• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg
    Etangen skrev 2013-01-09 18:56:36 följande:
    Hej! Har länge hängt här och läst men ännu inte skrivit så får bli det nu :)
    Jag är gravid med mitt andra barn med BF 12 juni men vi har RUL på fredag så vi får se om det stämmer ;) Mitt första barn är en dotter på snart 3år och nu har jag en fundering kring vagnar.

Har börjat kolla lite barnvagnar men vi har inte hittat någon vi verkligen vill ha, problemet är att vi älskar uteliv och vill då ha en van som tar så lite plats som möjligt i bagagen. Min dotter blir ju såppas stor att hon inte behöver vagn på till sommaren.
    Vi har kollat lite på Akta Graco Evo och ABC-design Mamba, är det någon som vet något om dessa två vagnar? Eller som sagt kom med förslag.Glad 
    Grattis till graviditeten, ni ska nog få se en bebis där på fredag ;)

Jag har bara haft en acta graco vagn och det var en resevagn men faktiskt min favorit av alla vagnar vi haft så tror nog att de "vanliga" vagnarna också är bra! :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Hjärtat3
    AlexandraViberg skrev 2013-01-09 18:01:49 följande:
    Ingen fara, har själv nojjat hela grav hittills till och från och samlat på mig massa information! Är ett mirakel man har i magen så det är klart man är rädd att det ska vara något fel! Men spökveckor nu med så! :)

Hahaha du! Jag kan titta på dom i spegeln och bli helt fascinerad! Har gått från små B/stora A till fan C än så länge, kan inte ha någon bh längre utan att det känns att de är för små! Men minns sen dottern att jag fick ännu större innan förlossningen och sedan efter att hon kom. Så ingen mening att köra massa nya BHar heller! :P

Jag vet inte vem som är mest fascinerad, jag eller maken :P
    Här har ni en till som ääälskar sina nya tuttar!! Åkej att vårtgården blivit både större o mörkare och det syns ådror, men vem bryr sig? Jag älskar dem!! Med rätt bh ser det ut som jag har silicon. 
    Min gubbe e tråkig o säger att han tyckte lika mycket om dem innan. Fast iofs hade jag väl inte jublat om han sa tvärtom. Glad
  • cindy03

Hej tjejer ett tag sen man skrev här inne men följer er flittigt :)

Imorgon är det redan dags för RUL och känner mig sjukt nervös.....

Illamåendet fortsätter till och från och måste kräkasRynkar på näsan och inte nog med det så har man fått foglossning också kan inte äns dammsuga, gå långa promenader eller bära tungt  för får jag ont i flera dagar och kan inte äns gåRynkar på näsan.....

• Valborgs

Tur att några älskar sina nya bröst.. :)
    Jag har tyvärr stora annars oxå, så hade klarat mig utan större.. Helt hopplöst att hitta bh som sitter bra, för att inte tala om badkläder. Funderar på utlandsresa snart, men hitta badkläder i de vanliga butikerna verkar helt omöjligt, de flesta har iofs inte fått in några ännu, eller så är de jättesmå. Med lite tur kanske de skulle täcka vårtgårdarna iaf, haha!! Får väl kolla på nätet vad jag kan hitta.

Tror förresten att jag känt sparkar idag.. Weii! Tyckte jag kände runt vecka 14 men sen har det varit lugnt.. Men kan lika gärna vara gaser känns det som, eller sammandragningar. Haha, bra koll.. ;)

• Friiidaaay

Jag älskar tuttarna jag får vid graviditeter (; Har pyttesmå innan & inte vart det bättre efter vi fått sonen. Men denna lille skatt & förhoppningsvis en till innan de ska fyllas ut med diverse tillbehör :D Men ni tjejer, vart man än är inne & läser så verkar varenda kotte i vecka 16 (som jag är i) känna av bebis huuuuuur mkt som helst.. Jag gör det defenetivt inte, tror jag kanske känner något ibland men det kan lika gärna vara annat. Så, kände ni mkt i v. 16-17? Vet att jag med sonen inte kände mkt alls förens någon gång runt vecka 20.. Varför jämför man :p

• Valborgs

Med tvåan kände jag i vecka 17, men denna gång är jag osäker på om jag känt något ännu, är i vecka 18..
    Vi får nog hia oss lite, men visst blir man orolig när man inte känner..

• Valborgs

Kollat kinesiska kalendern nu, enligt den är det en pojk.
    Och mina döttrar var enligt kalendern tjejer.. :)

• Tessss

Här är en i vecka 18 som inte känner ett smack och som fortfarande kommer i de vanliga bh:arna.

• AlexandraViberg

Friiiiday: i v.16 kände jag diffusa vibrationer längst ner i livmodern. En kittlande känsla. Omföderska och kände riktiga buffar i v.18. Nu i v.19 håller det mig vaken.

Men tänk på att har du moderkakan i framvägg kanske du inte känner förrän i v.22 eller senare. Är högst individuellt detta! Med första känner man vanligen runt v.20 (om moderkakan ligger fram) så det är nog inget fel!!

Vet en med moderkakan fram som inte kände förrän i v.27! Och du kan ju ha den så, det vet vi ju inte?!

• Hjärtat3
    Valborgs skrev 2013-01-09 20:20:49 följande:
    Kollat kinesiska kalendern nu, enligt den är det en pojk.
    Och mina döttrar var enligt kalendern tjejer.. :)

Enligt kalendern så e detta en liten tjej. Och min son var enligt kalendern en pojk. ska bli spännande!

Nån som vet när man gör den där grejen med guldringen, vilket är vilket? Är det pojk när den pendlar fram o tillbaka eller går i en cirkel?? 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~