• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Ung Mamma 91
    cj2 skrev 2013-01-10 07:56:29 följande:
    Ni som har små barn sen innan, Har ni berättat för dom att det ska komma syskon? Mina är tre och snart fem och jag har inte berättat ännu. När är det dags att göra det?
    Jag har en 1 och 2 åring. 2 åringen säger helatiden att jag har en bebis i magen då den har växt , har inte berättat något så han räknade ut det själv :P
  • Moniica

Hej tjejer..Jisses vad det skrivs. Hinner ju inte med att läsa allt. Ska ta mig en stund nu och läsa ikapp över 500 inlägg.
    Jag läste lite om sängar och skötväskor och för vår del så har jag sparat vaggan som jag hade till min dotter och tänkte använda den den första tiden. Sen blir det spjälsäng. Begagnad elr lånad. Skötväskor har jag inte kollat på än men vagn är nog snart inköpt. Svärföräldrarna tycker detta är sååå roligt så dom kan inte hålla sig. En Emmaljunga Nitro.
    Va på UL i Tisdags och allt såg bra ut. Det kommer att komma ut en liten kille runt den 6 juni. Så mysigt att få den den lille ligga och sprattla och må bra där inne.
    Kläder som passar och inte passar ska vi inte tala om ð???
    Går det inte bra med en svart sovsäck hihihihi
    Kram på er alla

• 2003ett lycko år

berättade för dottern när hon började pika min mage när det va reklam för spp (tror jag att det va när man får följa livet ifrån simmade spermie till bebis) varje gång den kom så sa hon detta har du i din mage.. ja hon fyller 10nu om en månad så hon ser å fattar mycket hade tänkt vänta till julafton men magen växte för fort.... stolt stora syster är hon nu å bara väntar till juni å inte bara sommarlov. idag har vi rul å då får vi ju veta mer exakt. å jag tänker då inte gå över tiden kan jag säga.

• Hannathu
    NamliBecca skrev 2013-01-09 18:34:41 följande:
    Mina bröst, som är gaaanska stora i vanliga fall, är nu uppe på en K-kupa. Största storleken de hade i affären här nere som ändå är specialliserade på stor-bystade.

När det sen kommer gälla ammningsbh kommer de att få sy in en amnings-bh i ryggen för att det ska fungera. Så jag hoppas att brösten inte växer för mycket fram till förlossningen/efteråt för där är inte jätte mycket plats kvar att växa på i kupan. :-P

har samma problem har 75HH (blir K eller ngt sånt i svenska storlekar) - dock växer inte mina så det är jag glad för.
    AmningsBH har jag inte hittat i Sverige alls
  • elinile

Hej!

Kan man hoppa in här? Har ju inte hängt med från början, är med i en annan tråd som inte är så aktiv. 

Gick in i v 20 idag, beräknad till 5 juni, ska se om jag lyckas lägga till mig i bf-listan också. Har två töser sedan innan som blir 4 o 6 i år.

Just nu är den stora frågan om jag ska ta reda på könet denna gång eller inte. Har inte gjort det med någon av de andra två, men detta är ju med största sannolikhet sista gången för oss, vore kul att testa att veta också. Dock vill min man inte veta, så får vara hemlighetsfull ett tag framöver isåfall. Vi var på RUL förra fredagen och jag kunde ju passat på att fråga då, bett mannen gå ut en stund, men känns så osäkert att fråga dem. Hört flera som fått fel info. Ska jag kolla det så blir det hos Dr Selbing i Linköping, han är tydligen en av de duktigaste man kan gå till.

Hur har ni andra gjort?        

• em77

Eliniie!! Hej, kul med en ny i tråden!! I denna tråden skrivs det regelbundet )
    Jag har oxå två tjejor sen innan som blir 6 och 9 år. Och ska på RUL nästa vecka!! Gjorde fvp som förra veckan fick vi reda på kön.. En till liten tjej! Då det blir triss i sessor!! Tog inte reda på kön på dom två tidigare .

Ha en bra dag alla!!!!

• Madelen21

Elinile: jag kolla m nr 2 å fick höra att vi vänta pojk å ut kom en pojk.  m första kolla vi inte. ska på rutin ul nästa vecka å vi vill veta :)

• Hannathu

Har funderat från och till på att ta reda på kön men jag och maken känner att vi vill ha den överraskningen kvar.
    Jag hoppas lite på en pojke till men en flicka är välkommen förståss med maken önskar det omvända

• Valborgs

Elinile: välkommen hit :) vi kommer nog inte kolla kön..
    Men hört att selbing jobbat med det i 25 år och inte haft fel på könet nångång.. :) vi har dock ca 20 mil till Linköping, annars är jag sugen på 4d

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~