• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • joino
    Caroliin skrev 2013-01-09 11:35:53 följande:
    Ringde gynakut som inte tyckte det lätt bra alls och blev lite sur på min bm som inte ordnat en tid till mig. Fick egentligen en tid idag men mannen jobbar och barnen är hemma. Så imorgon vid nio tiden skulle vi ditt på en koll. Och blev det värre innan fick jag ringa in igen.

Har din man ingen möjlighet att komma hem? Känns bara som att du borde kolla så fort som möjligt nu? Det kan ju vara hur lugnt som helst men innan man vet är ju tiden jobbig :(
  • NamliBecca
    louise1983 skrev 2013-01-09 11:46:00 följande:
    Kan inte låta bli att tycka att det bara är så onödigt att skrämma upp varandra genom diskussioner om vilka läkemedel som är ok respektive inte ok att ta under graviditeten. Som ni själva märker är buden många från olika källor samt sjukvårdspersonal. Man får väl helt enkelt lita på att den läkaren/BM man själv har kontakt med kommer med information som man kan lita på och att dom vet vad dom sysslar med. Det finns så många som är tvungna att ta både det ena och det andra läkemedlet under sin graviditet och inget man säkerligen är speciellt stolt över. Tycker bara att det är tråkigt att vi ska behöva skrämma upp varandra ännu mer här än nödvändigt. Stöttning istället va tjejer?!
    Förstår hur du tänker men känner nog att jag hellre har all information från alla sidor. Det är det som jag tycker är stöttning. Tycker det är toppen att vi kan diskutera allting i tråden och då även sådant som gör folk rädd och oroliga. Det är ju därför tråden finns, i alla fall för min del. 
  • louise1983

Jag skulle också se det som stöttning om det var bransch kunniga personer som förde diskussionen. Jag tycker det blir fel när någon redogör vad deras BM/läkare sa till dem angående ett läkemedel. Man måste ju begripa att det utlåtandet är baserat utifrån den personens sjukdomsbild och förutsättningar och kanske inte alls gäller mig!
    Men fine... Jag har valt att följa en tråd så det är väl upp till mig att sålla bort sådan info jag inte vill ta in.

• Caroliin

Joino: nej tyvärr är det inte så lätt för honom att komma hem tidigare. Mm det som oroar mig är ju att det är så starka

• Madelen21

louise jag håller med dig faktiskt att det finns för mkt information och alla säger olika... bättre å lita på den bm läkare man tror och inte oroa upp varandra...

• Mjj83l
    Sömntutan skrev 2013-01-09 11:15:28 följande:
    Inte konstigt att jag inte känt bebisen speciellt mycket. Är inte alls så långt gången som jag trodde. Blev flyttad 15 dagar, men bebis såg ut att må prima. Ska tillbaka i slutet av månaden för ett nytt UL då de inte vill kolla hjärtat ordentligt förrän då.

Känns lite snopet att bli flyttat så mycket, men jag hade ju på känn att jag skulle bli flyttat. Är dock väldigt lättat och glad att bebis mår bra.

Förra graviditeten blev jag först bakflyttad 12 dagar på ett tidigt ul, på rul blev jag bakflyttad 5 dagar till. Så det blev 17 dagar tillbaka totalt så kan det gå.

Därför är jag beredd på att det kan bli så även denna gången, men visst är det snopet!!
  • Acantha
    Caroliin skrev 2013-01-09 11:35:53 följande:
    Ringde gynakut som inte tyckte det lätt bra alls och blev lite sur på min bm som inte ordnat en tid till mig. Fick egentligen en tid idag men mannen jobbar och barnen är hemma. Så imorgon vid nio tiden skulle vi ditt på en koll. Och blev det värre innan fick jag ringa in igen.
    Ska till läkaren i morgon kl9, pga samma sak. Vissa nätter känns det som om det inte släpper. Nu har jag två och då är det vanligare med mycket sd, men oroar sig gör man ju.
  • joino
    Caroliin skrev 2013-01-09 12:16:28 följande:
    Joino: nej tyvärr är det inte så lätt för honom att komma hem tidigare. Mm det som oroar mig är ju att det är så starka

Caroliin: Nej, okej. Var rädd om dig bara! Ingen idé att ta för mycket hänsyn till omgivningen om det blir för jobbigt. Ta med barnen in i värsta fall, även om det inte är helt optimalt.

Var på gynakuten en gång. Då hade en familj haft julbord tillsammans så hela släkten var där. Hehe. Säkert 15 vuxna och massor med barn. Fast de fick gå efter en stund. Tog lite mycket plats ;)
  • Hjärtat3
    Sömntutan skrev 2013-01-09 09:00:16 följande:
    Åh tittade precis på ett avsnitt av "En unge i minuten". De filmar ju från förlossningen i Västerås där båda mina barn är födda. Blir lite nostalgisk. Det är med skräckblandad förtjusning man tittar och längtar.

Jag VÄGRAR kolla på filmer/program där man får se förlossningar! Jag är så totalt skräckslagen inför förlossningen så jag vill inte tänka på den. Skäms 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~