• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Hjärtat: nä något ämne men minns inte vad. Men tycker ju själv att otrivin är starkare i näsan och nezeril mer som en lösning. På deras står det även att den inte gör något på foster. Inget om ofullständiga forskningar..

• Hjärtat3
    Ung Mamma 91 skrev 2013-01-08 23:44:09 följande:
    Du var här också , så vi har endå varandra på samma ställe ;)

Haha, ja det hade vi. Ibland ser man inte skogen för alla träden. Solig
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-08 23:50:20 följande:
    Hjärtat: nä något ämne men minns inte vad. Men tycker ju själv att otrivin är starkare i näsan och nezeril mer som en lösning. På deras står det även att den inte gör något på foster. Inget om ofullständiga forskningar..
    Hmm... Det e nog lika bäst att knata iväg till apoteket imorgon ändå och köpa Nezeril istället. Går och småblöder i näsan hela tiden så det är nog bäst att byta.
  • AlexandraViberg

Ja den är i allmänhet mildare! Kanske inte exakt lika verksam därför men hjälper iallafall! :)

Fick världens dängare på snittet inifrån nyss! Känns inte bra att det kändes riktigt obehagligt :(

• Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-09 00:34:00 följande:
    Ja den är i allmänhet mildare! Kanske inte exakt lika verksam därför men hjälper iallafall! :)

Fick världens dängare på snittet inifrån nyss! Känns inte bra att det kändes riktigt obehagligt :(

Jag får bara något sporadiskt sprattel nån gång ibland och som om nån petar på mig inifrån. Längtar tills dom riktigt puffarna känns!
    Men förstår at det inte känns kul när det känns obehagligt. Rynkar på näsan
  • AlexandraViberg

Nä! Är mysigt i övrigt men inte rakt på mitt dumma snitt! Annars börjar jag typ gråta var tredje gång den rör sig ungefär. Känner mig så lyckligt lottad som lyckats bli gravid nu :)

• skjuter illa

Jag som använt Otrivin o Strepsils både i denna o i förra graviditeten. Då rekommenderade Apoteket Otrivin. Det var 4 år sen. :P Inget fel på ungen som kom ut så det ska väl isf missbrukas i höga doser för att det skulle bli en fara för fostret.

• Sömntutan

Otrivine är ju fruktansvärd. Mycket starkare än nezeril. Trots mitt beroende kan jag inte använda den då det gör fruktansvärt ont i näsan. Ska prata med min BM vad hon säger. Men jag har haft denna nästäppa under mina tidigare graviditeter och använt nässpray mycket och mina barn har då varit fullt friska. Men det är ju dumt att chansa såklart.

• Pellefanten

Nässpray är något jag knappt använt på flera år. Senaste förkylningarna har jag använt sånna nödroppar för barn. Ja alltså koksaltlösning å sköljt näsan med, så mycket skönare. Använder man nässpray då visst det hjälper för stunden men näsan blir ju beroende av den avsvällande effekten och sväller igen fortare än utan :(

• Alicantina

Jag känner mest rörelser på dan och kvällen...helt stilla på natten. Haha kanske jag kan hoppas att det blir som min nr 2 som sov i princip hela nätterna . Hon tanka mjölk på kvällen sen sov hon:)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~