• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Friiidaaay

Alexandra - jag vet inte riktigt hur jag funkar för tillfället. Är galet hungrig på kvällarna, så jag kan typ inte tänka på något annat än den där köttbiten.. Herregud! :D Sen vet jag inte riktigt, men jag känner mig inte ens hälften så vacker denna gång som förra gången. Då stormtrivdes jag i min gravidkropp och älskade att se hur den ändrades. DennA gång känner jag mig mest tjock, även om jag älskar att se magen växa :)

• Mjj83l

Jag suger i mig alla förlossnings program, precis som med dottern. Jag e sån som läser på så mkt jag bara kan om allt inför det. Även om jag gjort det en gång nu.

Sett alla avsnitt av "en unge i minuten"

Några andra program man kan få tag på via play kanalerna? Förutom "unga mödrar" det pallar jag inte med...

• Friiidaaay

MJJ831 - Barnmorskorna i Norge kikade jag lite på, på typ 1an lr något liknande :) Sen finns ju en unge i minuten - Amerikanska, fast där gör ju varannan kejsarsnitt och resten är så bedövade att de inte känner ett jota. Men annars kommer jag nog inte på några :) Ska själv glosa igenom allt efter RUL (;

• Mjj83l
    Friiidaaay skrev 2013-01-09 22:47:39 följande:
    MJJ831 - Barnmorskorna i Norge kikade jag lite på, på typ 1an lr något liknande :) Sen finns ju en unge i minuten - Amerikanska, fast där gör ju varannan kejsarsnitt och resten är så bedövade att de inte känner ett jota. Men annars kommer jag nog inte på några :) Ska själv glosa igenom allt efter RUL (;

Tack!!

Men norska jordemor har jag sett, o dek am en unge i minuten är som du skriver, inte realistisk :-P

Hojta till om du hittar något annat
  • AlexandraViberg
    Mjj83l skrev 2013-01-09 22:42:10 följande:
    Jag suger i mig alla förlossnings program, precis som med dottern. Jag e sån som läser på så mkt jag bara kan om allt inför det. Även om jag gjort det en gång nu.
    Sett alla avsnitt av "en unge i minuten"
    Några andra program man kan få tag på via play kanalerna? Förutom "unga mödrar" det pallar jag inte med...
    Haha dom hade jag sett redan innan jag blev gravid och den engelska original versionen!

Norska har jag sett men tyckte det var SÅ olikt Sverige eftersom alla åkte helikopter eller födde i nån toppstuga där det fanns en barnmorska typ :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Kickilina

Barnmorskorna Norge (Jordmödrerne) kan jag verkligen rekommendera. Både 1:a och 2:a säsongen. Helt fantastisk tycker jag! Tror att det är bra att vara lite påläst innan sin förlossning. Inget överdrivet men lite lagom...men att heller inte missa att läsa på om tiden efter. Tycker att jag får kommentarer från mammor på BB varje gång jag jobbar att förlossningen var de förberedda på men det här efter hade de ingen koll på alls.

Tycker också att pattarna är härliga under graviditeten. Samtidigt som jag får panik när de bara sväller och blir som meloner...då töjs ju allt ut och det blir ännu värre efteråt Fick inga bristningar på magen under mina tidigare graviditeter. Däremot på brösten har jag fått bristningar, de växer nog till 4 x storleken...suck...

Har också gjort kinesiska kalendern och massa andra test som sa flicka till min lille gosse i magen Han kanske är ruskigt feminin...

• Hjärtat3
    Solrosen82 skrev 2013-01-09 22:11:22 följande:
    Jag gillar också när brösten växt och blivit fastare. Har gått från liten C till D. Och sexlusten har ökat ;) Skönt att slippa skydda sig :)

Jag blev lite nyfiken på ditt inlägg här...
    Förutom då att sexlusten ökat (lyckost) men skönt att slippa skydda sig...? 
    Blev du gravid trots skydd eller va hände?
    Ifrågasätter inte på nåt sätt, men man blir lite nyfiken när man träffar på så himla många som verkligen kämpat och inte skyddat sig på flera år.  
  • Mjj83l
    Kickilina skrev 2013-01-09 23:08:18 följande:
    Barnmorskorna Norge (Jordmödrerne) kan jag verkligen rekommendera. Både 1:a och 2:a säsongen. Helt fantastisk tycker jag! Tror att det är bra att vara lite påläst innan sin förlossning. Inget överdrivet men lite lagom...men att heller inte missa att läsa på om tiden efter. Tycker att jag får kommentarer från mammor på BB varje gång jag jobbar att förlossningen var de förberedda på men det här efter hade de ingen koll på alls.

Tycker också att pattarna är härliga under graviditeten. Samtidigt som jag får panik när de bara sväller och blir som meloner...då töjs ju allt ut och det blir ännu värre efteråt Fick inga bristningar på magen under mina tidigare graviditeter. Däremot på brösten har jag fått bristningar, de växer nog till 4 x storleken...suck...

Har också gjort kinesiska kalendern och massa andra test som sa flicka till min lille gosse i magen Han kanske är ruskigt feminin...

Tack vare att jag läste på visste jag att kommentaren "så fort bebisen är ute släpper allt" är bullshit :-P

Yrsel, grym ömhet, eftervärkar och foglossningar är inte så kul efteråt!!!
  • ThereseJohansson

Varje gång jag känner bebis så kommer jag på mig själv med att le, sån underbar känsla! :)

• skjuter illa

Född 2010 är ett program från Svt där de ska följa ett antal barn i 15 år. Blir ju inte så mycket förlossningar mer än i första programmet men det var ett himla spännande program tyckte jag.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~