Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

Här kommer lite information om det är nån som funderar på att köpa en vagn  av detta märke....

Bugaboo International BV återkallar två av sina barnvagnsmodeller, eftersom en knapp på bärhandtaget riskerar att lossna. Om ett barn ligger i bärdelen när knappen och bärhandtaget lossnar riskerar barnet att falla ur bärdelen och få allvarliga skador.

Återkallelsen rör modellerna Bugaboo Donkey och Bugaboo Cameleon, med undantag för Bugaboo Cameleon3. 

Ägare av berörda modeller uppmanas att registrera sitt köp på företagets hemsida och få ett nytt bärhandtag skickat till sig inom två veckor, uppger Konsumentverket.
  • Madelen21

Nån mer än jag som är ständigt hungrig?
    nu ikväll har jag ätit 2 päron och efter det fyra varma korvar :) haha... sjukt ju.. Min sambo sa bara mää :) å skratta.. haha... nån mer som brukar få ont bak i ryggen uppe vid revbenen? Jag får dt emellanåt. Magen är stor som en boll å ja är trött i ryggen å benen värker som jag vet inte vad.

• Madelen21

valborgs: ok, ja jag har gått upp 4 kg ungefär å har gått upp ungefär 18 och 20 kg m mina barn å jag har börjat på samma vikt vid inskrivning, fast dock denna gång 2 kg mer än förut men 60 kg så max vägde jag 80 kg när ja vänta andra barnet.

• Madelen21

theresejohansson: Det är nog som med allt annat: väldigt olika från person till person... Jag går in i v 21 i morron å jag känner min mer lr mindre varje dag.. mestadels på kvällen men d har även börjat dagtid nu.
    Är du orolig så ring bm lr nåt. 

• Madelen21

Ok ja jag känner min också fast olika mkt ibland mer ibland mindre.
    Väldigt olika. Känner hur magen blir spänd ibland på höger sida.. känner det just nu så ja tror den ligger där å bökar runt :) 

• Madelen21

ush jobbigt alla ni som gått å blivit förkylda... själv så är jag ganska matt samtidigt som jag är full av energi:)
    Hade hittat syskonvagnen vi nog förmodligen kommer köpa för ett bra pris med liggdel å 2 sittdelar för 7790... sen tog den slut idag å vet inte om dom får in d erbjudandet nå mer...attans :/ så nu har jag kollat va den kommer kosta om man köper den m 2 sittdelar och köper till liggdel...  å d blev inte så mkt dyrare 8090... billigare än babyproffsen iaf som kosta över 9 tusen. Är sååå sugeen på å plocka fram spjälsängen å göra ordning bäbisens hörna... fast... ja är bara i v 21 :/

• Madelen21

Friiidaaay:Härligt  att allt gick bra på ul, när hade du bf innan ul?
    Jag hade 17e juni men flyttat till 19e nu så jag är mer eller minre inställd på å fira midsommar på bb :/
    Min sambo har sagt åt mig å kläcka bäbis före 21a som är midsommarafton. Å om allt går som det ska och förlossningen går bra då åker jag nog hem dagen efter lika som me nr 2. Idag tog jag fram spjälsängen... Å  gissa vem som gick direkt å la sig där? Jo min minsta son :) Så vi får väl se nu om han kommer att sova där istället för i sin växa säng fram till bäbis kommer lr hur d blir :) han blev stentokig när ja tog ur han ur sängen :)

Har bakat muffins semlor idag. MIn brors tjej som tipsa om det å då fick ja ju lov å prova..Nu ska jag se på farmen å sen ska jag sova för jag är så himla trött!! 

• Madelen21

sömntutan: Jag har också mkt flytningar och rikliga... ush slemmiga :/ äckel päckel.. håller på å bakar cupcake m mina barn här.. å samtidigt ska dom höra på eric saade :P

• Madelen21

baby lei: ja så ser livet ut haha.... Å mitt i allt så sitter ja här å läser om syskonvagnar å har beslutsångest... babyjogger city select... eller en brio double wave eller.... gaaaah!!!

Ja jag skriver in receptet på en gång :

Muffins semlor

200 g margarin
    3 dl mjölk
    3dl socker
    3 ägg
    6dl vetemjöl
    3tsk bakpulver
    ½ tsk kardemumma

smält margarinet. vispa ägg och socker pösigt. blanda ihop mjölk och margarinet och vispa ner i ägg och socker blandningen. blanda mjöl kardemumma och bakpulver och ha i det i smeten. fördela i muffins formar.
    grädda i 20 -25 min mitt i ugnen 175 grader..

använd gärna muffins formar och en muffinsplåt :) 

• Madelen21

Baby lei:
    ja precis skär lock.. fast gillar man inte mandelmassa kan man ta vaniljkräm :) så gjorde jag..

Slem semlor ja d låter väl jäkla gött :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~