• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sonaten
    Mjj83l skrev 2013-01-09 09:56:46 följande:

[/quote]

Jag är i vecka 17 och har gått upp 11kg.
    Jag äter hälsosamt och rör på mig. Har foglossningar som gör att jag inte kan gå o röra mig normalt, men jag cyklar på motionscykel och styrketränar det jag kan.
    Ska jag "stoppa" min viktuppgång får jag banta. Och det tänker jag inte göra. Sist gick jag ner allt på 10 veckor utan att göra något (jag ammade inte heller)
    Jag är ganska vältränad och smal i "normala fall"
    Det är värdefullt att få ta del av er andras upplevelser, eftersom det är så mycket man funderar på. Lugnande att få ta del av andras erfarenheter och tolkningar, så att man får bättre perspektiv på sina egna tankar. Bra att inse att det kan vara på många sätt.

Nej, banta är ju inte något man rekommenderas att göra.

Själv ska jag försöka få lite stöd från en dietist. Nog vet jag vad jag äter som är skräp och inte, men behöver ha stöd från någon som kan peppa mig och kanske ge struktur på ätandet så att skräpätandet minskar... 
  • Oreos
    Lizz89 skrev 2013-01-09 21:30:34 följande:

Okej! :) Ja säger det samma, precis lagom med att vänta en bebis..  Känner du några rörelse/sparkar än? =)

Ja jag känner massor då jag sitter ner eller när jag ska sova. Var på en koll för en vecka sen (hade blödningar) och hade bara känt lite bubbel då. Läkaren sa att moderkakan var i framvägg så jag väntade mig att det skulle dröja länge med sparkarna. Men nu känner jag flera ggr om dagen, och sambon har fått känna en spark han med. :)
  • Premismamma

Så har man jobbat igen.

Verkar som min kropp har haft sammanträde...

Typ..

Vi har ju helt glömt att ge henne bäckenuppluckring, låt oss börja ordentligt nu på en gång.

Höll inte på att ta mig hem. Har typ 500 meter hem.

Hämtade lilleman på dagis på vägen.

Nu ligger jag i soffan. Hur jag ska ta mig till sängen är ju en himla bra fråga!

Ynk,ynk

• AlexandraViberg
    Oreos skrev 2013-01-09 21:44:58 följande:
    Ja jag känner massor då jag sitter ner eller när jag ska sova. Var på en koll för en vecka sen (hade blödningar) och hade bara känt lite bubbel då. Läkaren sa att moderkakan var i framvägg så jag väntade mig att det skulle dröja länge med sparkarna. Men nu känner jag flera ggr om dagen, och sambon har fått känna en spark han med. :)
    Vilken tur du har!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Oreos
    AlexandraViberg skrev 2013-01-09 21:50:30 följande:
    Vilken tur du har!
    Ja verkligen! Blir alldeles till mig varje gång jag känner bebisen, vågar knappt röra på mig eller andas haha. :P
  • AlexandraViberg
    Oreos skrev 2013-01-09 21:56:01 följande:
    Ja verkligen! Blir alldeles till mig varje gång jag känner bebisen, vågar knappt röra på mig eller andas haha. :P
    Hahaha nä jag vet känslan! Idag såg vi sparken utanpå magen också, sjukt coolt! :P
  • tantS
    skjuter illa skrev 2013-01-09 21:10:49 följande:
    Har inte heller nån sexlust. Förra graviditeten var det tvärtom så mannen hoppades på att det skulle bli likadant nu. Tji fick han. Och jag. Men med min ligamentssmärta är sex det sista jag tänker på. I början var det ganska frustrerande för båda två men nu har vi bara accepterat att det är så här o att det inte hjälper att tvinga fram nånting. Förr eller senare lär lusten hitta tillbaka. :)
    Ingen lust här heller. Och när den finns så får jag ont i ryggen flera dagar efter. Inte värt det :P 

Började på vattengympa idag! Är helt öm i kroppen. Härligt! 
  • AlexandraViberg

Alltså, det är lustigt det där! För när vi har sex tänker jag "varför gör jag inte detta oftare?" men sen blir det inte av ändå?! Haha..

• Caroliin

Finns en kina kalender här på FL enligt den är detta en pojke & mina två pojkar skulle vara pojkar.
    Finns en kina kalender på BLIMAMMA och enligt den är detta en flicka och mina två pojkar skulle vara pojkar

=) vi får se, en av dem stämmer iallafall HAHA

T - 090207. M - 110506. BF - 130609.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~