• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mysmamman2
    Caroliin skrev 2013-01-09 09:49:54 följande:
    Ringde min bm idag om mina sammandragningar. Hon sa jag skulle ringa gynakut så får väl göra det.
    Inatt vaknade jag av sammandragningarna och det gjorde till med lite ont ända bak i ryggen.

hör av dig sen så vi får veta hur det gick, hoppas det inte är någon fara.....
  • Meoow
    mytol skrev 2013-01-09 10:05:37 följande:

Jag frågade min kompis igår som är bm om man ska känna bebis varje dag nu så tidigt, v 19, när man väl börjat känna den. Men hon tyckte inte det var konstigt om man inte gjorde det. Träffytan på magen är visst inte så stor egentligen och sen kan dom lätt vända sig och sparka inåt istället vilket kan göra att man inte känner den.
    Vet inte vart jag läste detta, men är det inte from v.26 som man bör känna bebis varje dag? Just av den anledningen att den kan hitta nya lägen och sparka på andra ställen såhär tidigt... :) Läste tom att det är ganska vanligt att man känner bebisen första gången, men att det sedan kan gå både dagar och tom en vecka utan att man känner något (jag hade ju blivit tokig om bebis inte kändes på en hel dag:P).

Tror inte alls att man behöver vara orolig om man inte känner bebis regelbundet ännu... <3
  • cj2

Ska till BM i morgon, hoppas få höra hjärtat då.. Eller vilken vecka var det man hörde hjärtat ifrån?

• Sagolina

Jag fick lyssna på hjärtat vid senaste besöket på rådgivningen, alltså 15+2, Lite svårt att hitta var det ännu då, men efter lite letande hördes det tydligt!

• Caroliin

Ringde gynakut som inte tyckte det lätt bra alls och blev lite sur på min bm som inte ordnat en tid till mig. Fick egentligen en tid idag men mannen jobbar och barnen är hemma. Så imorgon vid nio tiden skulle vi ditt på en koll. Och blev det värre innan fick jag ringa in igen.

• tantS

Hah! Min bm har skickat remiss på vattengympa med sjukgymnast, vilket jag glömt. Sjukgymnasten ringde nu och umdrade om jag kunde komma redan idag kl 15. Är ju sjukskriven så det kunde jag. Hoppas att rörelse kan hjälpa då att jag kan äta. Får dopa mig med lergigan.. Ni andra som tagit lergigan comp - brukar ni också däcka efter nån timme? Jag blir koffeinhög och pigg men sen när koffeinet slutar verka kan jag knappt resa mig upp.

• cj2

Har haft lergigan mot sömnsvårigheter. Så ja jag brukade också däcka efter ca en timme :P

• louise1983

Kan inte låta bli att tycka att det bara är så onödigt att skrämma upp varandra genom diskussioner om vilka läkemedel som är ok respektive inte ok att ta under graviditeten. Som ni själva märker är buden många från olika källor samt sjukvårdspersonal. Man får väl helt enkelt lita på att den läkaren/BM man själv har kontakt med kommer med information som man kan lita på och att dom vet vad dom sysslar med. Det finns så många som är tvungna att ta både det ena och det andra läkemedlet under sin graviditet och inget man säkerligen är speciellt stolt över. Tycker bara att det är tråkigt att vi ska behöva skrämma upp varandra ännu mer här än nödvändigt. Stöttning istället va tjejer?!

• mytol
    tantS skrev 2013-01-09 11:38:44 följande:
    Hah! Min bm har skickat remiss på vattengympa med sjukgymnast, vilket jag glömt. Sjukgymnasten ringde nu och umdrade om jag kunde komma redan idag kl 15. Är ju sjukskriven så det kunde jag. Hoppas att rörelse kan hjälpa då att jag kan äta. Får dopa mig med lergigan.. Ni andra som tagit lergigan comp - brukar ni också däcka efter nån timme? Jag blir koffeinhög och pigg men sen när koffeinet slutar verka kan jag knappt resa mig upp.

Jag ska oxå börja på vattengympa hos sjukgymnast imorn. Gick där under förra graviditeten oxå å de var så himla skönt. Speciellt mot slutet när man kände sig tung och klumpig å då var de så skönt att komma ner i vattnet å känna sig så lätt å kunna röra på sig obehindrat.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~