• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • hurskadetgå

Tack för alla inlägg om bilar och vagnar. Vi får åka och provpacka. Emmaljunga är kanske lite för stor, tror på Kronan eller Tako Laret. Vi får se.

Förresten Caroline; har du ringt 1177 för sjukvårdsrådgivning? 

• Sömntutan
    hurskadetgå skrev 2013-01-08 19:44:12 följande:
    Hörde att man inte ska använda nässpray pga ökad risk för att barnet får gomspalt. Har tyvärr ingen källa på det men när jag hade besvär med nästäppa och huvudvärk nu strax före jul p.g.a. trodde ev. det var bihåleinflammation gick jag till vårdcentralen. Läkaren kunde inte se något annat än vanlig nästäppa men rekommenderade inte nässpray utan Nasoline vilket är koksaltlösning som man sköljer näsan med genom att spruta in det i ena näsborren så det kommer ut i andra, detta ska vara bakteriedödande. Finns på apoteket, sprutan och koksalt att blanda med vatten - sådan lösning går ju att göra själv också förstås. Jag tyckte det hjälpte och har inte vågat använda nässpray även om Otrivin verkar ju okej med tanke på vad FASS skriver. 
    Jag är beroende av nässpray och har varit det i många år. Har fått hjälp och det har blivit bra under en period, men så fort man blir förkyld är det kört. Nu under graviditeten är ja täppt hela tiden och nässprayen är min bäsa vän. Blir en aning orolig när jag läser detta måste jag säga.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    Solrosen82 skrev 2013-01-08 19:10:26 följande:
    Em77: Ja det var skönt att provet var bra :) Jag sa till att vi inte ville veta kön så det stod inget om det i brevet ;)
    Hjärtat3: Jag använde Otrivin när jag blev förkyld och jag tyckte det brände mer än vanligt, efter några dagars användning så blödde jag ur näsan. Ringde vc i fredags för jag hade så ont i bihålorna och då tipsade läkaren om Rhinocort Aqua. Köpte det receptfritt på Apoteket och igår kändes det nästan som att jag var helt bra, fri från huvudvärk också. Köpt Nasin och Nezeril också, mkt snällare mot näsan :)
    Finns den recpetfritt? Ja fick den på recept förut, men det kanske var starkare dos.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • malinhudis

Sömntutan, jag var täppt i näsan och beroende av nässpray hela livet, fram till vår son föddes 2007! Efter det släppte det helt magiskt. Jag tror att jag använt nässpray fem gången sen dess! :)
    Det finns kanske hopp?

• Sömntutan
    malinhudis skrev 2013-01-08 19:56:41 följande:
    Sömntutan, jag var täppt i näsan och beroende av nässpray hela livet, fram till vår son föddes 2007! Efter det släppte det helt magiskt. Jag tror att jag använt nässpray fem gången sen dess! :)
    Det finns kanske hopp?
    Låter ju toppen!
    Äntligen! BF ~8 juni
  • Sömntutan
    regnskogen skrev 2013-01-08 19:05:32 följande:
    sjukt nervös inför RUL imorgon, ska vara där 15.30 :) Hoppas att allt ser bra ut, och att vi får veta könet :)  
    Du är inte ensam! Ska vara där 10.45. Känns som jag kommer vakna tidigt i morgon. Har ju haft känslan länge att något är galet.
    Äntligen! BF ~8 juni
  • MissMe83

Hur ser era magar ut nu? V
    I vilken vecka?
    Folk gissar ofta på att jag e i v 23-27, jag ser nog stor ut i v 18

• Friiidaaay

Min mage är relativt liten på morgonen & växer till en väldgt mycket större storlek framåt kvällen. Tror inte jag är varken liten eller stor, dock mycket större nu än med sonen som jag var platt med fram till vecka 20 nästan. Idag är jag 15+2 & på tal om sena ultraljud så har jag mitt den 31/1 (;

• Mjj83l

Jämför jag med bilder från förra graviditeten så är min mage stor som i vecka 22-23. Jag är i vecka 17. Så den ligger 5-6 veckor före i storlek lixom. Vikten lika så.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~