• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Ja, bikarbonat menar jag såklart :)
    Visst är det kul.. :) vi kommer nog inte kolla kön på RUL heller, då hjälper detta till lite på vägen, trots att det inte finns någon sanning i det.. :)
    Ska ni kolla kön?

• skjuter illa

Har inte heller nån sexlust. Förra graviditeten var det tvärtom så mannen hoppades på att det skulle bli likadant nu. Tji fick han. Och jag. Men med min ligamentssmärta är sex det sista jag tänker på. I början var det ganska frustrerande för båda två men nu har vi bara accepterat att det är så här o att det inte hjälper att tvinga fram nånting. Förr eller senare lär lusten hitta tillbaka. :)

• skjuter illa

Har inte heller nån sexlust. Förra graviditeten var det tvärtom så mannen hoppades på att det skulle bli likadant nu. Tji fick han. Och jag. Men med min ligamentssmärta är sex det sista jag tänker på. I början var det ganska frustrerande för båda två men nu har vi bara accepterat att det är så här o att det inte hjälper att tvinga fram nånting. Förr eller senare lär lusten hitta tillbaka. :)

• Lizz89

Får man hoppa in här? =) 

Väntar mitt andra barn som är beräknat enligt KUB till den 18 Juni. Har kännt den lille nu i snart 3 veckor, enbart små buffar och sparkar.. Vid förra graviditeten kände jag första sparken runt vecka 18-19 och då sparkades mkt nere vid urinblåsans håll.. Nu känns det som att det sparkar mitt på magen, aja, kanske olika de dära :)

Har en fråga till er som är i vecka 18 som mig, 17+1 (idag) hur högt sitter eran livmoder?? Min känns redan vid navlen.. Beror de på att detta är min andra graviditet eller kan jag vara längre gånget?? 

Enligt mina beräkningar så skulle ja vara i vecka 19+3 idag, men blev flyttad på kub ultraljudet.

• Oreos
    mysmamman2 skrev 2013-01-09 21:00:21 följande:
    Vilken kalender pratar ni om ??
    Dom som gjort baking soda testet har typ visat rätt nästan jämt.. Nån som testat??

Ang bröst så är dom större, fick köpa ny bh för dom smet ut så det såg ut som dubbelbröst :-P har d nu och b/c innan, vårtgårdarna har växt, krymte era sen sist? Mina krympte inte allt.. Inte så snyggt ;)

Sexlust har ni det? Här har den blivit bättre... Känns kul istället för tvärtom, mitt ex ville inte ha sex när jag väntade dottern, fick inget 4 mån innan födseln och vi gjorde inget förrän efter kanske ett halvår eller så... Usch !!
    Har noll sexlust, har inte blivit av många gånger sen jag blev gravid... Hoppas den kommer tillbaka snart.

Vet inte om länken kommer funka, men provar, här hittade jag kinesiska kalendern:
    http://www.blimamma.se/forutsag-din-bebis-kon-med-kinesisk-legend.html
  • Oreos
    Lizz89 skrev 2013-01-09 21:21:19 följande:

Får man hoppa in här? =) 

Väntar mitt andra barn som är beräknat enligt KUB till den 18 Juni. Har kännt den lille nu i snart 3 veckor, enbart små buffar och sparkar.. Vid förra graviditeten kände jag första sparken runt vecka 18-19 och då sparkades mkt nere vid urinblåsans håll.. Nu känns det som att det sparkar mitt på magen, aja, kanske olika de dära :)

Har en fråga till er som är i vecka 18 som mig, 17+1 (idag) hur högt sitter eran livmoder?? Min känns redan vid navlen.. Beror de på att detta är min andra graviditet eller kan jag vara längre gånget?? 

Enligt mina beräkningar så skulle ja vara i vecka 19+3 idag, men blev flyttad på kub ultraljudet.

Välkommen! :)
    Jag är i v.17+3 och livmodern går strax över naveln, tyckte att det var stort men det är tydligen helt normalt. Trodde ett tag att det kanske var två, men var in på en koll och det va bara en (tack och lov!). Det är min andra också..
  • Lizz89
    Oreos skrev 2013-01-09 21:24:33 följande:
    Välkommen! :)
    Jag är i v.17+3 och livmodern går strax över naveln, tyckte att det var stort men det är tydligen helt normalt. Trodde ett tag att det kanske var två, men var in på en koll och det va bara en (tack och lov!). Det är min andra också..

Okej! :) Ja säger det samma, precis lagom med att vänta en bebis..  Känner du några rörelse/sparkar än? =)

• Sömntutan

Kinakalendern har stämt för mig båda gångerna. Har den rätt denna gång så blir det en pojke till.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~