kväll) bada varmt och det brukar kännas skönt.. annars duscha varmt oxå.
    MIna gravid sug är just sötsaker vilket inte är så bra i know...  å igår var ja å handla å skulle inte ha så mkt men d blev både d ena å d andra... blev så sugen på blomkålsgratäng så d blev min middag medans sambon och barna som inte tycker om d fick äta korv å makaroner :)

Valborgs: Ok hoppas att du blir nöjd om du beställer vagnen.. Min bäbbe bökar på mest hela tiden nu för fullt :)

Cj2: Jaaa ush hon var så ledsen igår kväll å grina... men d är nog ingen större fara förutom att hon såklart är öm.
    men vi vilar och myser inne idag. 

• Madelen21

Nyss ätit lunch å jag är ofta väldigt sugen på saltgurka och gärna lite skivad gul lök till maten :) Nu efteråt är jag sjukt sugen på en bananbakelse... fast så satt ja å tänkte på bakelser å blev sugen på budapest istället.. haha.. sjukt roligt.. Så nu ska jag och mina barn ta oss en liten promenad till vår affär å handla lite grejjer å baka en stubbe :) hihi.. var ska detta sluta ?: )

• Madelen21

kickilina: jag har oxå nästan gått upp 6 kg, vägde mig idag och v 22 på torsdag. Jag och mina barn har roat oss att baka en budapest stubbe.. jag är ju så himla sugen hela ttiden haha :)

• Madelen21

Solrosen82: jag hade som du att jag lätt tappa kilona efter första barnet. sen när ja vänta nr 2 så tog det längre tid men jag var på samma vikt när ja skrev in mig hos bm denna gång som när ja fick dom andra. Eller vänta 60 kg nu 58 me dom andra två, jaja typ samma vikt iaf. Vägde mig idag å nästan 6 kg plus. Men jag oroar mig inte för vikten. så länge jag inte går upp mer än med dom andra 2. å då har jag gått upp 18 och 20 kg.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~