• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hannathu
    cj2 skrev 2013-01-09 09:23:39 följande:
    Hej tjejer. gisses vad det händer mycket i tråden. Känns som jag inte hänger med riktigt. Men så blir det väl när man jobbar butikstider.

Ett till klaga av sig inlägg kommer nu. Jag ber om ursäkt för det. Men jag har lite frågor.

Idag är min syn jätte suddig. Ser knappt vad jag skriver på skärmen. Är detta ett graviditets symtom? Har för mig att någon sagt att man inte ska köpa nya glasögon när man är gravid eller ammar. Men det här är ju löjligt. Känns som jag inte har öppnat ögonen helt. Inte ett dugg trött är jag.

Fråga två. Ska man känna bebisen varje dag redan så här tidigt? Är i vecka 20 nu och tror inte jag har känt liten sen i förrgår.

Ja synen kan förändras rejält under graviditeten och min syn återgick inte till normal förrän efter avslutad aming

på fråga två
    Jag är bara vecka 16 och känner i princip varje dag, men med sonen tog det till v 21-22 någonting innan jag kände honom varje dag
  • Caroliin

Ringde min bm idag om mina sammandragningar. Hon sa jag skulle ringa gynakut så får väl göra det.
    Inatt vaknade jag av sammandragningarna och det gjorde till med lite ont ända bak i ryggen.

• cj2

caroliin jag håller tummarna för att dom är verkningslösa.

• Mjj83l
    Kamillan skrev 2013-01-08 22:37:23 följande:
    Min första gick jag upp 30kg ut kommer en liten plutt på2650, andra plus 35 kg ut kommer en liten på 2850.....och då har jag gått full tid.....quote=68275951][quote-nick]Sonaten skrev 2013-01-08 22:27:03 följande:[/quote-nick]Inget kul när man inser att man liksom tappat kontrollen över kilona. Jag är rädd för att slutet av graviditeten och förlossningen blir för tuff om man går upp för mycket? Det leder väl också till större barn = svårare att klämma ut?? Fick snitt pga sätesbjudning förra gången, och då gick jag upp totalt ca 13 kg (dottern vägde 4530), men nu har jag redan gått upp ca 10 kg. Hoppas på att ungens tyngd inte är proportionell mot min viktökning

[/quote]

Jag är i vecka 17 och har gått upp 11kg.

Jag äter hälsosamt och rör på mig. Har foglossningar som gör att jag inte kan gå o röra mig normalt, men jag cyklar på motionscykel och styrketränar det jag kan.

Ska jag "stoppa" min viktuppgång får jag banta. Och det tänker jag inte göra. Sist gick jag ner allt på 10 veckor utan att göra något (jag ammade inte heller)

Jag är ganska vältränad och smal i "normala fall"
  • mytol
    cj2 skrev 2013-01-09 09:23:39 följande:
    Hej tjejer. gisses vad det händer mycket i tråden. Känns som jag inte hänger med riktigt. Men så blir det väl när man jobbar butikstider. Ett till klaga av sig inlägg kommer nu. Jag ber om ursäkt för det. Men jag har lite frågor. Idag är min syn jätte suddig. Ser knappt vad jag skriver på skärmen. Är detta ett graviditets symtom? Har för mig att någon sagt att man inte ska köpa nya glasögon när man är gravid eller ammar. Men det här är ju löjligt. Känns som jag inte har öppnat ögonen helt. Inte ett dugg trött är jag. Fråga två. Ska man känna bebisen varje dag redan så här tidigt? Är i vecka 20 nu och tror inte jag har känt liten sen i förrgår.

Jag frågade min kompis igår som är bm om man ska känna bebis varje dag nu så tidigt, v 19, när man väl börjat känna den. Men hon tyckte inte det var konstigt om man inte gjorde det. Träffytan på magen är visst inte så stor egentligen och sen kan dom lätt vända sig och sparka inåt istället vilket kan göra att man inte känner den.
  • cj2
    mytol skrev 2013-01-09 10:05:37 följande:

Jag frågade min kompis igår som är bm om man ska känna bebis varje dag nu så tidigt, v 19, när man väl börjat känna den. Men hon tyckte inte det var konstigt om man inte gjorde det. Träffytan på magen är visst inte så stor egentligen och sen kan dom lätt vända sig och sparka inåt istället vilket kan göra att man inte känner den.
    Tack för ditt svar.  Har också tänkt lite i dom banorna men att sen tänka på att bebisen är 25 cm lång och inte känna något.. Hon har varit så himla aktiv med sparkar som känts utanpå till och med..
  • Sömntutan

Inte konstigt att jag inte känt bebisen speciellt mycket. Är inte alls så långt gången som jag trodde. Blev flyttad 15 dagar, men bebis såg ut att må prima. Ska tillbaka i slutet av månaden för ett nytt UL då de inte vill kolla hjärtat ordentligt förrän då.
    Känns lite snopet att bli flyttat så mycket, men jag hade ju på känn att jag skulle bli flyttat. Är dock väldigt lättat och glad att bebis mår bra.

• NamliBecca
    Sömntutan skrev 2013-01-09 11:15:28 följande:
    Inte konstigt att jag inte känt bebisen speciellt mycket. Är inte alls så långt gången som jag trodde. Blev flyttad 15 dagar, men bebis såg ut att må prima. Ska tillbaka i slutet av månaden för ett nytt UL då de inte vill kolla hjärtat ordentligt förrän då.
    Känns lite snopet att bli flyttat så mycket, men jag hade ju på känn att jag skulle bli flyttat. Är dock väldigt lättat och glad att bebis mår bra.
    Samma sak hände för oss! Vi blev bara flyttade 10 dagar men det kändes ändå tillräckligt för att förklara att jag inte känt några "buffar" ännu. Dock känns det som om magen vibrerar hela tiden och vet inte om det kan vara det som är små, små rörelser kanske... 
  • Sagolina

Jag är nu i v19 och känner knappt av lill*n ännu...:S Igår kände jag något som jag är ganska säker på att var sparkar, men känner mig såå osäker! Första barnet, så vet ju inte heller hur det skall kännas. Att sen tarmarna bullrar mera n normalt gör det ju också svårare att urskilja olika rörelser gissar jag.

Idag skall jag börja gravidyoga. Ska bli intressant att se om någon bekant är med där! Hoppas på att träffa någon att gå på barnvagnspromenader med i sommar. Känner ingen annan som är gravid och skulle vara så kul att ha någon att umgås med!

Jag har funderat en hel del över min vikt och oroat mig för att rusa iväg uppåt. Då jag redan är överviktig tyckte de på rådgivningen att det är bra om jag inte går upp så mycket under de första 20-30veckorna :S Som tur står vågen ännu stilla på 90kg (-5kg sen graviditetens början), så hoppas på att hållas här ännu en tid! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~