• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan

Pellefanten: Ja så är det ju. Näsan blir ju helt förstörd inuti av kontinuerligt användande. Det blir ju en ond cirkel. Har som sagt fått kortisonnädspray på recept innan för att bli kvitt detta beroende och det har funkat. Men nog sjutton åker man på en förkylning strax efteråt som gör att man tar till nässprayen igen. Så jäkla dumt jag vet, men jag går på riktigt sån panik när jag inte kan andas genom näsan. Speciellt när jag ska sova.
    Efter den här graviditeten ska jag ta tag i det igen och denna gången ska jag bli kvitt den där jäkla sprayen .

• skjuter illa

Det är ju jäkligt illa hur olika informerade de är på apoteken. Nezeril skulle man inte alls använda! Otrivin var det bästa när man var gravid sa de till mig. Jag har alltid fått jätteont i min näsa när jag använt Nezeril. Vem tror man på då? Jag kollade FASS o tyckte inte det stod något som oroade mig. Denna omgången använde jag Otrivin till barn o bara vid sänggående. Äh jag tror inte det är nån fara.

• Acantha
    Sömntutan skrev 2013-01-09 07:53:17 följande:
    Pellefanten: Ja så är det ju. Näsan blir ju helt förstörd inuti av kontinuerligt användande. Det blir ju en ond cirkel. Har som sagt fått kortisonnädspray på recept innan för att bli kvitt detta beroende och det har funkat. Men nog sjutton åker man på en förkylning strax efteråt som gör att man tar till nässprayen igen. Så jäkla dumt jag vet, men jag går på riktigt sån panik när jag inte kan andas genom näsan. Speciellt när jag ska sova.
    Efter den här graviditeten ska jag ta tag i det igen och denna gången ska jag bli kvitt den där jäkla sprayen .
    Be att få krotisonspray utskrivet igen. Jag har det hela tiden då jag har problem med mina öron i samband med svullna slemmhinner. I o m att jag är allergigker så har jag det större delen av året, antingen pga förkylning eller pga allergi. Det ska vara ofarligt och jag använder mitt nu flera gånger om dagen.
  • mysmamman2

Å stackars min bebis, helt still inatt oxå tok nös jag och jäklar vilka kickar jag fick, skrämde väl slag på stackarn! Haha

Igår iallafall var jag på barnenshus å klämde å kände på crescent classic, det kommer en ny modell 2013 i feb som är svart med svart chassi, blir nog den, gillar vagnen skarpt :)

• Rufsi 406

Usch vad orolig jag blir nu när jag läser om nässpray såhär i förkylningstider. Har använt Nasin någon vecka nu :O Känns som ett måste om man ska kunna sova på natten för jag vaknar och är helt täppt. Nu börjar det dock lugna ned sig, behöver bara ta på natten en gång och kanske en gång på kvällen.

Gjorde ett fynd igår enligt min mening. Hittade en kanonfin grön Brio Happy Herritage (kombi med hårdlift). Inga problem alls att få in den på längden i vår V70 tillsammans med hunden (labbe). Måste dock "hänga" upp den lite mot sätet för att få igen luckan, men annars var det gott om plats. Kommer gå och klämma på den varje dag nu!

• NamliBecca

Det är otroligt intressant hur olika information man får om nässprayen. Jag väljer dock att gå på FASS-rekommendationer. Att otrivin är starkare... Ja det är ju dubbelt så mycket verksamt ämne som sprutas in varje gång så har väl med det att göra. Men sen de bytte ut korkarna för ett tag sedan har även otrivin blivit mer milt vid användandet då det inte har samma kraft längre.

När det gäller nässpay får man nog helt enkelt lita till sin egen magkänslan eftersom det inte finns någon enhetlig åsikt bland 'hälsopersonalen'.

• Sömntutan

Åh tittade precis på ett avsnitt av "En unge i minuten". De filmar ju från förlossningen i Västerås där båda mina barn är födda. Blir lite nostalgisk. Det är med skräckblandad förtjusning man tittar och längtar.

• cj2

Hej tjejer. gisses vad det händer mycket i tråden. Känns som jag inte hänger med riktigt. Men så blir det väl när man jobbar butikstider.

Ett till klaga av sig inlägg kommer nu. Jag ber om ursäkt för det. Men jag har lite frågor.

Idag är min syn jätte suddig. Ser knappt vad jag skriver på skärmen. Är detta ett graviditets symtom? Har för mig att någon sagt att man inte ska köpa nya glasögon när man är gravid eller ammar. Men det här är ju löjligt. Känns som jag inte har öppnat ögonen helt. Inte ett dugg trött är jag.

Fråga två. Ska man känna bebisen varje dag redan så här tidigt? Är i vecka 20 nu och tror inte jag har känt liten sen i förrgår.

• mysmamman2

Jag gjorde en synundersökning igår, tog hem prover sen säger en klmpis att det inte är bra att göra det förrän efter grav och amningen ... Jag gjorde en ny undesökning för har inte använt mina gamla på sex år. Åååh nu vet ja inte vad jag ska göra! Den hade försämrats lite lite......

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~